1 jaar
Vandaag 1 jaar geleden onderging ik mijn srs (geslachtsaanpassende operatie). Afgelopen week was het al eens door mijn hoofd geschoten dat het ergens deze week een jaar geleden was geweest maar ik had de datum niet meer goed in mijn hoofd. Gisteravond mijn agenda gecheckt en ja hoor, de 28e oktober 2016.
Ik heb in het begin een soort van dagboekje bijgehouden waar ik af en toe eens wat in schreef want heel eerlijk, zo’n schrijver ben ik nou ook weer niet. Die schrijfsels gingen voornamelijk over wat io meemaakte in aanloop naar die dag vorig jaar en ook nog wel een beetje in de paar maanden daarna. En toen werd het stil. Ik had eigenlijk niet zo heel veel meer te melden, het leven ging zijn gangetje, ik voelde me goed, was druk met allerlei zaken die heel lang wat naar de achtergrond waren geschoven.
Maar nu een jaar later vind ik het toch wel even een momentje om bij stil te staan. Ik voel me nog steeds goed (op een vervelende verkoudheid na) en heb nog geen moment spijt gehad van de stappen die ik heb gezet. Ik heb nieuwe mensen leren kennen. Mensen gesproken die oprecht geïnteresseerd waren in mijn verhaal. En ja, natuurlijk zijn er wat relaties verandert in mijn leven, maar daar kan ik niet heel erg mee zitten. Sommige mensen spreek je niet meer, of hun houding jegens mij is veranderd. En zeker niet dat die mensen nu vervelend doen, het is meer dat zij zich wellicht wat ongemakkelijk voelen met mijn persoon. Dat kan, geen probleem.
Het enige waar ik best wel van baal is dat mijn libido zo goed als niet bestaand is. Ik wijt dat aan de medicatie die io voorafgaand aan mijn operatie geacht werd te gaan slikken. Omdat ik die maar kort gebruikt heb hoopte ik dat mijn libido weer terug zou keren. Ik heb de hoop nog niet opgegeven maar allemachtig wat is dat libido traag zeg. Of ga ik nu te snel……
Heel soms heb ik even het idee dat er weer wat terug komt en ik houd mij er maar aan vast dat met de tijd het wel weer gaat lukken.
Een ander dingetje wat ik kwijt wil is het zogenaamde dilateren. Voor mensen die niet weten wat dit is, je mag dan lekker gaan liggen en een dildo in je vagina steken om de boel ruim en opgerekt te houden. De geleerden vinden dat je dat zeker de eerste maanden minimaal 1 keer per dag instens een half uur moet gaan doen. Gelukkig vond mijn chirurg dat 1 keer per dag een minuutje of 20 ook wel genoeg was. Na een paar maanden vond mijn chirurg om de dag 20 minuten ook wel goed. Na een half jaartje was ik er wel klaar mee en ben een tijdje helemaal gestopt. Op een zeker moment toch weer eens geprobeerd en joehoe, het ding ging er gerust nog steeds net zo ver in als voorheen. Ook zonder problemen. Misschien moet ik nog wel eens wat oefenen met dikkere dildo’s, dat kan nog wel een dingetje zijn. Maar misschien ook gerelateerd aan mijn gebrek aan libido heb ik daar nog niet zo heel veel zin in. Overigens speel ik zo af en toe wel eens wat met mijn nieuw verworven geslachtsorganen. Dus helemaal dood is het niet. Klaarkomen is mij in dit afgelopen jaar nog niet gebeurd. Wie weet komt dat nog.
Ik wil mijn vriendin echter wel enorm bedanken voor de steun die ze is. Onze relatie is nog steeds goed en we zijn er voor elkaar als dat kan en nodig is. Ook voor haar was dit hele traject een enorme verandering. We hebben elkaar leren kennen toen ik nog als man door het leven ging. Ze dacht een stoere viking aan de haak te hebben geslagen. Na een paar maanden kwam de aap uit de mouw, ze had een zachte vrouw te pakken in een viking outfit. Ik ben haar enorm dankbaar voor de wijze waarop ze mij er doorheen heeft gesleept en hoe ze zelf ook overeind is gebleven. Echt waanzinnig goed van haar.
En hoe nu verder? Ik ga het wel meemaken. Ik leef mijn leven nu zoals het goed voelt voor mij. En ik zie wel wat de toekomst gaat brengen.
Ylse naar Kanhai, datum is bekend
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Ylse naar Kanhai, datum is bekend
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Anon20190122
Als je ruimer wilt dilateren kan dat zelfs jaren later nog dus daar hoef je geen zorgen om te maken.
Wat betreft je libido zou je bij de huisarts een hormoon test kunnen doen hoe je testosteron nu staat dat zou zo'n beetje op 1,5 a 2 moeten staan voor een normaal libido.
Wat betreft je libido zou je bij de huisarts een hormoon test kunnen doen hoe je testosteron nu staat dat zou zo'n beetje op 1,5 a 2 moeten staan voor een normaal libido.
-
Ylse
Ik maak me ook in het geheel geen zorgen over het dilateren, dat zit wel goed.tanisha schreef: 29 okt 2017, 00:21 Als je ruimer wilt dilateren kan dat zelfs jaren later nog dus daar hoef je geen zorgen om te maken.
Over mijn testosteron niveau weet ik dat ik in augustus bij de laatste meting de waarde volgens mij ergens rond de 0,6 lag. Nog steeds erg laag dus. Nu had ik vanaf het begin af aan al een hele lage testosteronwaarde dus dat zou wellicht mee kunnen spelen. Bij start hrt was de waarde iets van 9,5, dat is best wel laag.
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Anon20190122
Je zou kunnen overwegen om testosteron gel te vragen om je testosteron naar 1,5 a 2 op te krikken om je libido terug te krijgen.
-
Ylse
Ik kijk het nog even aan. Misschien dat het nog wat bijtrekt.tanisha schreef: 29 okt 2017, 20:33 Je zou kunnen overwegen om testosteron gel te vragen om je testosteron naar 1,5 a 2 op te krikken om je libido terug te krijgen.
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Anon20190501
Waarop baseer je je voor die stelling ?tanisha schreef: 29 okt 2017, 00:21 dat zou zo'n beetje op 1,5 a 2 moeten staan voor een normaal libido.
Dat is i.i.g. niet mijn ervaring.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Anon20190122
Ik geloof na alle ellende die ik gehad heb met hrt dat ik er zo langzamerhand wel aardig kijk op heb. 
-
Anon20190501
Ik denk dat veralgemenen geen heel goed idee is. Qua HRT en de effecten ervan geldt heel sterk : Your Mileage May Vary. Ik kan moeilijk geloven dat ik een uitzondering ben op de regel.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Anon20190122
Als je de srs hebt gehad ben je aangewezen op de testosteron productie van je bijnieren als die niet hoog genoeg is of je blijft die onderdrukken met androcur gaat je libido er aan en dat is gewoon een gegeven.
-
Anon20190501
Mijn T niveau ligt op vele maanden op <0,3 (d.w.z. zowat onmeetbaar laag) en mijn libido is niet alleen alive maar zelfs zeer kicking.
Libido reduceren tot aanwezigheid van T is al te simplistisch.
Libido reduceren tot aanwezigheid van T is al te simplistisch.