Het kwam vorige week ook al een paar keer ter sprake bij DWDD. Wil je een excuustruus zijn? Met andere woorden, wil je gekozen worden op je kwaliteiten voor de baan of omdat je tot een specifieke groep behoort. Het is heel logisch om het eerste te kiezen, maar Nynke de Jong had ook een goed argument voor het tweede. Als je normaal geen kans krijgt waarom zou je dan niet die kans nemen die je als excuustruus geboden wordt en je vervolgens bewijzen? Lastige keuze.
En voor wat betreft mijn voorkeurstem: Het leven is zoveel meer dan trans zijn. Ik zou graag wat meer aandacht voor dat onderwerp willen ten aanzien van bijvoorbeeld medische steun (media aandacht is er denk ik wel genoeg op het moment), maar er zijn nog veel meer zaken die ik graag anders zou willen. Dus of het een 'trans' voorkeurstem wordt?
verkiezingen
-
Dieuwertje
-
laura2016
Re: verkiezingen
DankjewelEmma schreef:[mod mode on]
Even een opmerking uit de moderator-hoek (dus niet in het rood): we blijven heel voorzichtig met politiek op het forum. Zolang dit onderwerp gaat over de relatie tussen politiek en transgenders staan we het toe.
[mode mode of]
Ik zal me daartoe beperken en er zorgvuldig mee omgaan
-
laura2016
alle respect. Ik heb me niet in de kandidaten verdiept die jij noemt en dat lijken me dan zeker ook goede kandidatenEva schreef:Nog even over verkiesbare kandidaten, al dan niet bij osm (ons soort mensen) betrokken. Als ik Groen Links toegedaan zou zijn (quod non) zou ik zeker op Linda Voortman stemmen. Zij is al heel wat jaren zeer actief voor ons.
In mijn hoek ligt Vera Bergkamp meer in de lijn. Als voormalig voorzitter van het COC weet ze heel goed waar het bij osm om draait.
Zelf zal ik een andere keuze maken, maar dat is privé
-
laura2016
Natuurlijk, zo denk ik er ook over. Eerst moet het partijprogramma je natuurlijk aanspreken. Zijn er bij die partijen dan mensen die zich inzetten voor transgenders en je aanspreken, is dat wel mooi meegenomen.Emma schreef:En dan nu mijn twee eurocent, met allereerst:
Disclaimer: ik ben zelf politiek actief voor D66. Ik zal me verre houden van politieke uitspraken, wil je daar meer van weten kijk je maar op mijn Facebook![]()
OK, ik ben dus zelf actief, in het lokale bestuur van een politieke partij. Waar iedereen nu met TK2017 (de komende verkiezingen) bezig is, zijn we in dat bestuur al lang en breed bezig met de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar, die we dus GR2018 noemen.
De vraag aan ieder lid is: wil je op de lijst? En zo ja, wil je op een verkiesbare plaats, dus met een kans dat je daadwerkelijk in de gemeenteraad komt?
Ik heb die vraag ook gehad. Nu schrijven de (interne) regels voor dat je niet én in de raad, én in het bestuur mag, en ik ben in het bestuur net begonnen. Als ik dus op de lijst kom, is dat ergens onderaan voorbij nummer 10, en ik ben hier echt niet populair genoeg om met voorkeurstemmen gekozen te worden.
Stel dat ik in de toekomst me verkiesbaar zou stellen voor een van de bestuursorganen, om het even of dat nu de Eerste Kamer, Tweede Kamer, Provinciale Staten of Europees Parlement zou zijn. Stel dat ik daadwerkelijk gekozen zou worden, zou ik er blij mee zijn als blijkt dat dat alleen is omdat ik transgender ben, in plaats van dat dat is omdat mensen denken dat ik mijn werk goed zal gaan doen? Ik wil gekozen worden op mijn kwaliteiten!
Dat alleen al is een reden voor mij om niet op één van de transgender kandidaten te gaan stemmen. Corine heeft dus pech.
-
laura2016
Dankjewel. Ik zal me houden aan de regelsEmma schreef:[mod mode on]
Even een opmerking uit de moderator-hoek (dus niet in het rood): we blijven heel voorzichtig met politiek op het forum. Zolang dit onderwerp gaat over de relatie tussen politiek en transgenders staan we het toe.
[mode mode of]
-
Anon20190516
Ik zou het raar vinden op een kandidaat te gaan stemmen puur,omdat zij of hij transgender is.
Er zijn nog wel andere dingen waar ik mij druk over maak,zoals de kosten van de zorg en klimaatverandering.
Ik kies voor een partij/kandidaat die in elk geval in alledrie de issues werken willen.wel kies ik dan wel weer voor
Een vrouw,omdat ik vind dat er meer vrouwen in de 2e kamer zouden moeten zitten.
Gr.Rikki
Er zijn nog wel andere dingen waar ik mij druk over maak,zoals de kosten van de zorg en klimaatverandering.
Ik kies voor een partij/kandidaat die in elk geval in alledrie de issues werken willen.wel kies ik dan wel weer voor
Een vrouw,omdat ik vind dat er meer vrouwen in de 2e kamer zouden moeten zitten.
Gr.Rikki
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Van de week stond er ergens een analyse, dat het met dat in het achterhoofd meer zin heeft om te stemmen op een vrouw op een onverkiesbare plaats dan op de eerste vrouw (vaak nummer 2) op de lijst. Zo'n nummer 2 komt toch wel in de kamer, dus voor dat doel hoef je niet op vrouw #2 te stemmen.Rikki schreef:Een vrouw,omdat ik vind dat er meer vrouwen in de 2e kamer zouden moeten zitten.
Gr.Rikki
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Anon20190516
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Oh, die lange... hihi
Als zij en Emma door een zaal lopen met honderden mensen zien ze elkaar nog steeds, hahaha
Als zij en Emma door een zaal lopen met honderden mensen zien ze elkaar nog steeds, hahaha
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Nate_0
Heeft iemand wellicht een overzichtje met de standpunten die de verschillende partijen innemen mbt transgender problematiek?
Ik bedoel, ik weet op welke partij ik ga stemmen maar het zou naar mijn idee best oké zijn om te kijken wat de verschillende partijen doen/willen/zeggen buiten de drie eerder genoemde punten om. Ik zou zelf een lijstje maken maar ik zit nog steeds zonder internet dus da's een beetje lastig.
Ik bedoel, ik weet op welke partij ik ga stemmen maar het zou naar mijn idee best oké zijn om te kijken wat de verschillende partijen doen/willen/zeggen buiten de drie eerder genoemde punten om. Ik zou zelf een lijstje maken maar ik zit nog steeds zonder internet dus da's een beetje lastig.
meerdere zakken met zaagsel