Wachttijd de Vaart

Psychologen en procedures
Annabel
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Annabel »

San(ne) schreef: 13 dec 2021, 19:21 ...
Achmea (FBTO, Interpolis, De Friesland, Zilveren Kruis, ProLife)
...
Die zou ik niet nemen als ik jullie was! Maar 'grappig' dat ze daar een overeenkomst mee zouden hebben??
Nienkevanrijn

Bericht door Nienkevanrijn »

Ik zit al jaren bij fbto
Heel mijn traject bij de Vaart doorlopen vsn 2019 tot heden
Ook ontharen logopedie haarstukk en wat er meer bij komt is altijd netjes en snel vergoed

Fbto is voor mij een goede

Nienke
San(ne)
Voornaamwoorden: Die/diens

Bericht door San(ne) »

Annabel schreef: 13 dec 2021, 21:36
San(ne) schreef: 13 dec 2021, 19:21 ...
Achmea (FBTO, Interpolis, De Friesland, Zilveren Kruis, ProLife)
...
Die zou ik niet nemen als ik jullie was! Maar 'grappig' dat ze daar een overeenkomst mee zouden hebben??
Kan me wel voorstellend at als je bij Pro Life verzekerd bent, je af en toe wat extra GGZ kan gebruiken.. :whistle:
Geke76
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Geke76 »

Inmiddels de vragenlijst toegestuurd gekregen en ik sta op de wachtlijst. Afwachten, al heb ik de hoop op PsyTrans nu, om sneller aan de beurt te zijn.
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
SearchingLady

Bericht door SearchingLady »

Ik heb net even gebeld voor een update. Sta sinds begin december op de tweede wachtlijst voor de behandeling. Ik sta nu op plaats 105. Op de lijst staan ongeveer 150 mensen. Is nog best een eind. Maar aan de andere kant kan je ook zeggen dat ik ongeveer 45 plaatsen ben opgeschoven in 1,5 maand. Ik heb nu in ieder geval een referentie qua plaats en bel over een tijdje wel weer eens om te zien hoe snel het gaat.
San(ne)

Bericht door San(ne) »

SearchingLady schreef: 31 jan 2022, 15:17 Ik heb net even gebeld voor een update. Sta sinds begin december op de tweede wachtlijst voor de behandeling. Ik sta nu op plaats 105. Op de lijst staan ongeveer 150 mensen. Is nog best een eind. Maar aan de andere kant kan je ook zeggen dat ik ongeveer 45 plaatsen ben opgeschoven in 1,5 maand. Ik heb nu in ieder geval een referentie qua plaats en bel over een tijdje wel weer eens om te zien hoe snel het gaat.
Wat zou het toch fijn zijn als je je plek op de wachtlijst gewoon ergens kunt zien via een online omgeving.
Hadden ze enig idee hoe snel het ongeveer gaat, of willen ze niet aangeven hoeveel mensen er gemiddeld per maand van wachtlijst naar behandeling gaan?
SearchingLady

San(ne) schreef: 31 jan 2022, 16:35
SearchingLady schreef: 31 jan 2022, 15:17 Ik heb net even gebeld voor een update. Sta sinds begin december op de tweede wachtlijst voor de behandeling. Ik sta nu op plaats 105. Op de lijst staan ongeveer 150 mensen. Is nog best een eind. Maar aan de andere kant kan je ook zeggen dat ik ongeveer 45 plaatsen ben opgeschoven in 1,5 maand. Ik heb nu in ieder geval een referentie qua plaats en bel over een tijdje wel weer eens om te zien hoe snel het gaat.
Wat zou het toch fijn zijn als je je plek op de wachtlijst gewoon ergens kunt zien via een online omgeving.
Hadden ze enig idee hoe snel het ongeveer gaat, of willen ze niet aangeven hoeveel mensen er gemiddeld per maand van wachtlijst naar behandeling gaan?
Een online systeem is mooi ja. Gelukkig doen ze niet zo moeilijk over deze vraag. Ze geven helaas geen indicatie hoe lang het nog duurt. Ze zeggen alleen dat het soms sneller gaat en soms wat langzamer. Je hebt er dus niets aan. Dat wist ik al omdat ik bij de intake wachtlijst ook wel eens belde. Ik doe het dan meer voor mijzelf om in mijn hoofd te houden dat ook al hoor ik maanden niets, er wel progressie is.

En verder doe ik het voor de lezers hier die wellicht ook in de wachtrij staan of denken over inschrijven. Dat heeft mij ook wel geholpen toen.
San(ne)

Bericht door San(ne) »

Vanmorgen gebeld door De Vaart voor de eerste afspraak van het “diagnostische” traject.
22 weken dus tussen intake en start van het traject. In totaal 32 weken na inschrijven. Een stuk sneller dan verwacht.

Degene met wie ik een gesprek heb is denk ik nieuw bij de vaart en komt van Stepwork vandaan. Ene Bas de Vos. Iemand ervaring met deze persoon?

En nog een puntje van frustratie: in de uitnodiging voor het online cliëntportaal van de vaart staat: “Geachte mevr. …”. Dat is echt zo fucking dom. Waarom doe je dat als praktijk die trans mensen behandelt?! Het is een automatisch gegenereerd bericht, maar kom op. Iedere idioot kan er IT-technisch voor zorgen dat je geen aanheffen gebruikt in je automatische mailsysteem.
Ben wel van plan dit meteen even te melden.
SearchingLady

San(ne) schreef: 04 mar 2022, 13:34 Vanmorgen gebeld door De Vaart voor de eerste afspraak van het “diagnostische” traject.
22 weken dus tussen intake en start van het traject. In totaal 32 weken na inschrijven. Een stuk sneller dan verwacht.

Degene met wie ik een gesprek heb is denk ik nieuw bij de vaart en komt van Stepwork vandaan. Ene Bas de Vos. Iemand ervaring met deze persoon?

En nog een puntje van frustratie: in de uitnodiging voor het online cliëntportaal van de vaart staat: “Geachte mevr. …”. Dat is echt zo fucking dom. Waarom doe je dat als praktijk die trans mensen behandelt?! Het is een automatisch gegenereerd bericht, maar kom op. Iedere idioot kan er IT-technisch voor zorgen dat je geen aanheffen gebruikt in je automatische mailsysteem.
Volgens mij zitten wij in hetzelfde traject. Ik ben ook vanmorgen gebeld voor een eerste gesprek komende week. 3 maanden wachten, dat viel mij reuze mee. Succes met je gesprekken!
Geke76
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Geke76 »

San(ne) schreef: 04 mar 2022, 13:34 Vanmorgen gebeld door De Vaart voor de eerste afspraak van het “diagnostische” traject.

Fijn dat jij terecht kan nu. Ik heb net het intro gesprek bij PsyTrans gehad. Super fijn gevoel er bij gekregen en mij afgemeld bij de Vaart hierdoor.

Ik ben het eens met jouw frustratie, bizar dat dit er dus nog staat.

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat: