Stoppen met hormonen voor SRS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190122

Re: Stoppen met hormonen voor SRS

Bericht door Anon20190122 »

Amy schreef:
tanisha schreef:
Amy schreef:Dubbelpost en beetje off-topic... ik was aan het zoeken naar de halfwaarde tijd van oestrogeen in je bloed en kwam dit: http://www.hemingways.org/GIDinfo/hrt_m2f.htm tegen wat misschien wel interessant is. Staat ook een heel stuk over progesteron en de voordelen daar van in.
GID info hoe oud is deze info wel niet als ze het nog steeds over GID hebben?

Sorry hoor maar de diagnose GID hebben alleen de oldtimers hier gehad!
Daar gaat heel het artikel niet eens over. Als je al over termen gaat vallen tja dan zal er ook niet veel met je te beginnen zijn. Het ging me er meer om dat er naar mijn mening best interessante dingen in staan, oud of niet. Een van de dingen die er in staan en ik persoonlijk nog niet wist is dat stukje over dat progesteron de omzetting van testosteron naar DHT verhindert of tegen gaat.
Als je progesteron neemt hoe het hoort neem je die in maandstonden en houd je die week op met oestrogeen en gaat verder met progesteron in die week.
Daarom zijn artsen ook niet echt behulpzaam om het voor te schrijven.
Ik het verleden is er bij de VU ook geëxperimenteerd met maandstonden dit was echter niet bepaald prettig daarom zijn ze er mee gestopt dit experiment was overigens voor mijn tijd.
Amy

Bericht door Amy »

Dat lijkt me inderdaad best een gedoe maar er zijn hier toch ook dames die het gewoon constant nemen? Eva heeft er ook ergens een draadje over. Ik meen toch dat ze het elke dag neemt? Kan me nu niet mee herinneren of ze dat er bij verteld had of niet.

Edit: deed ze wel
Eva schreef:Ik gebruik Systen100 pleisters, tweemaal per week plus Utrogestan (Progesteron) 100mg, 1 capsule per dag.
De huisarts meende dat dit een veilige en werkzame dosis zou zijn en uit reacties elders begrijp ik dat dit vrij normaal is. Mijn endo in het VUmc ging ook zonder aarzelen akkoord met deze dosering.
Op mijn haargroei heeft het geen merkbare invloed gehad, maar dat had ik sowieso nog nauwelijks. Borstgroei is wel indrukwekkend te noemen. Vind ik. Vindt mijn meissie ook ;)
Misschien zetten we dit gesprek beter in dat draadje voort omdat het hier een beetje off topic is wat mijn schuld is overigens. :P
Anne V

Bericht door Anne V »

Die twee weken vind ik opvallen. Ik was bij de presentatie van het onderzoek tijdens de infoavond bij de VU. Zover ik mij herinner werd er juist aangegeven dat als stoppen nodig is het zes weken te voren moet. Omdat er anders nog te veel hormonen in je lichaam zitten die er eerst uit moeten. Bij twee weken zou er nog steeds een verhoogd risico zijn.
(correct me if i'm wrong)
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Heb vorige week van mijn endocrinoloog gehoord dat het niet meer hoeft. Dat je niet meer hoeft te stoppen voor een operatie. Was een nieuwtje. Nou, doe er je voordeel mee. Want die emotionele achtbaan toen ik stopte was niet echt prettig te noemen.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Amy

Bericht door Amy »

Alexandra schreef:Heb vorige week van mijn endocrinoloog gehoord dat het niet meer hoeft. Dat je niet meer hoeft te stoppen voor een operatie. Was een nieuwtje. Nou, doe er je voordeel mee. Want die emotionele achtbaan toen ik stopte was niet echt prettig te noemen.
Moet ik misschien toch eens bellen en kijken of ik met iemand kan spreken die daar meer over gaat dan de dame die de operatieplanning deed om een toezegging te krijgen. Ik ben al heel blij dat ik niet met de blokkers hoef te stoppen maar die emotionele achtbaan zit ik ook niet echt op te wachten. Ik denk zoiezo dat het zo veel mogelijk verminderen van stress voor een operatie wel goed is.

Dankje voor je bericht. :)
Anouk

Bericht door Anouk »

Amy, ik heb vandaag het groepsconsult gehad en hier werd gemeld dat wel of niet stoppen met hormonen voortaan aan ons zelf wordt gelaten omdat recent onderzoek heeft aangetoond dat de risico's niet zo significant zijn als eerder werd aangenomen.
Nothing changes as everything changes
Amy

Bericht door Amy »

Duidelijk, dan heb ik de beslissing zo gemaakt. :P

Dankje voor de informatie.
Beardelady

Bericht door Beardelady »

Anouk schreef:Amy, ik heb vandaag het groepsconsult gehad en hier werd gemeld dat wel of niet stoppen met hormonen voortaan aan ons zelf wordt gelaten omdat recent onderzoek heeft aangetoond dat de risico's niet zo significant zijn als eerder werd aangenomen.
Toch niet bij het VU? Het groepsconsult.
Anouk

Bericht door Anouk »

Joukje schreef:
Anouk schreef:Amy, ik heb vandaag het groepsconsult gehad en hier werd gemeld dat wel of niet stoppen met hormonen voortaan aan ons zelf wordt gelaten omdat recent onderzoek heeft aangetoond dat de risico's niet zo significant zijn als eerder werd aangenomen.
Ja wel bij het VU
Nothing changes as everything changes
Beardelady

Bericht door Beardelady »

Anouk schreef:
Joukje schreef:
Ja wel bij het VU
Hmmm.. okay ik was er voor mijn start RLE.. Anyway.. elkaar misgelopen dus. Anders had zeker even haaaaai tegen je gezegd :D