Afgelopen weekend

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Merel77

Re: Afgelopen weekend

Bericht door Merel77 »

Het is volgens mij trouwens a-typisch voor jonge t mensen dat ze gespot worden hoor. Ik heb er geen last van iig.
Minne

Bericht door Minne »

Toen ik nog in de Randstad woonde gebeurde dit ook elke dag, gewoon, als je naar de bushalte of naar de supermarkt loopt, groepjes jongeren die 'HOER' of andere dingen roepen, jongetjes van 11-12 die vragen om sex en als je niet reageert achter je aan blijven rennen en 'HOER JE BENT EEN VUILE HOER IK WIL SEX HOER' blijven gillen tot je binnen in de supermarkt bent. Of als je bij de bushalte staat te wachten, gillend uit de auto: 'MOT JE MET MIJ MEE, SLET?!'. En maar lachen. Maar dat doen ze tegen elk meisje. Toen ik naar het noorden verhuisde was ik stomverbaasd dat daar niet gebeurde, haha. Al kwam ik laatst een jongen tegen die riep dat ie een 'heel heet worstje had, dat wil je wel he meisje, ja dat wil je wel..' ...maar dat was tenminste iets origineler dan dat hoer en slet enzo.

(en ik kleed me nou niet bepaald vrouwelijk, als FTM XD ze deden dat gewoon tegen alles wat ook maar tieten leek te hebben)

Trek je er niet te veel van aan. Ja, het zuigt, maar het is niet persoonlijk, ze krijgen gewoon een goed gevoel van jou afkatten. Lekker zielig, dus. En ik denk ook niet dat je bang hoeft te zijn dat ze zien dat je trans bent, wat mensen niet verwachten te zien, zien ze ook niet, en zo diep denken die types echt niet na over degene waar ze naar roepen. Waarschijnlijk keken ze niet eens écht naar je, ze zien gewoon een vrouw en dus roepen ze hoer. Het is triester dan triest, zo ongelofelijk hersenloos.
Silvia_weg

Bericht door Silvia_weg »

Sietse schreef:Toen ik nog in de Randstad woonde gebeurde dit ook elke dag, gewoon, als je naar de bushalte of naar de supermarkt loopt, groepjes jongeren die 'HOER' of andere dingen roepen, jongetjes van 11-12 die vragen om sex en als je niet reageert achter je aan blijven rennen en 'HOER JE BENT EEN VUILE HOER IK WIL SEX HOER' blijven gillen tot je binnen in de supermarkt bent. Of als je bij de bushalte staat te wachten, gillend uit de auto: 'MOT JE MET MIJ MEE, SLET?!'. En maar lachen. Maar dat doen ze tegen elk meisje. Toen ik naar het noorden verhuisde was ik stomverbaasd dat daar niet gebeurde, haha. Al kwam ik laatst een jongen tegen die riep dat ie een 'heel heet worstje had, dat wil je wel he meisje, ja dat wil je wel..' ...maar dat was tenminste iets origineler dan dat hoer en slet enzo.

(en ik kleed me nou niet bepaald vrouwelijk, als FTM XD ze deden dat gewoon tegen alles wat ook maar tieten leek te hebben)

Trek je er niet te veel van aan. Ja, het zuigt, maar het is niet persoonlijk, ze krijgen gewoon een goed gevoel van jou afkatten. Lekker zielig, dus. En ik denk ook niet dat je bang hoeft te zijn dat ze zien dat je trans bent, wat mensen niet verwachten te zien, zien ze ook niet, en zo diep denken die types echt niet na over degene waar ze naar roepen. Waarschijnlijk keken ze niet eens écht naar je, ze zien gewoon een vrouw en dus roepen ze hoer. Het is triester dan triest, zo ongelofelijk hersenloos.
Ja zo is het ook Sietse. Aan de andere kant heb ik ook wel regelmatig meegemaakt bij "flirtende mannen" wanneer ze niet direct over sex beginnen, maar je bijv complimentjes oid geven, dat ze het erg waarderen als je daar gewoon normaal en spontaan op reageert ipv ze negeert. Op een of andere manier geeft dat je een bepaalde macht in de interactie wanneer je laat blijken dat je niet bang bent en spontaan reageert. De houding van de mannen verandert dan direct eigenlijk in een vorm van respect wat ze voor je krijgen.
Het is per situatie en per persoon erg verschillend.

Maar op "hoer" zou ik niet reageren. Tenminste, ik heb dat nog niet meegemaakt, ben eigenlijk wel benieuwd wat ik dan zou zeggen. Ik denk dat ik dan doe alsof ze niet bestaan.
Aster

Bericht door Aster »

Silvia schreef:

ben eigenlijk wel benieuwd wat ik dan zou zeggen..
Ze zaten in een voorbij rijdende auto, dus te snel weg. Na 1 seconde overdonderd te zijn zou ik iets als 'die zit thuis op je te wachten' zeggen.
Aster

Bericht door Aster »

Sietse schreef:Toen ik nog in de Randstad woonde gebeurde dit ook elke dag, gewoon, als je naar de bushalte of naar de supermarkt loopt, groepjes jongeren die 'HOER' of andere dingen roepen, jongetjes van 11-12 die vragen om sex en als je niet reageert achter je aan blijven rennen en 'HOER JE BENT EEN VUILE HOER IK WIL SEX HOER' blijven gillen tot je binnen in de supermarkt bent. Of als je bij de bushalte staat te wachten, gillend uit de auto: 'MOT JE MET MIJ MEE, SLET?!'. En maar lachen. Maar dat doen ze tegen elk meisje. Toen ik naar het noorden verhuisde was ik stomverbaasd dat daar niet gebeurde, haha. Al kwam ik laatst een jongen tegen die riep dat ie een 'heel heet worstje had, dat wil je wel he meisje, ja dat wil je wel..' ...maar dat was tenminste iets origineler dan dat hoer en slet enzo.

Paar maanden geleden was ik 's avonds aan het werk....ga van A naar B, een scooter rijdt me voorbij waarvan de bestuurder zo ongeveer zijn nek verrekte door indringend naar me te kijken.....

Hij komt me achterna, komt naast me rijden en spreekt me aan met 'HEEY, IK ZAL JE ZO HARD NEUKEN DAT JE MIJN PIK NOOIT MEER ZAL VERGETEN'.

Heel fraai, alsof wie dan ook daar op in zou gaan....

Nu was hij op de scooter en ik op de fiets in een gebied wat ik van haver tot gort ken dus zei ik tegen hem:

'Pak jij het schaap voor het slachtfeest maar! Have fun!'

En dook meteen op de fiets een steegje in waar hij niet in mocht met de scooter.

Aan de andere kant er uit gefloept en meteen door naar de volgende client.

Gniffelend, want oh, oh, oh, wat werd meneer boooooooooooooooooooooooooos van mijn antwoord...lollllllllllll!
Aster

Bericht door Aster »

Sinds dat filmpje van die vrouw in Brussel is dergelijk gedrag nu regelmatig in het nieuws.

Dergelijk gedrag van de heren is al jaren bekend, maar dankzij dat filmpje n de media is nu het politiek correcte veiligheids ventiel er af gegaan.

Het régent dit soort verhalen, ingezonden brieven in de krant etc van meisjes en vrouwen die dit dagelijks overkomt.

Plus de bijbehorende verontwaardigde verhalen van de moeders, ook voor HOER uitgescholden etc en vaders van dochters die zich inhouden omdat ze dit soort types bij dit soort gedrag het liefst vol op hun bek zouden willen rammen.

Het zou me niet verbazen als dat vandaag of morgen ook es écht gebeurt.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Het is niet eens zo dat het om seksueel getinte opmerkingen gaat. Er zijn gewoonweg heel veel mensen die constant de behoefte hebben om van zich te laten horen. Er hoeft maar iets afwijkends te zijn en er is voor dat soort mensen aanleiding om iets te gaan schreeuwen of om gewelddadig te gaan doen.
Met iets afwijkends bedoel ik al dingen als met een fiets met een lekke band over straat lopen, met een flesje bier op een bankje in het park zitten, of de krant lezen in een trein vol dronken cafébezoekers.
En dan heb ik het nog niet eens over er "anders" uitzien dan het gemiddelde Henk&Ingrid-mens (of de allochtoonse variant daarvan).

Het zijn ook bijna altijd mensen die deel uitmaken van een groep, die dat doen. Dat soort figuren willen zich bewijzen. Het lijkt de afgelopen jaren ook wel steeds belangrijker geworden om dingen in groepsverband te doen, zodat het individu zijn of haar plaats in de groep kan leren kennen. Daarbij hoort het dat je je gaat bewijzen.
Volgens mij komt het ook door social media dat mensen steeds baloriger en luidruchtiger worden. Dankzij social media kunnen mensen heel snel (helaas in de meeste gevallen negatief) commentaar geven op iets. Dat werkt door in het echte leven.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Algemene vraag: hoe weet je zeker dat ze je als trans zien? en niet gewoon als vrouw? anders zou men wel een steek in de transhoek hebben gegeven. (en dan is het meestal van: homo! nicht! e.d.) Ik ben opgegroeid met vrouwen om mij heen, en heb altijd vrouwen als vriendinnen gehad. Ik weet dus wel dat vrouwen dit ook met enige regelmaat meemaken, seksuele insinuaties zijn aan de orde van de dag. En ja ook voor verkrachting en misbruik moeten we ook waken, net zoals elk andere vrouw.

Trouwens, ik maak het ook mee dat vrouwen nog veel harder zijn. Dit wordt vaak vergeten. Sommigen zijn echt zo ongelofelijke bitches. Heb het regelmatig met een andere vrouw aan de stok gekregen. Mannen niet zozeer, die zijn toch wat relaxter in gedrag (tenzij ze dronken zijn) Eergisteren trouwens nog, een of ander wicht probeerde me te tackelen op het voetpad, dus schop tegen haar scheenbeen. :lol:
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Silvia_weg

Jeste schreef: Dankzij social media kunnen mensen heel snel (helaas in de meeste gevallen negatief) commentaar geven op iets. Dat werkt door in het echte leven.
Goh hey Jeste... zou dat echt zo zijn? je zou hierin best eens gelijk kunnen hebben.
Ik heb oa daarom ook geen facebook... ik heb een gruwelijke hekel aan social media... wat een tijdverspilling vind ik dat.
Ik blijf liever een echt mens dan een vituele pagina.

Heb ook geen behoefte te lezen wanneer iemand naar de wc gaat of wat iemand eet of gaat doen.
Totaaaal oninteressante en overbodige informatie vind ik dat!
Silvia_weg

Sasha schreef:Algemene vraag: hoe weet je zeker dat ze je als trans zien? en niet gewoon als vrouw? anders zou men wel een steek in de transhoek hebben gegeven. (en dan is het meestal van: homo! nicht! e.d.) Ik ben opgegroeid met vrouwen om mij heen, en heb altijd vrouwen als vriendinnen gehad. Ik weet dus wel dat vrouwen dit ook met enige regelmaat meemaken, seksuele insinuaties zijn aan de orde van de dag. En ja ook voor verkrachting en misbruik moeten we ook waken, net zoals elk andere vrouw.

Trouwens, ik maak het ook mee dat vrouwen nog veel harder zijn. Dit wordt vaak vergeten. Sommigen zijn echt zo ongelofelijke bitches. Heb het regelmatig met een andere vrouw aan de stok gekregen. Mannen niet zozeer, die zijn toch wat relaxter in gedrag (tenzij ze dronken zijn) Eergisteren trouwens nog, een of ander wicht probeerde me te tackelen op het voetpad, dus schop tegen haar scheenbeen. :lol:
Zoooo dat zou ze eens bij mij moeten proberen... ik heb namelijk GEEN genade tov vrouwen, kan zo een vaatje in me opentrekken en daar komt me dan toch een woede uit :D Een vrouw die mij beledigd en vernederd? Moet ze eens proberen. Zal ik eens laten zien dat ik geen etiquette's heb geleerd in sociale omgang met vrouwen...
Het klopt inderdaad wel wat je zegt Sasha. Vrouwen kunnen enorme bitches zijn.
Ik ben dat overigens niet hoor... maar je moet me niet uitdagen als biovrouw :D

Geweldig dat je haar een schop hebt gegeven Sasha... had ze vast niet verwacht lol

hihihi

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :mrgreen:

Zou trouwens ook niet aarzelen zon vrouw te laten weten dat ik een man ben overigens lol

voor mannen heb ik eerder ontzag en respect... misschien omdat ik weet hoe het is om een vrouw te zijn en dat geen enkele vrouw mij hoeft te vertellen hoe en wat.
Heb ook van geen enkele biovrouw begrip, medeleven, erkenning of wat dan ook nodig.
Bij mannen is dat wel iets anders...
Het leuke aan mannen is in ieder geval nog dat ze je altijd iets van erkenning zullen geven... nl in de vorm van je "man-zijn" terwijl ze tegelijkertijd je erkenning geven voor je vrouw zijn omdat ze aan alles merken dat je anders bent dan hen..

Ik hoef van vrouwen niet te horen dat "ik toch wel heel vrouwelijk ben" of "dat ik niet zon tut hoef te zijn als ik vrouw wil zijn" enz enz....
Ik geef er niks om...
Ze hoeven me ook niet te betrekken in gekonkel geroddel en ik prik er direct doorheen als ze mannen bespelen/manipuleren en dan mogen ze hopen dat ik niet in de buurt ben als ze dat doen, want daar zeg ik nl dan iets van LOL... ik ben superbot als het om vrouwen gaat lol

Hou trouwens ook niet van de macho-mannen hoor, en kuddediermannen...
Laatst gewijzigd door Silvia_weg op 21 aug 2012, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.