In de media

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Merle

Re: In de media

Bericht door Merle »

Op de website van het programma is het volgende terug te vinden:
Debat op 2 is live en wordt iedere zaterdag uitgezonden vanuit het Geldmuseum in Utrecht van 21:10 uur - 21.50 uur. Als publiek dient u om 19.45 uur aanwezig te zijn. Voor de uitzending mag u gratis het museum bezoeken. U krijgt alleen toegang wanneer uw aanmelding is bevestigd.
Met veel liefs,
Merle
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

In de krant zag ik weer eens iets, maar ik had het in het topic "Logopedie" gezet, want daar past het het best bij, maar dit is natuurlijk eigenlijk het topic voor relevante berichten uit de media.

"Man gebruikt andere woorden dan vrouw"

Dat lijkt me niet iets onbekends, maar misschien toch interessant. Het gaat over een wetenschappelijk onderzoek.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Martijn

Bericht door Martijn »

Item in editienl over transgenders
http://www.rtl.nl/components/actueel/ed ... gender.xml" target="_blank
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Fay

Bericht door Fay »

Het is onderwerp laatste tijd heel heel erg veel in de media - meestal respectvol - dat lijkt me alleen maar goed en ik ervaar het ondersteunend

Joyy
Gwendolyn

Bericht door Gwendolyn »

zaterdag 17 november
21:10 Debat op 2 over transgenders
TheGirl

Bericht door TheGirl »

Gwendolyn schreef:zaterdag 17 november
Welke zender dan?
Merle

Bericht door Merle »

TheGirl schreef:
Gwendolyn schreef:zaterdag 17 november
Welke zender dan?
Op Nederland 2 dus. ;)
Met veel liefs,
Merle
Gwendolyn

Bericht door Gwendolyn »

Ik heb zojuist het debat gezien, ( voor het eerst weer tv gekeken sinds ruim een jaar! ) Heel toevallig.
Aandacht voor transgenders is goed. Afgebroken uitspraken en een 2e vader die i.m.o. toch voor ieder zijn best wil er niet had moeten zijn. Al toonde hij onbegrip ten top waar wij vaak mee te maken krijgen. Hopelijk vinden kijkers niet dat zijn voorbeeld gevolgd moet worden.

Als je niet weet dat er meer en noodzakelijk aanvulling komt van een afgebroken uitspraak, om het geheel vooral in context te houden, kan het juist averechts opgevat worden. Wij hoeven er niets van te leren. Het is juist in ons belang dat mensen die er nog niet voldoende over weten, geheel in context goed geïnformeerd worden.

Mijn mening, als het zo moet, beter niet uitzenden. Sommige onderwerpen hebben nu eenmaal volledige uitspraken en rustige interactie nodig, wil je er wat positiefs mee bereiken.

Gwendolyn
J1nny

Bericht door J1nny »

Ik had heel erg de neiging om die tweede vader zijn gebit te willen verbouwen, ik werd boos op de bank, wat een gruwelijke hork. :evil:
Ik gok dat de moeder haar zoon ook pas accepteert als die hork bij het oud vuil gezet is.
Merle

Bericht door Merle »

Eerlijk gezegd stoorde ik me eigenlijk vooral aan Carolien, de voorzitter van Transgender Netwerk Nederland. Inhoudelijk waren haar argumenten misschien wel correct, maar ik vrees dat deze door haar aanvallende houding echt nauwelijks zijn aangekomen bij het publiek, welke in plaats daarvan vooral een verzuurde trans zullen hebben gezien. Het resultaat van wat zij vanavond bereikt heeft kan dan ook weleens negatief zijn. Zeker wanneer je je bedenkt dat er bij de tegenstanders wel een constructieve houding te bespeuren was. Behalve bij die vader natuurlijk, maar eerlijk gezegd denk ik dat zelfs hij te overtuigen was, mits daarvoor natuurlijk de tijd en ruimte (en misschien betere debatvaardigheid) was. Welke helaas dus ontbraken en waardoor het debat voor mijn gevoel is uitgelopen op een gemiste kans. Maar goed, ik kan er natuurlijk makkelijk over praten als simpele toeschouwer; doen is altijd lastiger. ;)
Met veel liefs,
Merle