Zelf medicatie en geen recept

Psychologen en procedures
Anon20210626

Re: Zelf medicatie en geen recept

Bericht door Anon20210626 »

Tamara schreef:
Over de dosage het lijkt als ik lagedosage neem bijv. 100mg dan lijkt dat het minder effect heeft op mijn lichaam vandaar heb ik naar 150 mg/d smorgens smiddags en savond en estrofem 8mg perdag
Het lijkt me soms dat wat ik neem is afgebroken zodat ik ze weer uit plas het kan zijn dat ik veel voedingzuur drink ik ga stoppen met energiedranken dan kijk ik wel of ik het dosage kan verlagen.
Heb je enig idee wat hormonen zijn ?
Je hebt deze doseringen maar gewoon zelf bedacht ? Dat lijkt me wel wat ?

Er lijkt jou wel heel erg veel .....

Je neemt enkele malen de voorgeschreven doseringen
Dit zijn geen snoepjes als ascorbinezuur ........
Je slikt ze nu als zuurtjes zonder te kijken naar de resultaten . Misschien zijn er wel redenen om de doseringen zo laag mogelijk te houden .

drie puntjes

Bij hormonen is het dus absoluut niet hoe meer hoe beter ....... ik durf wel te zeggen , integendeel zelfs

Energiedranken en Hormonen hebben niets met elkaar te maken dus waar deze op slaat snap ik ook niet

Vrouwen krijgen niet ' zomaar 'de pil mee.

Ik zou nog eens even heel goed gaan nadenken waar je in vredesnaam mee bezig bent

succes ermee
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Danielle

Bericht door Danielle »

Zelfs al zou die enorme dosis meer effect hebben: dan zijn er nog genoeg andere redenen om het toch niet te doen. De standaardosis cyproteronacetaat is tegenwoordig 50 mg per dag en voor estradiol 4 mg. Als je meer wilt nemen, doe dat dan echt in overleg met een arts die je bloedwaarden in de gaten kan houden. Je hebt met zulke hoeveelheden echt kans op leverschade, trombose en prolactinoom (waar je blind van kan worden).
Cher schreef: Wie heeft jou trouwens verteld dat androcur goed is tegen haaruitval....? Daar zijn namelijk de middelen als Finasteride en Dutasteride een betere keuze voor....
Je vraagt het weliswaar niet aan mij. Maar onder andere de endocrinologen van het VUmc zijn die mening toegedaan. In mijn eigen ervaring: ik heb van een jaar androcur meer resultaat gezien dan van 2 jaar dutasteride. Als je testosteronproductie tot nagenoeg 0 wordt gereduceerd is de omzetting naar DHT ook te verwaarlozen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20190515

Bericht door Anon20190515 »

Goedenavond ik wil eerst bedanken voor jullie reacties. Ik woon alleen daardoor voel ik me vaker eenzaam ik heb veel kwijt mijn vrouw mijn dochter onze koopwoning mijn baan Nu woon ik achtergelaten alleen in huur huis alles is door hormoon gebruik gekomen ik heb veel gehuild dag en nacht omdat ik mijn gezin kwijt ben. Tenslotte ik heb mijn pshologische gezondheid kwijt ik kan niet meer helder nadenken heb eigenlijk geen lust meer om te leven ik voelde toen me beter op mijn gemak tijdens gebruik van hormonen ik was gestopt met gebruiken van hormonen mijn vrouw wilde me niet meer zij had een vriend daardoor was ze van me gescheiden ik ben helemaal kapot van teleurgesteld en mijn vertrouwen zijn weg mijn leven is niet meer omkeer baar ik ben eigenlijk niet blij met mijn uiterlijk door huisarts ben ik verwezen naar pschologische hulp mediant mijn dochter zie ik al 2 maanden niet meer vanwege jeugdzorg ik ben elke dag verdrietig het reden waarom ik weer ben begonnen met medicijnen omdat ik me gelukkiger voelde dat ik lichaamelijke veranderingen meemakte. Als huisarts me duidelijk was geweest met uitleg etc dan had ik me mischien goed gevoeld maar hij zee dat geen hormonen voor kan schrijven dathij geen voorstander was om te schrijven.
Het gaat me nu geld kosten ik wil niet meer terug naar begin.
Het leven voor mij heeft geen waarde meer als ik miljoen heb ben ik niet meer blij ik heb mijn gezin kwijt.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Anon20190515, het klinkt alsof je zwaar depressief bent op dit moment. Heb je daar hulp bij? Bij depressies kunnen ook antidepressiva en bepaalde therapieën voorgeschreven worden waardoor het makkelijker wordt om te leven. Die krijg je vaak eerder mee dan hormonen. Een scheiding is altijd heftig, en als je het gevoel hebt er helemaal alleen voor te staan is dat nog moeilijker--maar vrouwelijke hormonen zijn op zo'n moment niet "de magische oplossing". Er speelt meer, en je zal er opnieuw last van krijgen als je langer aan de hormonen bent. Daarnaast is er een groot risico zelf-destructief te worden wanneer je zwaar depressief/suicidaal bent, en een te hoge dosis hormonen zou daar onder kunnen vallen.

Heb je je alweer opnieuw ingeschreven bij het VUMC? Want dan zou je alleen hoeven kijken naar hoe je de periode richting je intake het best kunt overbruggen.
meerdere zakken met zaagsel
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Zeker bij cyproteronacetaat/Androcur ligt bij hoge doses depressie op de loer...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Ik zou als ik jou was ook eerder hulp gaan zoeken bij een psycholoog/psychiater, klinkt idd wat Nate zegt alsof je enorm depressief bent en dan kun je ook niet meer rationeel denken. Het is nu heel moeilijk maar je komt er weer bovenop, ik heb ook in een heel diep dal gezeten maar met therapie en de juiste medicijnen voel ik me nu weer super. Hormonen zijn nu even niet de oplossing.
Janice

Bericht door Janice »

Ik neem aan dat wanneer men hier herhaaldelijk spreekt over een te hoge dosis dat ze het over de Andorcur hebben. Want 8mg progynova is heel zo gek nog niet. Zelf slik ik namelijk 6mg en mijn oestrogeen spiegel is echt niet hoog....

Maar ik zou idd zo snel mogelijk opzoek gaan naar een psycholoog en indien mogelijk een huisarts of endo die je misschien wilt begeleiden.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Janice , dan ben jij met 6 mg al een uitzondering . Om op eigen houtje daar nog boven te gaan is zeer onverstandig
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
LiliFee

Bericht door LiliFee »

Tamara schreef: Het gaat me nu geld kosten ik wil niet meer terug naar begin.
Het leven voor mij heeft geen waarde meer als ik miljoen heb ben ik niet meer blij ik heb mijn gezin kwijt.
Pas alsjeblieft op! Dit is veel te veel! Met zulke doses loop je grote risoco's:

- Progynova is Ethinyl-Estradiol -->Deze vorm van oestrogeen zorgt voor een grotere kans op trombose en de daaruit volgende longembolie/beroerte. Ook moet het door je lever verwerkt worden, wat ervoor zorgt dat je lever meer voor z'n kiezen krijgt. Hierdoor wordt de kans op leverschade, kanker en eventuele leveruitval groter. De normale dosis ligt bij 4 mg/dag.

- Androcur is Cyproteron-Acetaat --> Dit synthetische hormoon staat al jaren bekend om de grote risico's voor leveruitval en depressie, vanwege deze redenen is het niet toegestaan in de VS. Deze leverproblemen beginnen te tellen vanaf doses boven de 100 mg/dag. Zelf neem ik 10 mg/dag en het werkt al!

Om een lang verhaal kort te maken: met zulke hoge doseringen loop je de kans om meer dan alleen je gezin te verliezen, het kan je je gezondheid en zelfs je leven kosten. Pas alsjeblieft op en zoek medische begeleiding! Ga nooit zelf met hormonen aan de slag zonder regelmatige bloedonderzoeken. Er is vast een arts die je wil begeleiden, maar misschien zal je wel een andere moeten zoeken.

Wat betreft psychologische begeleiding: misschien kan je een kijkje nemen bij de Psycho Informa Instellingen https://psychoinforma.nl/. De wachtlijsten zijn er kort en de psychologische begeleiding is goed.

Pas alsjeblieft goed op jezelf!
Alice

Bericht door Alice »

"- Progynova is Ethinyl-Estradiol -->", was altijd in de veronderstelling dat het werkzame bestanddeel van Proginova 17β-estradiol (CAS 50-28-2) is.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.