Meisje1991 schreef:
Maar 10mg... zó weinig? Werkt het dan nog wel?
Ja, dat werkt dan ook nog. Ik nam een kwart 50 mg tablet per dag. Zo'n 10-12 mg dus, afhankelijk hoe netjes ik ze wist te klieven.
Ter vergelijking: in de Diane-35 zit 2 mg Cyproteron. Die pil wordt voorgeschreven voor overmatige acne (als last resort) en alopecia androgenetica. Daarvoor is die dosering potent genoeg.
Ik ben nogal angstig voor de endocrinoloog, dat ik het misschien helemaal niet krijg

Heb je nu al met je huisarts gesproken voor je angststoornis en een verwijzing geregeld voor een psycholoog, of op zijn minst de POH-GGZ?
Meisje1991 schreef:Zo... en net een puist IN mijn neusgat
Iets wat ik voor de hormoonbehandeling regelmatig had, maar daarna nooit meer. Tot nu ik zonder Cyproteron zit...
Ook cisvrouwen hebben gewoon puistjes, hun hele leven lang. Zelfs tot na de menopauze. Een paar puistjes horen bij het leven, er zijn genoeg huidverzorgingsmiddelen en technieken om dat te minimaliseren.
Ik heb echt ontzettend veel spijt dat ik het VUmc-advies heb opgevolgd om met dat spul te stoppen na mijn operatie...
Je weet de reden waarom je ruim van te voren moet stoppen met de hormonen hè? Getuige je eigen topic blijkbaar niet: Cyproteron heeft nadelige effecten op bloedstolling en doorbloeding. Het verhinderd de genezing omdat de doorbloeding in het operatiegebied minder dan optimaal is, dat kan leiden tot slechte genezing of zelfs afsterven van weefsel. Om die reden dreigt het VUmc dus ook met urinetesten en zwarte lijsten voor rokers.
De reden dat de Dianepil tot 2 keer toe in opspraak is geweest, en al een keer van de markt is gehaald, is dat dit middel spontane trombose en longembolie veroorzaakt. De cyproteron die daar inzit is daar voor een belangrijk deel debet aan.