(Ik heb alleen het eerste bericht gelezen)
Dat klinkt heftig, beste meid.
Natuurlijk ken ik jou familieleden niet persoonlijk en jou broer, maar het lijkt me ergens ook lastig voor jou broer, die jou wel geaccepteerd heeft (ik versta: geen moeite heeft met hoe jij bent), maar aan de andere kant net zoals jou ook te dealen heeft met de Turkse cultuur waarin jullie zijn opgegroeid. De realiteit komt hier boven water; dat familie en de cultuur oprecht meer macht uitoefent (of kan uitoefenen) dan wat bij de doorsnee rozengeur en maneschijn-denkende Nederlander bekend is.
In mijn geval bijvoorbeeld, zou ik het niet erg vinden om op sommige situaties mannelijk te zijn. Sowieso is mijn doordeweekse werkkleding mannelijk en zit ik toch nog half in die situatie wegens mijn baardgroei. Maar op een bruiloft waar ik meiden tegenkom in mooie jurkjes, daar zou ik me aardig klote voelen. Ik zie me de situatie voor; traditionele volksdansjes, mannen in nette herenpakken, het traditioneel gejubel van de vrouwen, oftewel de cultuur van "zo hoort (en moet) het te-zijn".
Enerzijds druk je misschien uit dat je door niet aanwezig te zijn hen op de grond van jou geaardheid wilt straffen. Anderzijds is het je goede recht en doe jij er zelfs misschien de gehele Turkse maatschappij in Nederland goed aan

om zojuist op zo'n belangrijke moment te laten zien dat ook jij belangrijk bent!
Je kunt (als je dit aandurft) je stoute schoenen aantrekken en gewoon er lekker heengaan als je vrouwelijke zelf. En als ze het niet aanstaan? Als ze je negeren dan kun je weggaan, maar wees dan wel trots, want je hebt het dan in ieder geval gedaan! Weet wel dat ik makkelijk praten heb vanaf hier achter mijn laptop.. en dat ik in jou situatie misschien wel het onderspit delf.
Hoe dan ook wens ik je veel sterkte, moed en geluk toe!