MBO animatie/audiovisueel vormgever in Zwolle gestudeerd en momenteel doe ik een HBO-opleiding 2D-animatie in Utrecht.
Zowel Utrecht als Zwolle zijn leuke steden, maar of dat per se leuke steden voor transgenders zijn? Geen idee, hou ik me niet zo mee bezig.
Wat studeren jullie? (hebben jullie gestudeerd)
-
Jack
-
fenna
Re: Wat studeren jullie? (hebben jullie gestudeerd)
Mijn studie is menselijk gedrag aan de universiteit van het leven 
Na een aantal keer doctoraal aan mezelf, nu meer om me heen kijkend......
Fenna
Na een aantal keer doctoraal aan mezelf, nu meer om me heen kijkend......
Fenna
-
Jessah
Een aantal jaren geleden (alweer)..een thuisstudie gedaan via nti
tot interieurstylist.
Afgerond en kan t een ieder aanraden..thuisstuderen via t nti.
Als ik nu opnieuw studie zou doen en het stemmetje in mijn hart volg
dan zou ik iets van kunstacademie willen doen.
Tessa
tot interieurstylist.
Afgerond en kan t een ieder aanraden..thuisstuderen via t nti.
Als ik nu opnieuw studie zou doen en het stemmetje in mijn hart volg
dan zou ik iets van kunstacademie willen doen.
Tessa
'as a growth seed
beam like a flower'
beam like a flower'
-
Fay
Echt gestudeerd heb ik niet, ik zag er geen reden toe, het interesseerde me weinig,mijn leven had weinig zin, zo dacht ik er toen over, zonder te beseffen waarom mijn leven geen zin zou hebben, ik deed wat gedaan moest worden, het hoe en waarom van dat zinloze gevoel,dat kwam veel later pas
Wel diplomas gehaald, maar op het nippertje, nooit werkelijk iets mee gedaan ook, de richting niet boeiend
In dat opzicht ben ik mezelf aant herontdekken, wie ben ik nu echt en wat wil ik nu echt, boeiend pad...
Fay
Wel diplomas gehaald, maar op het nippertje, nooit werkelijk iets mee gedaan ook, de richting niet boeiend
In dat opzicht ben ik mezelf aant herontdekken, wie ben ik nu echt en wat wil ik nu echt, boeiend pad...
Fay
-
Amy
Heel erg herkenbaar.Fay schreef:Echt gestudeerd heb ik niet, ik zag er geen reden toe, het interesseerde me weinig,mijn leven had weinig zin, zo dacht ik er toen over, zonder te beseffen waarom mijn leven geen zin zou hebben, ik deed wat gedaan moest worden, het hoe en waarom van dat zinloze gevoel,dat kwam veel later pas
Fay
Ik deed maar een beetje wat ik dacht dat er van me verwacht werd en dan wat ik zag als een makkelijke weg. Nooit echt voor mezelf iets gedaan kwa studie. Nu ook mezelf aan het herontdekken in dat opzicht.
-
Anon20180730
Ik deed heel erg wat er van me verwacht werd ('werken aan een fatsoenlijke carriere binnen 't bedrijfsleven') en vond studeren uiteindelijk gelukkig wel leuk. Heb drie alfastudies afgerond (technische studies waren geheel niet aan mij besteed). Twee HBO studies (HRM + HEAO) en Rechten in Tilburg. Tilburg transvriendelijk? Ik zou het niet eigenlijk niet weten, heb er geen ervaring mee. Mogelijk dat Berlijn een transvriendelijke stad is. Ik ben in elk geval blij dat ik einde vorige eeuw niet in een Nederlandse collegezaal zat als Transgender. Dan had ik liever inderdaad thuis een zelfstudie NTI gedaan.
-
Anon20190712
Social work gedaan pre-transitie, net niet gehaald door de bergen aan stress en de stage waar erg de nadruk op op gender werd gelegd. Lang verhaal. Maar goed, net niet afgerond dus.
Nu geen geld meer voor een studie aan een door de overheid bekostigde instelling. Ook deeltijd is te duur. Wat wel net aan betaalbaar blijkt is een studie via de LOI. Ik ga dit jaar beginnen met een HBO rechten.
Transvriendelijke steden zijn er niet echt. Neem bijvoorbeeld Leiden en Den Haag. Ik ken daar transgenders die zich onveilig voelen als mede transgenders die zich er volledig veilig en thuis voelen.
De enige plek waar ik me zelf écht niet op m'n gemak voelde in het begin van m'n transitie was Rotterdam Delfshave. Maar ook dat is dus maar een persoonlijke ervaring.
Nu geen geld meer voor een studie aan een door de overheid bekostigde instelling. Ook deeltijd is te duur. Wat wel net aan betaalbaar blijkt is een studie via de LOI. Ik ga dit jaar beginnen met een HBO rechten.
Transvriendelijke steden zijn er niet echt. Neem bijvoorbeeld Leiden en Den Haag. Ik ken daar transgenders die zich onveilig voelen als mede transgenders die zich er volledig veilig en thuis voelen.
De enige plek waar ik me zelf écht niet op m'n gemak voelde in het begin van m'n transitie was Rotterdam Delfshave. Maar ook dat is dus maar een persoonlijke ervaring.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Tja, Delfshaven. Daar noem je ook een wijk. Een vriend van mij heeft daar ooit met heel veel subsidie een huis gekocht als onderdeel van een project om de wijk in alle opzichten meer gemengd te maken.
Hij woont er niet meer.
Hij woont er niet meer.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Anon20180501
T-Nederland kent gelukkig nog wel een zeer 'gemengd' ledenbestand Emma. Nog wel... het (negatief) benadrukken van onderlinge verschillen in welke zin dan ook en afsplitsingen werken alleen maar ontwrichtend, en is eigenlijk een politiek instrument.
Als het zo door gaat met T-Nederland zouden de leden die zich - al dan niet gericht en/of terecht aangesproken voelen of uitgesloten - wel eens het besluit van je vriend kunnen volgen, in omgekeerde richting dan wel te verstaan.
grts Daniéla
ps. Tilburg is een studentenstad met beperkte voorzieningen en steeds minder uitgaansgelegenheden speciaal voor holebi's en transgenders. In mijn ogen een positieve ontwikkeling voor wat betreft de wederzijdse acceptatie en integratie en het werkt blijkbaar... het blijft tenminste 'verdacht' stil op dat front.
Als het zo door gaat met T-Nederland zouden de leden die zich - al dan niet gericht en/of terecht aangesproken voelen of uitgesloten - wel eens het besluit van je vriend kunnen volgen, in omgekeerde richting dan wel te verstaan.
grts Daniéla
ps. Tilburg is een studentenstad met beperkte voorzieningen en steeds minder uitgaansgelegenheden speciaal voor holebi's en transgenders. In mijn ogen een positieve ontwikkeling voor wat betreft de wederzijdse acceptatie en integratie en het werkt blijkbaar... het blijft tenminste 'verdacht' stil op dat front.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Delfshaven is nu eenmaal een probleemwijk waar men al jaren probeert de problemen de wereld uit te helpen. Waar het precies door komt, autochtonen, allochtonen, arm, rijk, idealisten, asocialen, en verzin er nog maar een aantal uitersten, er is al veel geprobeerd. En het gaat nu al beter dan toen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]