Botscan na groen, VUmc

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Beardelady

Re: Botscan na groen, VUmc

Bericht door Beardelady »

Mirthe_s schreef:Hoi Iedereen!

Ik heb deze maand groen licht gekregen :mrgreen:.

Nu heb ik voor 27 feb 2 afspraken bij de endo staan, van ieder een half uur. Maar er staat geen afspraak voor een botscan.
Nu begreep ik van anderen dat die 3e afspraak er wel zou moeten zijn.
Hoi,

Ik heb ook mijn groen licht gekregen. Op 9 december.. maar ben pas 22 maart aan de beurt bij de Endo.. afbsurd voor woorden overigens dat het zo lang duren moet. Anyway.. Ik heb al wel de datum voor de botscan binnen.

Het toont maar weer aan hoe het qua organisatie een zooitje is daar.
Ilse

Bericht door Ilse »

Joukje schreef: Ik heb ook mijn groen licht gekregen. Op 9 december.. maar ben pas 22 maart aan de beurt bij de Endo.. afbsurd voor woorden overigens dat het zo lang duren moet. Anyway.
Dat is zeker absurd Joukje en begrijp ook werkelijk niet dat dit nodig is.

Dit is nogmaals meer als 3 maanden wachttijd en ik begrijp werkelijk niet dat er niemand binnen het genderteam hier vragen over stelt, want dit kan toch niet de norm zijn.
Groetjes,
Ilse
Mirthe_s

Bericht door Mirthe_s »

Joukje schreef:
Hoi,

Ik heb ook mijn groen licht gekregen. Op 9 december.. maar ben pas 22 maart aan de beurt bij de Endo.. afbsurd voor woorden overigens dat het zo lang duren moet. Anyway.. Ik heb al wel de datum voor de botscan binnen.

Het toont maar weer aan hoe het qua organisatie een zooitje is daar.
Jij ook gefeliciteerd met je groen nog! Ik denk maar zo over die datum: het valt mooi samen met de lente. Dan kunnen wij onze stemmingswisselingen mooi op vangen met een zonnetje en een mooie wandeling in het bos, in plaats van de donkere dagen ;) .
marianne

Bericht door marianne »

Joukje schreef:.. maar ben pas 22 maart aan de beurt bij de Endo.. afbsurd voor woorden overigens dat het zo lang duren moet.
Ik zou gewoon eens bellen, af en toe, gewoon meteen naar de balie van de endo, wie weet hebben ze opeens toch een plekkie, er schuift zo vaak iets, of er valt wat uit. bel gewoon een keer en na twee weken nog een keeer, verzin een goeie reden, gebruik je charmes ...
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
diederique

Bericht door diederique »

Ik heb de indruk dat het beleid wijzigt. In de laatste onderzoeken komt geen relatie tussen de hrt en botconditie naar voren. Laatste jaren was het beleid al dat er na 5 jaar weer gecheckt moest worden. Kan goed zijn dat dit nu ook verlaten gaat worden en daarom ook de koppeling van endocrinologist en botscan losgelaten is. Dient alleen nog een langjarig onderzoeksbureau doel.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Fiona

Bericht door Fiona »

Ik had op 17 juli 2015 groen licht voor de RLE en kon mijn medicijnen halen bij de apotheek, daarna kreeg ik schriftelijk een uitnodiging voor de botscan. Dat was dan ongeveer een maand later.
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Vu wil graag dat je na je srs om de 3 jaar een dexa scan komt doen maar als er niks aan de hand is zou ik eigenlijk niet weten waarom.
Laten we nu eens eerlijk zijn was je anders ook om een dexa scan naar het ziekenhuis gegaan? Ik in ieder geval niet met dat idee heb ik ook besloten er geen meer te gaan doen!
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

De dexa-scan heeft alle symptomen van een zinloze gezondheidscheck:

https://www.thuisarts.nl/medische-keuri ... laten-doen
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Emma schreef:De dexa-scan heeft alle symptomen van een zinloze gezondheidscheck:

https://www.thuisarts.nl/medische-keuri ... laten-doen
Voor het wetenschappelijk onderzoek van het VUmc zelf heeft de scan overigens wel zin, maar dat is algemeen onderzoek waarvoor we een interessante groep zijn. Individueel staat het ontbreken van de scan niets in de weg.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Ik heb nog nooit een dexa scan gehad. Van Houten van het Haga vond dat een nutteloze actie. Op mijn vraag of ik nog een botscan moest ondergaan vroeg hij me of ik ooit een bot gebroken had gehad. Toen ik aangaf nog nooit een breuk te hebben gehad gaf hij aan dat mijn botten dan wel sterk genoeg waren. Scan was niet nodig.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France