Roflmao!het leek mij wel een leuk idee om als vrouw door het leven te gaan
Het lijkt me geweldig om dit met het gezicht in de plooi te kunnen zeggen!
Lukt jou dat?
Roflmao!het leek mij wel een leuk idee om als vrouw door het leven te gaan
Haha, ik zou dit zomaar ook kunnen doen, zo droog ben ik ook welAlice schreef:Ik heb in de loop der tijd enige conditie training opgedaan door in het begin van mijn transitie tig keren 'transitie' uit te leggen. Baalde er na een tijd van. Ik begon het te haten, iedere keer opnieuw het zelfde verhaal te vertellen waarbij je, in de regel, dezelfde reacties terug krijgt.
En dan ga je zulke dingen zeggen als, ‘het leek mij wel een leuk idee om als vrouw door het leven te gaan’, ‘och, vrouw zijn heeft zo z’n voordelen’.
Tijdens mijn transitie werkte ik via een uitzendbureau in een fabriek waar ongeveer 200 vrouwen werkzaam waren. Bij de vraag om welke reden ik vouw wilde worden gaf ik aan dat het door mijn werkomgeving kwam ‘waar je mee omgaat wordt je mee besmet’ en erg genoeg een enkele geloofde het.
Fijn dat je begrip kunt tonen dat er mensen zijn die ziek zwak en misselijk worden van het voortdurend moeten verwoorden, verantwoorden over een transitie.Jer158 schreef:Ik begrijp dat je er moe van wordt, Alice.
Vraag me alleen af of dit soort antwoorden echt helpt om het imago van transgenders te verbeteren, juist omdat onwetenden je zomaar eens serieus zouden kunnen nemen.
@ Alice,Alice schreef:Eigenlijk wijst het zichzelf wel.Nick schreef:Hoi Emma en Alice,
Maar hoe vertel je het globaal ?
Door de naamsticker, "hé, ik ken jou eigenlijk niet"* Ik, "ik hete vroeger ..., het leek mij wel een leuk idee om als vrouw door het leven te gaan" en dan kabbelt het gesprek verder, dat ze verbaast zijn, dat ze je moedig vinden, dat ze zelf dit nooit zouden willen doen etc..
En ja, er waren die het niets vonden die verdwenen uit mijn gezichtsveld en niet meer gesproken.
* niet zo vreemd, ik kon de meeste gezichten ook niet thuisbrengen, 40+ jaar is een tijd.
@ Jer,Jer158 schreef:Ik begrijp dat je er moe van wordt, Alice.
Vraag me alleen af of dit soort antwoorden echt helpt om het imago van transgenders te verbeteren, juist omdat onwetenden je zomaar eens serieus zouden kunnen nemen.