Hey,
Heel erg bedankt dat je me hiermee wilt helpen, LauraB. Ik zal een PM sturen met de waarden die op de sheet staan. Noem me een geek, maar ik zou hier graag meer over willen leren.
De LH is dus goed? En je omschreef dat LH aangemaakt wordt door de hypofyse om de eierstokken/testikels geslachtshormonen aan te maken. Ik neem dan aan dat LH laag hoort te zijn, anders activeert dit mijn (erg vervelende) eierstokken om dat (nog meer vervelende) oestrogeen aan te maken, of niet? Als dit zo is, dan is het wel raar dat mijn oestrogeen waarde alsnog vrij hoog was, wat er misschien toch op wijst dat te hoge T omgezet wordt in oestrogenen?
Wel interesant dat er nog zo'n verschil zit in het MtF en FtM gebeuren. Als ik eerlijk moet zijn zou ik ook wel e blokkers willen hebben. Dan weet je zeker dat het zaakje stil word gezet. En op dit moment zit ik daar met smart op te wachten.
@ figo. Ik geloof dat de algemene gedachte dat gel langzamer is komt door het feit dat het door de huid wordt opgenomen, en je dus daardoor minder T binnenkrijgt. In mijn geval is dit dus zeker niet waar (anders had ik niet hoge T levels gehad). Het is dus raar dat mijn verandering alsnog erg langzaam gaan. Naar mijn inziens alleen te verklaren door de hogere e waarden. Maar wie weet!
Bloedwaarden
-
Veronica
Re: Bloedwaarden
@LauraB, je zou eens bij het VUMC moeten werken, je leg het tig maal beter en duidelijker uit dan hun 
-
LauraB
Dank je Veronica, ik zal het overwegen, ik heb zeer waarschijnlijk straks een andere werkgever nodig.
Ik heb al je waarden vergeleken, rekening houdende dat je androgel gebruikt(e). Je waarden zijn heel mooi. Maar ik zou iets beter op je gezondheid letten, iets meer bewegen en wat gezonder eten. Niet dat je nu erg ongezond bent, voor een gemiddelde Nederlander ben je redelijk gezond. Maar vanwege je HRT is het beter om daar nog iets meer op te letten.
Je testosteron zou nog wel wat omhoog mogen, zoals die tijdens het bloedprikken was, zul je zeker de gewenste effecten gaan halen, maar hij mag nog een stuk hoger zijn. Je lichaam kan dat wel aan. Dat je nu injecties krijgt zal daar al aan bijdragen. En als je iets meer gaat bewegen en wat gezonder eet zal dit ook je testosteron mee helpen om hoger te worden en je eigen productie aan oestrogenen verder doen laten afnemen.
Maar je bent gewoon goed op weg, niets om je druk over te maken dat je HRT belemmert. Geef het de tijd om zijn werk te doen.
Ik heb al je waarden vergeleken, rekening houdende dat je androgel gebruikt(e). Je waarden zijn heel mooi. Maar ik zou iets beter op je gezondheid letten, iets meer bewegen en wat gezonder eten. Niet dat je nu erg ongezond bent, voor een gemiddelde Nederlander ben je redelijk gezond. Maar vanwege je HRT is het beter om daar nog iets meer op te letten.
Je testosteron zou nog wel wat omhoog mogen, zoals die tijdens het bloedprikken was, zul je zeker de gewenste effecten gaan halen, maar hij mag nog een stuk hoger zijn. Je lichaam kan dat wel aan. Dat je nu injecties krijgt zal daar al aan bijdragen. En als je iets meer gaat bewegen en wat gezonder eet zal dit ook je testosteron mee helpen om hoger te worden en je eigen productie aan oestrogenen verder doen laten afnemen.
Maar je bent gewoon goed op weg, niets om je druk over te maken dat je HRT belemmert. Geef het de tijd om zijn werk te doen.
-
Mr.X
Hey,
Bedankt voor je reactie.
Schrik wel voor het advies om gezonder te leven. Want dat doe ik al. Bijna elke dag sporten, veel groente eten, geen soda en suikers etc. Is toch raar dat sommige bloedwaarden dan niet zo heel gezond waren. Waar baseer je dat op? Weet wel dat die waarden zijn gemeten toen ik -niet- nuchter was. Ik vind het een beetje alarmerend omdat ik dus al erg gezond leeft, dus naar mijn inziens een teken dat er iets mis kan zijn?
Bedankt voor je reactie.
Schrik wel voor het advies om gezonder te leven. Want dat doe ik al. Bijna elke dag sporten, veel groente eten, geen soda en suikers etc. Is toch raar dat sommige bloedwaarden dan niet zo heel gezond waren. Waar baseer je dat op? Weet wel dat die waarden zijn gemeten toen ik -niet- nuchter was. Ik vind het een beetje alarmerend omdat ik dus al erg gezond leeft, dus naar mijn inziens een teken dat er iets mis kan zijn?
-
LauraB
Je Cholesterol, HDLC en LDLC zijn aan de hoge kant. Ik hield er rekening mee dat je schreef dat je niet nuchter was, wat voor de waarden ook weinig uitmaakt. Het is goed dat je elke dag sport en veel groente eet. Let vooral ook op de juiste vetten. De resultaten van een gezonder levensstijl zie je pas op langere termijn terug in je bloedwaarden.
-
Mr.X
Okay, dat is duidelijk dan. Heel erg bedankt voor je informatie. Tijd om te proberen om (nog meer) op voedsel te letten en nog meer te sporten. Ik neem aan dat er over 2-3 maanden weer bloed wordt geprikt, dus dan kan ik zien of dat een beetje effect heeft gehad. Gelukkig zit het dus wel okay met de hormonen, dat is een opluchting.
Thanks again!
Thanks again!
-
Veronica
Op suiker na leef ik vrij gezond, gewoon simpel 2 broodjes als ontbijt met kop koffie of thee, daarna drink ik vaak water, cola of gewoon sap, als lunch eet ik of kliekjes, soep of alweer broodjes en als avondeten gewoon warm eten met groenten en al.
Af en toe snoepen, maar meestal is een blikje of 2 cherry cola genoeg in plaats van dat.
Nu je het zo zegt, als ik dan uiteindelijk aan de hormonen begin, zou ik dan dus 2500kcal per dag of 2000kcal per dag moeten eten??
Nu komt ik de ene dag op 2000 en de ander 2500.
Af en toe snoepen, maar meestal is een blikje of 2 cherry cola genoeg in plaats van dat.
Nu je het zo zegt, als ik dan uiteindelijk aan de hormonen begin, zou ik dan dus 2500kcal per dag of 2000kcal per dag moeten eten??
Nu komt ik de ene dag op 2000 en de ander 2500.
-
manvrouw72
Hoe meer testosteron je gebruikt hoe meer kans op aromatiseren; dat wil zeggen dat testosteron omgezet word in oestrogenen.
Toen ik bodybuilder was, Nam ik nolvadex, en proviron om aromatiseren te voorkomen.
Toen ik bodybuilder was, Nam ik nolvadex, en proviron om aromatiseren te voorkomen.
-
LisaM
Ach, ik had ooit 900. Gelijk bij mijn eerste pleister, endo schrok zich wild. Had in zijn 30 jarige carriere nog nooit zo'n hoge waarde gezien (vorige record was 470)...LauraB schreef:En 317 is niet te hoog, het is aan de hoge kant
-
LauraB
Eigenlijk is het anders om, hoe meer enzymen hoe groter deel van je testosteron zal binden en kunnen omzetten daar de verschillende andere steroïden.manvrouw72 schreef:Hoe meer testosteron je gebruikt hoe meer kans op aromatiseren; dat wil zeggen dat testosteron omgezet word in oestrogenen.
Een hoog testosteron betekent absoluut niet onder normale condities een verhoogt oestrogenen.
Een groter aantal binders van het juiste type betekent dat wel. Als je een groot aantal binders van het verkeerde type hebt wordt het niet in oestrogenen omgezet en krijg je in plaats van borstgroei hardnekkige kaalheid.
Het is vele malen makkelijker en controleerbaarder om direct de hoeveelheden testo en oestro direct te regelen.
Voor een trans in EU is dat best hoog. Biuo vrouwen kunnen van nature al bijna het dubbelen zelf aanmaken zonder dat er een probleem is.LisaMarie schreef:Ach, ik had ooit 900. Gelijk bij mijn eerste pleister, endo schrok zich wild. Had in zijn 30 jarige carriere nog nooit zo'n hoge waarde gezien (vorige record was 470)...LauraB schreef:En 317 is niet te hoog, het is aan de hoge kant
Bij ons zul je goed op de lever en nieren moeten letten omdat het kunstmatig is.
Ik heb van morgen mijn lab uitslagen gekregen en deze besproken en aan de hand daarvan overlegd voor een nieuwe dosering
Mijn Estradiol B16 is in bijna 2 maanden gestegen naar 294 (was 80)
En mijn testo gezakt naar 0.6 57 7.0 (was 6.4 29 132 ) Hele mooie lage waarden en dat voor maar 50 mg per dag.
Mijn prolactine is gestegen van 0.17 naar 0,47
De rest van mijn bloedwaarden, cholesterol etc is ruim binnen de marges van zeer gezond.
Of te wel zelfs voor een bio vrouw een zeer lage testosteron, oestrogenen wel binnen wat voor een bio vrouw normale waarden zijn en alles is inorde om het kleine beetje testosteron nuttig te kunnen gebruiken voor de aanmaak van extra oestrogenen en de waarden zijn prima voor een goede borstgroie zonder kans op een hersen tumor, lever of nier schade.
We hebben besloten de dosis voorlopig gelijk te houden.