Duckarmy schreef:Ok, dit is misschien niet juiste plaats om dit te vragen.
Maar als een meisje/vrouw vrouwelijke hormonen neemt, krijgt die dat ook grotere borsten?
& als een man of vrouw die hormonen neemt worden de tepels dan ook groter?
Nee, tenzij deze vrouw sinds de puberteit een zwaar tekort aangemaakt heeft en daardoor onderontwikkelde borsten heeft.
Alleen mannen krijgen grotere tepels en borstgroei.
Behalve dan bij Gynecomastie, dat is spontane borstgroei bij mannen. Echte goede cijfers heb ik er niet over kunnen vinden. Er lijkt bij de onderzoekers ook een behoorlijk kennis gat te zitten. Zo gaan ze er direct vanuit dat het of tijdelijk is in de puberteit door een schommeling in de hormonen tijdens het starten van de hormoon productie, het is door een timer of gezwel in de testikels. door borstkanker, door drugs misbruik of door vetzucht. In de onderzoeken wordt geen genetische aanleg voor ongevoeligheid van de sterdiode hormoon receptoren, chromosomale afwijken of welke andere interseks vorm. De enige cijfers die betrouwbaar lijken zijn die van de tijdelijke gevallen. Dat is bij ongeveer 25 % van de jongens in de vroege pubertijd. Eenzijdige en tweezijdige borstgroei wordt hier al op een hoop gegooid. Dit onderwerp houd mij enigszins bezig omdat ik zelf vanaf mijn pubertijd tot heden een kleine cup AA kreeg (en ik was broodmager)
Ik kwam op het net een heel lief berichtje tegen van een moeder van een transgender dochter en wil deze graag delen met jullie omdat ik (en velen van jullie) vaak ook tegen onbegrip aan lopen van ouders en andere familie leden maar deze moeder laat haar hart spreken omdat de liefde voor haar kind belangrijker is dan of zij transgender is of niet.
i am the mother of a transgender male to female 20 year old. I was shocked at first but I, like her dad, have accepted this. There were so many parents I have seen and read of having feelings of disgust and such that I wanted to blog about this. I would rather have a transgender daughter than be without my child altogether. People have to learn to accept that there is no room for discriminations or hard felt sayings. I look at it this way, transgenders are people, with feelings. They are someone’s son, daughter, wife, mother, brother, father, etc.. There are millions who want to transition but for whatever reason are unable to or can’t because of finances. Some are looked upon with disgust in work places. People have got to get over their prejudices and accept a person for who they are, and not what is expected. Life is different. My mother-in-law recently spoke of the Bible, being that it was unacceptable, and I was very upset with her. I don’t care who one is, whether one believes in this God or that. I look at it this way, God does not judge, nor should anyone else. He loves all living things and so it should be. Because people fear most what they do not understand upsets me. People are looking at this the wrong way. We have to change with the times, whether it is technology or whatever else, and we too, have to learn to accept transgenders as beings, with the same rights. Sam, my daughter, is the same person she always was, whether she was a boy or girl. She is my child and I support her and many like her because it is the RIGHT thing to do. I know that she will have a hard time finding work, and being accepted by peers in the small town where we live, but it is something she has learned to deal with. All she wants now to change her name legally, keep taking the hormone treatments and be accepted as the woman she has become. Financially, the name change has been postponed but hopefully, not for long. I wish the best in your venture, and wish you happiness.
Vandaag naar de winkel geweest met de mama en had bh aan onder mijn vest en gelukkig heeft ze het niet gezien.
Krijg verder geen reacties meer, en wat maar best is.
Wel binnenkort nog een nieuwe aankoop doen, maar eerst wat sparen
Leuk, dat het er nog eens lekker word ingewreven..
Gisteren mijn broer was ergens en die zei zo der is daar iemand een 'manwijf'
Een persoon die vroeger man was en al enkele jaren vrouw.
en zo van ge hoort dat nog dat die een zware stem heeft en ermee lachen enzo..
Pff...
Vanochtend aan mijn moeder verteld dat ik en mijn partner uit elkaar gaan en dat ik transgender gevoelens heb, in tegenstelling tot wat ik had verwacht reageerde ze ondanks de schok van alles wat ik vertelde toch erg meelevend.
Ik ben blij dat ik het nu gezegd heb, er is een last van mij afgevallen.
Ik begrijp natuurlijk wel dat het voor haar ook nog enige verwerking nodig heeft om alles goed te beseffen, maar ik kon dit niet langer voor mij houden omdat ik anders het gevoel heb dat ik nog niet verder kan.
De tijd zal leren hoe we hier gezamelijk mee omgaan, maar het begin is gemaakt.
There's old man on a warm and sunny island
No job, no money, just a smile to call his own
Know what he says?. "The past will only haunt you.
Live for today. Each day's an open door