Sorry hoor, maar dat is geen kwestie van gaan zien, bewust denken, maar van gevoel.Nick schreef:Dat is nu pas bizar, dat bepaalde mensen ook stoelen, banken of wat dan ook als mannelijk of vrouwelijk gaan zien
Sorry voor het gevoel.
Sorry hoor, maar dat is geen kwestie van gaan zien, bewust denken, maar van gevoel.Nick schreef:Dat is nu pas bizar, dat bepaalde mensen ook stoelen, banken of wat dan ook als mannelijk of vrouwelijk gaan zien
Hoi henriette,henriette schreef:Sorry hoor, maar dat is geen kwestie van gaan zien, bewust denken, maar van gevoel.Nick schreef:Dat is nu pas bizar, dat bepaalde mensen ook stoelen, banken of wat dan ook als mannelijk of vrouwelijk gaan zien
Sorry voor het gevoel.
Ender, ik ken wel degelijk empathie en zie zeker niet alles zwart/wit, integendeel.Ender schreef:nick, wat voor de één een gewaarwording is in hoe zij zichzelf zien, betekend niet dat jij daar als buitenstaander daar geen empathie voor moet tonen.. dat jij alles zwart-wit ziet betekend niet dat de ander niet kleuren ziet (of in dit geval, gender).. dat betekend niet meteen dat het *bizar* is ofzo, maar gewoon zoals iemand de omgeving ervaart.. je hebt wel vaker dat je geen empathie kan opbrengen voor de ander, ik vind dat echt storend, want zo lijkt het alsof de ander niet iets mag voelen (oid) wat van de norm wijkt
Hoi Nate,Nate_0 schreef:Nick, dit draait helemaal niet om stom zijn oid, en dat zegt Robin ook niet. Nu maak je het weer zo dat het om jou draait en jij het slachtoffer bent terwijl dat juist het punt is. Niet alles draait om jou, en niet iedereen deelt jouw visie en niet iedereen hoeft die visie te delen. [EDIT: ik zie net dat jij je berichtje hebt aangepast; ik laat de reactie op dat deel alsnog staan.]
Je reageert regelmatig op mensen om te zeggen dat je het niet met ze eens bent, bagatelliseert andermans ervaringen of je komt met een mening over hoe raar/bizar/etc. ze zijn vanwege wat ze ervaren (dat is in ieder geval wat ik uit je stukjes opmaak, ik vind het soms lastig interpreteren wat je bedoelt). Vervolgens zeg je sorry, maar dram je je mening alsnog aan de ander op, alsof je het laatste woord wilt hebben. Dit is niet voor het eerst dat je zoiets doet--kijk ook naar het voorval in Marina's draadje. Misschien is het een idee om in het vervolg te proberen om mensen in hun waarde te laten, zelfs als zij jouw mening niet delen, hoe lastig dat ook zal zijn voor je. Niet iedereen ervaart de wereld immers hetzelfde. En dat is oké.
Jij doet alsof Henriette's gevoel vreemd is, neemt haar niet serieus en noemt het bizar. Dat noem ik niet oké. Zeker als je vervolgens niet alleen "sorry" zegt maar nogmaals je mening geeft. Dan hoef je ook geen sorry te zeggen, die wordt een beetje onnodig als je vervolgens weer hetzelfde doet waar jij in eerste instantie je excuses voor aanbiedt. En dat is meteen ook de reden waarom je op anderen on-empathisch over komt in dit soort situaties. Empathie kun je voelen, maar het uitdragen ervan vereist een andere set skills dan het voelen alleen, en bij jou is het zo dat je niet altijd even meelevend over komt in je schrijven op het forum.