Ook ik heb even gebeld met de vraag hoe het er voor staat en ik kreeg te horen dat er nog mensen op de lijst staan van augustus 2021, dus dat het nog wel even kan duren. Ze konden geen indicatie geven omdat het soms sneller gaat en soms langzamer.
Dus ja... ik wacht maar gewoon weer door.
Wachttijd de Vaart
-
wolvster
- Voornaamwoorden: hij/hem
-
SearchingLady
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Wachttijd de Vaart
Dat is vreemd. Wellicht heeft het te maken met de locatie? Ik heb vanaf de start aangegeven dat ik elke locatie prima vind. Ik had wel het geluk dat ik uiteindelijk in Almere terecht kon. Veel dichterbij dan de rest. Ik kan mij voorstellen dat als er aanmeldingen voor een bepaalde locatie dat de wachttijd een stuk hoger kan liggen. Ik heb uiteindelijk van september tot december gewacht voor de intake en daarna van december tot maart voor het eerste gesprek.wolvster schreef: 07 mar 2022, 15:56 Ook ik heb even gebeld met de vraag hoe het er voor staat en ik kreeg te horen dat er nog mensen op de lijst staan van augustus 2021, dus dat het nog wel even kan duren. Ze konden geen indicatie geven omdat het soms sneller gaat en soms langzamer.
-
wolvster
- Voornaamwoorden: hij/hem
Ja zou kunnen. Ik wil graag in Zwolle vanwege beperkingen met vervoer.
-
San(ne)
- Voornaamwoorden: Die/diens
Is dat nog voor de intake of al behandelgesprekken?wolvster schreef: 07 mar 2022, 15:56 Ook ik heb even gebeld met de vraag hoe het er voor staat en ik kreeg te horen dat er nog mensen op de lijst staan van augustus 2021, dus dat het nog wel even kan duren. Ze konden geen indicatie geven omdat het soms sneller gaat en soms langzamer.
-
San(ne)
- Voornaamwoorden: Die/diens
Eerste behandelgesprek gehad met Bas de Vos. Hele aardige psycholoog.
Wat hij vooral aangaf is dat hij er niet is om te bepalen of je wel trans (genoeg) bent, maar juist om te ondersteunen bij het traject waarin je zelf aangeeft wat je wil. Klinkt als een mooi praatje, ik hoop dat dit klopt.
Gemiddeld duurt deze fase 3 maanden, waarin je wekelijks of tweewekelijks afspreekt (soms op locatie, soms online).
Ben benieuwd waar we het allemaal over gaan hebben. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het mij persoonlijk erg veel gaat brengen, want ik heb geen psychlogische zorgvraag of ondersteuning nodig verder. Zonde, want er zijn genoeg mensen die dat wel hebben en nu moeten wachten tot er plek voor ze is.
Wat hij vooral aangaf is dat hij er niet is om te bepalen of je wel trans (genoeg) bent, maar juist om te ondersteunen bij het traject waarin je zelf aangeeft wat je wil. Klinkt als een mooi praatje, ik hoop dat dit klopt.
Gemiddeld duurt deze fase 3 maanden, waarin je wekelijks of tweewekelijks afspreekt (soms op locatie, soms online).
Ben benieuwd waar we het allemaal over gaan hebben. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het mij persoonlijk erg veel gaat brengen, want ik heb geen psychlogische zorgvraag of ondersteuning nodig verder. Zonde, want er zijn genoeg mensen die dat wel hebben en nu moeten wachten tot er plek voor ze is.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik ben niet bekend met De Vaart, maar dit is wel de normale gang van zaken, ze kunnen namelijk niet voor jou vaststellen of je wel trans genoeg bent, dat kun je alleen zelf.San(ne) schreef: 09 mar 2022, 15:58 Eerste behandelgesprek gehad met Bas de Vos. Hele aardige psycholoog.
Irene
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Bij Psytrans was ik met drie gesprekken klaar. Binnen 4 weken. Was weinig fantasie voor nodig dat ik duidelijk weet wat ik wil.
-
EvelienArts
bij mij was wachttijd van aanmelding tot intake 12 weken, en daarna 11-13 weken voor ik me eerste gesprek had. Donderdag me 3e gesprek op locatie (de rest was online). Vind het wel fijn dat je zowel online als op locatie kan. Beter dan elke keer 1 uur en 45 minuten te moeten rijden:P
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen
-
EmilyFara
Oef, jaloers. Bij mij zeiden ze dat ik minstens 15 gesprekken nodig ga hebben. Heb 20 jaar geleden voor 4 maanden antidepressiva gehad. En ze hangen zo hard daar aan dat ze eerst volledig willen uitpluizen waarom ik dat heb gehad. En ik heb geen idee, dat heb ik niet onthouden. Ik verwacht dat die psych gewoon slecht was. Want ik ben gestopt daar naartoe te gaan en heb er nooit meer wat van gehoord. Je zou denken dat als een patient met antidepressiva ineens niet meer op komt dagen dat je dan eens na moet gaan of die... nog leeft ofzo? Maar ja... Psytrans wil eerst uitzoeken wat er 20 jaar geleden gebeurt is.Marije schreef: 09 mar 2022, 19:31 Bij Psytrans was ik met drie gesprekken klaar. Binnen 4 weken. Was weinig fantasie voor nodig dat ik duidelijk weet wat ik wil.
Beetje jammer dat De Vaart en Psytrans beiden tegelijk mij bericht stuurde om te komen, en ik nu niet zeker weet waar ik naar toe moet gaan. :\ De Vaart word vergoed maar weigert te zeggen wanneer ze de beoordeling gaan starten. Psytrans wil gelijk starten maar zegt 15 afspraken nodig te hebben en word niet vergoed... pfffffff...
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
-
Marije
Jee, wat een onmogelijke "keuze".
Waarom wordt PsyTrans niet vergoed? Volgens mij moeten ze sowieso 70% vergoeden toch? Mijn intake is ook 70% vergoed en toen ben ik geswitcht naar een verzekering die 100% vergoed. Tot nu toe alles zonder problemen. Gedoe, dat wel, maar geen problemen.
Waarom wordt PsyTrans niet vergoed? Volgens mij moeten ze sowieso 70% vergoeden toch? Mijn intake is ook 70% vergoed en toen ben ik geswitcht naar een verzekering die 100% vergoed. Tot nu toe alles zonder problemen. Gedoe, dat wel, maar geen problemen.