Met een packer door de securityscan vliegveld

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
LiliFee

Re: Met een packer door de securityscan vliegveld

Bericht door LiliFee »

Alice schreef:Mijn algemeen advies, wel van MtF, sorry.
Ik kan mij goed voorstellen dat als de medewerker een afwijking ziet en juist op die plaats er bij hem/haar een alarmbel af zal gaan van wat kan dit zijn, onderbroek- bom, drugs etc.??? Het laatste waaraan gedacht wordt is een packer. De kans is groot dat je meegenomen wordt voor een verklaring.
Denk dat het simpelste is gewoon dat ding mee te nemen in je ruimbagage het zou je problemen kunnen besparen. Je zou mogelijk je vlucht kunt missen door de tijd dat ze met je bezig zijn.
Ik heb juist tegenovergestelde verhalen gehoord. Ze kijken op je paspoort wat je bent (m/v), en als jij dus je nieuwe paspoort hebt, gaan ze ervan uit dat je JUIST wat moet hebben zitten.

Mij zijn namelijk wel eens verharlen van transvrouwen ter ore gekomen die dus al WEL hun geslachts/naamswijziging op het paspoort hadden, maar nog geen SRS. Die gingen toen door een bodyscan en zijn er mooi door de douane uit gevist voor een gesprek. Daar word je niet blij van, want het is hun echt maling of jij je vlucht mist.

Met andere woorden: kom hun verwachtingen na. Ze verwachten iets te zien, dusss misschien is die packer wel precies wat je nodig hebt :)
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

ik wil het niet meteen wegvuiven in de categorie urban legends, maar je wordt niet zomaar apart genomen, en als het al gebeurt is snel duidelijk wat er is. Vluchten missen is niet aan de orde als je gewoon op tijd met de aanbevolen veiligheidsmarges op de luchthaven bent.

Ik ben er wel eens uitgepikt op weg naar een klant in Boedapest. Ik had een rugzak vol netwerkspullen, en niet alles even netjes opgebonden. Op de bagagescanner zag het er eng genoeg uit, dus ik mocht mijn rugzak leegmaken, en me en passant ook nog even uitkleden. Maar meer dan 10 minuten heeft het niet gekost.

Dat was een jaar of 5 geleden. Maar de scanners die er nu voor bagage én passagiers zijn, zijn een stuk nauwkeuriger. Mensen uit de rij halen kost mankracht, en die is schaars.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
diederique

Bericht door diederique »

Mijn ervaringen de afgelopen jaren zijn hetzelfde. Ik werd er -jurk en geen srs, in het begin zelfs een M in mijn paspoort- alleen uitgehaald omdat ik een blikschaar in mijn handbagage had, een gek ding met stangen en rubberkleppen of een ongelofelijke warboel met draadjes, kabels, digitale units voor een generator etc. Alleen in Quatar had ik -gelukkig 2 uur overstaptijd- wat meer uit te leggen; jurk , als V op passagierslijst, M in paspoort, nog geen SRS.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Jer158

Bericht door Jer158 »

Het gaat mij niet om "eruit gepikt worden" (ben een frequent flyer, weet wel een beetje hoe het werkt), maar puur om de full body scanner.

Op veel vliegvelden gaat iedereen door die scanner, waarbij ze op basis van hoe je passt bepalen waar de scanner wel en niet een melding van geeft. Bij meldingen word je volledig gefouilleerd, danwel alleen betast op de plekken die oplichten op de scanner, danwel met een metaaldetector afgegaan, net waar ze zin in hebben. Dat ding gaat af bij de helft van de mensen, dus is geenszins "eruit gepikt worden". Bij mij gaat hij vaak af op de zakken van mijn (cargo) broek.

Mijn vraag is (1) in hoeverre de scanner melding maakt van ontbrekende/extra lichaamsdelen, (2) in hoeverre de scanner melding maakt van lichaamsvreemde maar niet-metaalbevattende "lichaamsdelen", en met name (3) hoe douaniers daarmee omgaan. Niet alleen vanuit een praktisch oogpunt, maar ook omdat ik gewoonweg nieuwsgierig ben :)
Hung her from the branches of a mango tree
Saskia

Bericht door Saskia »

In april ben ik door de scanner gegaan op Schiphol. Stond als vrouw te boek werd ook zo aan gesproken maar nog niet een srs gehandeld. Maar geen centje pijn. Kon mijn bagage pakken en door lopen. Oja mijn flesje met 1 slok water werd in beslag genomen.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Jasper95

Bericht door Jasper95 »

Ik ben nadat ik door een bodyscanner ging met destijds nog een V in mijn paspoort (geen operaties, wel hormonen) gefouilleerd door een mannelijke bewaker (iedereen in mijn rij werd gefouilleerd overigens, ik werd er niet uit gepikt) dus 'ontbrekende' lichaamsdelen interesseert ze denk ik niet. Het is wel zichtbaar als ik deze bron moet geloven: https://www.scientias.nl/wat-ziet-een-bodyscan/

(edit: ik ging door een bodyscanner in de Verenigde Staten en daar zijn ze nogal paranoïde dus dat zegt ook wel wat)
JacquelineM

Bericht door JacquelineM »

Ik ben 2 weken geleden voor het eerst met mijn nieuwe paspoort als vrouw (maar pre-operatief) op vakantie naar Sri Lanka geweest. De meest intensieve fouillering vond plaats op de terugreis bij het aan boord gaan van het vliegtuig van Emirates. Voor mij stonden een mannelijke en een vrouwelijke beambte. De man vroeg mij of ik man of vrouw was. Het gaf mij een goed gevoel want blijkbaar twijfelde hij; een goede indicator voor mijn passabiliteit. Ik liet mijn paspoort zien, zei dat ik vrouw was maar transgender. Vervolgens zei ik dat mijn bovenzijde meer leek op dat van de vrouw (ik droeg borstprothesen), de onderzijde meer op dat van de man. Ik vroeg ze of het een goed voorstel was dat de vrouw dan de bovenzijde zou fouilleren en de man de onderzijde. Ze glimlachten allebei, hebben mijn voorstel uitgevoerd, ben simultaan 'gemasseerd', en ze bedankten mij na afloop voor mijn begrip. Dus gewoon eerlijk zijn en blijven glimlachen.
Mijn ervaring is dat de mensen en douaniers In Zuidoost-Azië i.h.a. vriendelijk en ontspannen zijn, maar of dat in de USA ook zo is? Van een reisgenoot hoorde ik dat dit zeker niet het geval is; de Canadezen zijn volgens hem een stuk gemakkelijker.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Ik ga eveneens vaak op vakantie en wat niet lichaams- eigen is, b.v. een packer = idd zichtbaar. En vreemd, laat staan eventueel de mogelijke inhoud ervan. Ik reisde er toen gewoon zonder ( ken nu de meta-operatie), geen onnodige ongewenste last zoeken. Stopt die gewoon in je bagage, wat er lichaamlijk niet is, is er gewoon niet. Stop vooral niets lichaams-vreemd in je broek !, als je zekerheid en geen onnodige last wil kennen, maar gewoon in je bagage.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Even niet over de bodyscan, maar een ander punt dat je ook passeert op Schiphol. De paspoortcontrole. In november daar doorheen gekomen en tot mijn verbazing zat daar geen beambte om te controleren of je de persoon bent op het paspoort. In plaats daarvan werd het paspoort gescand en moest je naar een bepaald punt kijken. Ik vraag mij nu af op basis van welke kenmerken het systeem bepaald dat je dezelfde persoon als op het paspoort bent? En of bijvoorbeeld het dragen van een pruik invloed heeft op die bepaling.
Jer158

Bericht door Jer158 »

Ja, de elektronischepaspoortgates. Ben heel benieuwd of ik daar volgende week nog doorheen kom.

Ik draag een bril, en bij die gates staat er altijd (en zeggen ze vaak) dat je je bril moet afzetten. Aangezien ik met bril op de foto sta heb ik dat altijd dubieus gevonden en houd ik hem altijd op. Gaat meestal goed.

Zou hopen dat ze scannen voor lichaamsverhoudingen enzo, en niet zozeer letten op je bril of je kapsel ofzo.
Hung her from the branches of a mango tree