1 tot 10 van de 100 patiënten krijgt last van depressiviteit bij gebruik van Androcur, dit geldt alleen voor mannen.
Ook 1 tot 10 van de 100 patiënten krijgt een leveraandoening, geelzucht of hepatitis ect, echter geldt dat als je een van de genoemde stoornissen of ziektes hebt in de bijsluiter.
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h06540.pdf
Verder blijkt dat na 2 jaar gebruik de werking van Androcur vermindert, maar dat las ik elders (als ik die link vind plaats ik hem hier wel)
Verder denk ik dat je niet door Androcur depressief wordt maar door te lage testosteron gehalte.
http://www.andros.nl/futloos/testosterontekort/
androkur depressie
-
Veronica
-
Joyce
Re: androkur depressie
Androkur (nu drie maanden in gebruik doet qua stemming, migrane, etc. totaal niets bij mij.
In tegenstelling wat Vu adviseerde direct of tijdens het eten in te nemen doe ik dat in de avond en laat ze dan onder mijn tong volledig wegsmelten en slik daarna pas door.
Ze zijn compleet smaakloos dus dat is geen enkel probleem.
En het opnemen van de stoffen begint dan als in het speeksel.
Groetjes Joyce
In tegenstelling wat Vu adviseerde direct of tijdens het eten in te nemen doe ik dat in de avond en laat ze dan onder mijn tong volledig wegsmelten en slik daarna pas door.
Groetjes Joyce
-
Janneke
Androcur is troep en tevens is dat het begin van een nieuw leven. Je lijf wordt overhoop gehaald en je koppie ook. Probeer lief te zijn voor jezelf en probeer afleiding te vinden. Vrienden zijn soms de enige plek om geborgenheid te vinden, een luisterend oor. Ook als je denkt dat je vrienden je niet meer 'moeten' probeer het maar. Alleen in de put zitten helpt niks maar soms is het ook wel fijn.
-
jacqueline
Ik werd anders knap depri van die testosteron....ben blij dat die rotzooi uit mijn lijf is.......Veronica schreef:1 tot 10 van de 100 patiënten krijgt last van depressiviteit bij gebruik van Androcur, dit geldt alleen voor mannen.
Ook 1 tot 10 van de 100 patiënten krijgt een leveraandoening, geelzucht of hepatitis ect, echter geldt dat als je een van de genoemde stoornissen of ziektes hebt in de bijsluiter.
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h06540.pdf
Verder blijkt dat na 2 jaar gebruik de werking van Androcur vermindert, maar dat las ik elders (als ik die link vind plaats ik hem hier wel)
Verder denk ik dat je niet door Androcur depressief wordt maar door te lage testosteron gehalte.
http://www.andros.nl/futloos/testosterontekort/
-
Fay
Dat is apart, geen enkel verschil? zou betekenen dat het spul niets doetJoyce schreef:Androkur (nu drie maanden in gebruik doet qua stemming, migrane, etc. totaal niets bij mij.
Groetjes Joyce
Depri van testo, ik zo voor mezelf willen zeggen, meteen weer giga in de knoop met mezelf en als zodanig geen strijd meer daarin willen voeren, dat ik idd ging denken aan eruit stappen, indirect dus, niet direct
Fay
-
Joyce
Fay het spul werkt perfect, alles daar beneden is morsdood, dus ik blijf mijn methode van innemenFay schreef: Dat is apart, geen enkel verschil? zou betekenen dat het spul niets doet
Fay
(voor Estrofem tabletten -gebruik ik niet meer- raden ze ook aan deze op deze manier in te nemen ter voorkoming van bloedproppen en werkt ook op die manier perfect)
-
Fay
Clear
Dat niet werkende aparaat van onder, had ik ook geen problemen mee
Fay
Dat niet werkende aparaat van onder, had ik ook geen problemen mee
Fay
-
Danielle
Ik heb niet het idee dat ik echt depressief ben van de androcur. Maar wel dat het een negatieve invloed heeft op mijn stemming. Een achtergrondruis met een negatieve uitwerking op me. Ik ben blij als ik er vanaf kan.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Alexandra
Ik heb zowel cyproterone-acetaat (androcur), spironolactone, dutasteride gebruikt om het verschil te kunnen merken.
Hier mijn ervaring:
200mg spironolactone 1 jaar:
- doodmoe
- spierkrampen
- libido deels intact (helaas)
5mg dutasteride: 1/2 jaar:
- merkte geen verschil
- minder haaruitval.
- is sterker dan finasteride.
100mg cyproterone-acetaat 1 jaar:
- depressie
- zelfmoord gedachten
- redelijk fit en alert
- libido geheel verdwenen, yay!
50mg cyproterone-acetaat 1/2 jaar:
- depressie
- redelijk fit en alert
Staat ook in de bijsluiter. Het blijft troep. Het beste is natuurlijk om de bron weg te snijden, i.p.v. de homeostase te vernietigen en lichaam te vergiftigen met zulke medicijnen.
Hier mijn ervaring:
200mg spironolactone 1 jaar:
- doodmoe
- spierkrampen
- libido deels intact (helaas)
5mg dutasteride: 1/2 jaar:
- merkte geen verschil
- minder haaruitval.
- is sterker dan finasteride.
100mg cyproterone-acetaat 1 jaar:
- depressie
- zelfmoord gedachten
- redelijk fit en alert
50mg cyproterone-acetaat 1/2 jaar:
- depressie
- redelijk fit en alert
Staat ook in de bijsluiter. Het blijft troep. Het beste is natuurlijk om de bron weg te snijden, i.p.v. de homeostase te vernietigen en lichaam te vergiftigen met zulke medicijnen.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
Anon20180730
herkenbaar, behalve dat ik niet fit ben (bij 50mg andro nog steeds wel moe en lusteloos) en het na een jaar helemaal niet meer zo leuk vind dat mijn libido geheel is verdwenen (rust ja.. maar wat een nietszeggende vlakte) en de depressiegevoelens vind ik zelfs ronduit eng.