Haptotherapie voor Transgenders

Psychologen en procedures
3B67-A22C

Re: Haptotherapie voor Transgenders

Bericht door 3B67-A22C »

Volgens mij kan je best trans zijn en tegelijk positief over je eigen lijf in verandering. Heeft verder niets met "reparatieve therapie" te maken. Net of je niet genderdysforisch genoeg zou zijn als je jezelf niet haat. Iemand die daar echt een punt van maakt is transgender model en activist Hari Nef, die me op dat vlak inspireerde. Veel transgenders die model willen worden wachten tot hun transitie helemaal rond is, maar Nef liep al op de catwalk terwijl ze net begonnen was met hormonen en is nu vast model bij Gucci.

queerbodies die niet in een genderbinair plaatje passen kunnen ook erg mooi zijn.

http://www.bustle.com/articles/111691-7 ... ndividuals
Isabelle
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Haptotherapie voor Transgenders

Bericht door Isabelle »

Ik denk er ook zo over. Ik haat mijn lichaam niet en voel niet echt gender dysphorie in de zin van ontevreden heid over het lichaam. Juist omdat ik weet dat mijn lichaam kan veranderen en geestelijk sterk in mijn schoenen sta.
Het enige wat ik als lichte dysphorie kan aankaarten is een diep gevoel van jaloezie naar vrouwen dat ik heb mijn hele leven en nooit naar mannen heb gehad. Schaamte voor crosdressen in mijn jeugd niet echt gehad richting mezelf omdat ik het leuk vond om te doen en dat voor mij genoeg was om het te blijven doen.
Dat gevoel heb ik een plaats gegeven en besloten iets mee te doen over het laatste jaar.
Voila nu zijn we hier ;)