Spironolactone, hulp/ advies gevraagd!

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20210626

Re: Spironolactone, hulp/ advies gevraagd!

Bericht door Anon20210626 »

Ik wil graag goede tips ......

Ik kan er maar een geven
Stop met dit alles .

Ik wil worden doorverwezen naar een genderdysfoor........
Eh daar lopen er hier genoeg van rond , ik zou eens even googlen wat je daarjuist neerzette....

Je zegt zelf al dat je een volslagen leek bent op dit gebied . Ga je dan eerst eens goed inlezen en niet zo maar wat pillen slikken alsof het snoepjes zijn .

Nogmaals stop met dit alles en als je alles voor jezelf op een rijtje hebt gezet , meld je aan via de huisarts en dan succes met de diagnostiek

Waarom ? Daarom !
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Meiboom

Bericht door Meiboom »

Bedankt voor je oprechte reactie, Renée, Stoppen met hulp en advies zoeken doe ik sowieso niet, maar ik ga me zeker inlezen, of dat bedoelde je juist. Op de website VUmc waarop ik stuitte staat al veel info over genderdysforie, dat ga ik geheel doornemen. Dit is ook iets wat ik de tijd moet gunnen. De nodige medicatie die ik tot dusver neem is in toezicht van de huisarts. Behalve dan de spironolactone, ik weet dat het niet handig is daarmee om te gaan alsof het snoep is.

Verder zijn het voor mij nog steeds twee dingen naast elkaar. De ene over mijn haardos, wat ik geen tijd gun, en de andere over mijn weg richting mijn vrouwelijke zelf, dat ik inderdaad zeker wel wat tijd moet gunnen door in te lezen alvorens. Tot zover vind ik dat ik hier al aardig ben opgeschoten ;) Ik kom er zeker op terug als ik meer vragen heb.
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Wat Renée je probeert te vertellen is dat jij jezelf moet aanmelden bij een genderteam en niks met zelfmedicatie moet gaan doen!

Wat je gaat doen met alleen spiro is zorgen dat je geen hormonen meer hebt en daar ben ik ervaringsdeskundige in zonder hormonen krijg je allerhande ouderdomskwalen en je voelt je zelf letterlijk 70 jaar.

Je moet het zelf weten maar als je niet volledig weet wat je doet kan je jezelf aardig stuk maken met hormonale zelfmedicatie.
Meiboom

Bericht door Meiboom »

Tanisha, bedankt voor je reactie, dit is mij zeker waard om te weten!
Ik geloof dat ik wel overtuigd ben nu en van idee ben veranderd omtrent het zelfmedicatie spironolactone.

Maandag aanstaande ga ik praten met een vertrouweling hierover (mijn hartsvriendin) en, nadat ik mij heb ingelezen, om doorverwijzing vragen bij een genderteam. Dat gaat via de huisarts, als ik het goed begrepen heb?
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

...nadat ik mij heb ingelezen, om doorverwijzing vragen bij een genderteam. Dat gaat via de huisarts, als ik het goed begrepen heb?
Inderdaad 123, de huisarts zal je doorverwijzen naar een genderteam onder vermelding van "Genderdysfoor" wat afgeleid is van genderdysforie.
Meiboom

Bericht door Meiboom »

oke bedankt!
Meiboom

Bericht door Meiboom »

Ik ben door me vriendin doorverwezen naar "transgender netwerk nederand"
Is dat een goede optie als extra steun of zo? Huisarts verwijzing vragen ga ik sowieso ook doen, maar ik wilde me even voorbereiden.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Wat verwacht je van TNN Meiboom?

Ik heb zelf geen ervaring met hen maar als je duidelijk maakt wat je van hen verwacht kunnen anderen je daar misschien wel wat meer over vertellen...
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Meiboom schreef:Ik ben door me vriendin doorverwezen naar "transgender netwerk nederand"
Is dat een goede optie als extra steun of zo? Huisarts verwijzing vragen ga ik sowieso ook doen, maar ik wilde me even voorbereiden.
TNN is een organisatie die de maatschappelijke belangen van transgenders probeert te verbeteren. Daar heb je niks aan.

Probeer Transvisie. Transvisie houdt zich meer bezig met de belangenbehartiging op medisch vlak. Maar daar zitten ook geen artsen, individueel kun je daar vooral peer support in gespreksgroepen vinden. Er is nog een organisatie die verwarrend genoeg Transvisie Zorg heet maar daar heb je denk ik ook niet veel aan op het moment. Transvisie Zorg biedt specifieke psychologische hulp maar geen diagnostisch traject genderdysforie.

Voor diagnostiek en begeleiding moet je toch echt bij het VUmc, de Psycho Informa Instellingen of De Vaart zijn, zij zijn de enigen die een medisch traject kunnen voorbereiden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Hakuna

Bericht door Hakuna »

Emma schreef:
Voor diagnostiek en begeleiding moet je toch echt bij het VUmc, de Psycho Informa Instellingen of De Vaart zijn, zij zijn de enigen die een medisch traject kunnen voorbereiden.
TS wilt gewoon op eigen houtje aan zelfmedicatie gaan doen en advies en hulp zoeken op forums en op spreekuur gaan bij Dr Google.

TS wilt het uiterlijk van een echte vrouw hebben, maar het innerlijke en vooral het libido, erecties van een echte man behouden.

TS wilt en denkt het beter te weten dan een echte arts en denkt het allemaal zonder een genderteam of het VUmc zelf te kunnen verwezenlijken.