ik sluit me aan bij de rest en vertel je uit eigen ervaring dat je een groot stuk zorgzaamheid in acht moet nemen met dit soort medicatie,
de eerste weken niet rijden( staat op het doosje of in bijsluiter) GEEN alcohol drinken!!! en goed blijven eten en gewone dranken drinken....
sterkte en suc6 !
Medicatie depressie
-
Judiana
-
Willy
Re: Medicatie depressie
Dank je, maar heb even anders besloten, zie eerdere bericht, net voor jou berichtJudith schreef:ik sluit me aan bij de rest en vertel je uit eigen ervaring dat je een groot stuk zorgzaamheid in acht moet nemen met dit soort medicatie,
de eerste weken niet rijden( staat op het doosje of in bijsluiter) GEEN alcohol drinken!!! en goed blijven eten en gewone dranken drinken....
sterkte en suc6 !
My life just out of the closet ...
-
Judiana
Top !
ik kan niet zonder medicatie in de context dat het allemaal wat fijner wordt...dan zonder medicatie...
maar het moet een prettig gevoel zijn dat er wel eventueel middelen zijn die je uit je dal kunnen trekken naast de gesprekken bij instanties...
ik kan niet zonder medicatie in de context dat het allemaal wat fijner wordt...dan zonder medicatie...
maar het moet een prettig gevoel zijn dat er wel eventueel middelen zijn die je uit je dal kunnen trekken naast de gesprekken bij instanties...
-
Hedwich
Spannend, dapper, Willy. Als het niet gaat kun je altijd ergens aan de bel trekken. En vallen en opstaan in toegestaan.Willy schreef:Daarom heb ik besloten om de vooruitgang een kans te geven, het doosje voorlopig dicht te laten.
-
Anon20180501
Je depressie zat nog niet zo diep dat je gevoelens en emotie's helemaal geblokkerd waren.
Je kan er ook nog bij en daarom is de beslissing die je genomen hebt de beste die je op dit
moment kan nemen. Maar zoals Hedwich het ook zegt, blijf op je hoede dat de sluimerende
depressie zolang je nog met de transitie bezig bent niet deze gaat hinderen. Let wel, de
genderpsychologen zijn hier erg op gefocust.
Veel succes, Daniela
Je kan er ook nog bij en daarom is de beslissing die je genomen hebt de beste die je op dit
moment kan nemen. Maar zoals Hedwich het ook zegt, blijf op je hoede dat de sluimerende
depressie zolang je nog met de transitie bezig bent niet deze gaat hinderen. Let wel, de
genderpsychologen zijn hier erg op gefocust.
Veel succes, Daniela
-
Jessy
Dat lijkt mij best een goede stap. En het toont ook vertrouwen in jezelf. Doe vooral rustig aan, en je komt er wel.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Aliss
Ik weet dat de oorspronkelijke post heel oud is, maar ik heb jullie advies nodig. Is het nou wel zo dat ik in Amerika antidepressie middelen voorgeschreven heb gekregen, maar toen had ik echt depressie. Nu dat het leven eindelijk kleurrijker lijkt te worden, weet ik niet of het allemaal wel zin heeft om door te gaan met de medicatie. Het grappige is dat ik heel zenden een tabletje neem, maar ik voel me voor de rest prima! Ik wil geen verhoogd risico lopen dat mijn lever zo wordt belast dat ik moet stoppen met hormonen. Denken jullie dat ik er iets van moet zeggen tijdens het gesprek en zoja, moet ik eerlijk zijn en zeggen dat ik het niet meer gebruik, en kunnen ze het als een slechte teken waarnemen?Jessy schreef:Ik heb er geen ervaring mee, maar lees zeker de bijsluiter eens goed. Soms word je daar niet echt vrolijk van.
Ben zelf een grote tegenstander van medicijnen tegen depressie. Ik ken jouw leven natuurlijk niet in detail, maar ik zou eerder proberen aan oplossingen te werken voor eventuele problemen, en geduld te hebben, dan te vertrouwen op een pilletje die het wel even oplost.
Alleszins veel sterkte!
Groetjes
Aliss
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Mijn mening over antidepressiva houd ik voor me, Aliss. Dat je inmiddels zover bent dat je met verlagen van je dosis en bovendien goed kunt functioneren lijkt me niet iets om te verbergen. Integendeel. Ik zou daar zeker niet heimelijk over doen.
Overigens hebben antidepressiva meer invloed dan op je lever, maar daar ga ik even niet over zeuren. Je lijkt op de weg naar boven en dat is het belangrijkst!
Overigens hebben antidepressiva meer invloed dan op je lever, maar daar ga ik even niet over zeuren. Je lijkt op de weg naar boven en dat is het belangrijkst!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Aliss
Dank je, Eva. Toch duidelijk dat er geen voordelen van zijn om antidepressie middelen in the nemen, en zeker risico's met zich mee kunnen brengen tijdens de hormonen behandeling.Eva schreef:Mijn mening over antidepressiva houd ik voor me, Aliss. Dat je inmiddels zover bent dat je met verlagen van je dosis en bovendien goed kunt functioneren lijkt me niet iets om te verbergen. Integendeel. Ik zou daar zeker niet heimelijk over doen.
Aliss
-
Kim-NL
Zonder anti-depressiva wenste ik vaak voor het slapen gaan dat ik niet meer wakker zou worden. (Mijn depressie is echt niet volledig gender gerelateerd) Met antidepressiva (citalopram) lijkt het halen van de 30 nog haalbaar.. dus ik merk zeker vooruitgang.