weer een vraag, operatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Jer158

Re: weer een vraag, operatie

Bericht door Jer158 »

Mr.X schreef:Vergoeding van de pomp is sinds dit jaar voor je zorgverzekering, dus dat is goed nieuws. Dat kan natuurlijk over een paar jaar wel weer anders zijn.
Nice! Het andere balimplantaat ook toevallig?
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

kevin1989 schreef:Bedankt weer allemaal! ja ik wil wel stoppen maar dat is zo vreselijk moeilijk! Maar ik ga m'n best doen en mijzelf nog meer verdiepen in alles.
Ik ben zelf gestopt door mijn laatste peuk te doven en geen nieuwe op te steken. Dat was niet zo moeilijk.

Dat gezegd zijnde: je weet waarvoor je het doet, dat is toch de sterkste motivator die je kan bedenken?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
kevin1989

Bericht door kevin1989 »

Ja, maar vind best oneerlijk want bio mannen kunnen ook gewoon roken haha
Jer158

Bericht door Jer158 »

kevin1989 schreef:Ja, maar vind best oneerlijk want bio mannen kunnen ook gewoon roken haha
Als een cis man een operatie zou krijgen zouden zijn resultaten en de heling ook beïnvloed worden door roken en de slechtere doorbloeding die het veroorzaakt.
Hung her from the branches of a mango tree
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Jer158 schreef:
kevin1989 schreef:Ja, maar vind best oneerlijk want bio mannen kunnen ook gewoon roken haha
Als een cis man een operatie zou krijgen zouden zijn resultaten en de heling ook beïnvloed worden door roken en de slechtere doorbloeding die het veroorzaakt.
Ik lag in het ziekenhuis tegenover een cisman die nogal wat ingrepen had ondergaan na een ongeluk... hij is ook gestopt vanwege de invloed van roken op heling, oa onder druk van en met hulp van zijn artsen. Een andere kamergenoot bleef stug door roken en daar waren de artsen niet zo happy mee en had duidelijk flinke invloed op zijn gestel (ontsteking die zonder trauma was ontstaan en niet weg ging, zelfs na flinke antibiotica kuren en het operatief weg halen van ontstoken weefsel).

Cis mannen zijn ook nog steeds onderhevig aan de negatieve lange termijn effecten aka copd, kanker,etc om nog maar niet over je portemonnee te spreken...
meerdere zakken met zaagsel
Citizen Erased

Bericht door Citizen Erased »

Dit is dan ook geen standaardoperatie die de gemiddelde bio-man ondergaat.
Moet je even indenken wat er gebeurd als je piel afsterft, da's niet alleen een homp vlees door de plee maar ook een niet te gering aantal euro's. En de rest maar wachten op de lijst. Daar is niks oneerlijks of haha aan..
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Sigrid schreef:
kevin1989 schreef:Bedankt weer allemaal! ja ik wil wel stoppen maar dat is zo vreselijk moeilijk! Maar ik ga m'n best doen en mijzelf nog meer verdiepen in alles.
Ik ben zelf gestopt door mijn laatste peuk te doven en geen nieuwe op te steken. Dat was niet zo moeilijk.

Dat gezegd zijnde: je weet waarvoor je het doet, dat is toch de sterkste motivator die je kan bedenken?
Hoi Sigrid,

Was het maar zo eenvoudig geweest bij mij. Ik deed er 3jaar over tot een totale stop, der operatieve ingrepen en soms :fpalm: ken ik nu nog het verlangen naar dat smaakvol sigaretje ( en, durf nog wel eens eentje opsteken of meeroken onder vrienden, een trekje doen, zeker in moeilijke/zeer goeie momenten, enz,....).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Ik vind wel meer oneerlijk als ik denk aan cismannen, en moet zeggen dat roken daar nooit één van is haha ;) :P
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Even een korte persoonlijke bijdrage,

Roken is een slechte gewoonte : Ongeacht het geslacht, er is niets mannelijks aan trouwens, in mijn tijd waren de meiden volop in opmars der roken. Ik leerde het, jammer genoeg eveneens.
Er willen bij horen, bij een meiden groep, dan nog wel :fpalm:. Met andere woorden : kende ik geen GD, ik rookte eveneens als cis-vrouw/cis-man zijnde.

Persoonlijk ben ik, geboren in een Vlaamse herberg-hoeve. Waar iedereen rookte. In mijn familie rookt/rookte iedereen (op één broer na).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

Ik zelf onderneem steeds een poging der stoppen met roken maar zo makkelijk als dat het niet drinken mij af gaat, zo slecht gaat het stoppen met roken.
Als laatste redmiddel wil ik een recept bij de huisarts aanvragen, je rookt gewoon door en gaat die medicatie slikken en dan ineens heb je geen trek meer in een sigaret...maar moet even die 56 euro zien op te sparen.
Maar toen mijn neus opnieuw werd hersteld werd mij ook het roken verboden omdat de arts anders de ingreep helemaal niet zou gaan uitvoeren..
En toen lukte het mij wel en dat viel niet mee terwijl moeders lekker naast je zat te paffen...maar had gewoon geen keuze.