Female to Male

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Minne

Re: Female to Male

Bericht door Minne »

Mark schreef:Ik dacht dat die psycholoog zoiets zei? We hadden het erover dat het maar op 2 plaatsen in NL was en toen zei ik oja ook in Groningen. En toen zei de psycholoog van ja maar daar doen ze niet ..., alleen vaginaplastiek (sorry als ik dat laatste woord verkeerd heb onthouden). Ik zal even voor je op hun site kijken als je wilt.

Edit: Misschien bedoelde ze dit:

Een mogelijke vervolgoperatie is de metadoio plastiek (uitgegroeide clitoris voor
gebruik als neo-penis met verlengde urinebuis) of een volledige fallusconstructie
(gebruik maken van huid en materiaal van onderarm of bovenbeen voor neo-penis).
Het Genderteam te Gent (België) staat bekend om brede ervaring op het gebied van
penisconstructie. De arts kan u hierover informeren.

http://www.umcg.nl/SiteCollectionDocume ... forie2.pdf

Anders weet ik het ook niet... Ik meen het toch goed verstaan te hebben.
Oh op die manier..ik dacht dat je bedoelde dat ze alle FTM operaties(dus ook borst en buik operaties)niet deden in Groningen. Voor zover ik het begrijp uit de PDF doen ze dat wel, alleen dan dus de penisoperaties(bij gebrek aan een beter woord) niet. Dat is een hele opluchting, haha. Bedankt voor het linkje!

Gefeliciteerd trouwens dat je 'door' bent na de intake! :D Fijn dat het zo goed ging.
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Dan ben ik niet duidelijk geweest :) Ze zei ook dat ze alleen die operaties "daaronder" (of inderdaad penisoperaties) niet deden in Groningen.

En bedankt :D Ben super blij vandaag!
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Fijn dat je intake zo goed ging en dat je door bent!

Dus als ik goed begrijp krijg je op je intake een lijst met keuzes van welke operaties je wel en niet wil? Ik wil dus van de bottom surgeries alleen de baarmoeder verwijderen, maar verder niks, kan je dat verschil goed aangeven dan bij die vragen? (niet dat het als 1 overkoepelend iets wordt genoemd ofzo)
Zef

Bericht door Zef »

Het is een open vraag, Gabriël. Je mag het antwoord zelf invullen op zo'n stippeltjeslijn. En na de vragenlijst kun je je antwoorden in het gesprek met de psycholoog goed toelichten.
Zef

Bericht door Zef »

Ik denk trouwens ook echt dat je je geen zorgen hoeft te maken dat de psycholoog van het genderteam je als 'minder' genderdysforisch ziet als je in het gesprek aangeeft bepaalde vrouwelijke dingen/kleding wel fijn te vinden, je lange haar te willen behouden en geen penis te hoeven. Ik presenteer me vrij vrouwelijk, daar kreeg ik wel vragen over. Ik vind het niet prettig om me, nu ik er nog totaal als een vrouw uitzie, heel mannelijk te kleden. Ik vind het gewoon nergens op lijken en voel me er dan ook niet prettig bij, ik heb het gevoel dat ik dan in het 'lesbische hokje' word geplaatst en daar hoor ik al helemaal niet. Ik heb het idee dat ze begrip had voor mijn antwoord, ze zei dat ik bij het genderteam op de juiste plaats was en plaatste me ook direct op de wachtlijst.

Maw volgens mij kun je gewoon eerlijk zijn over alles.
Paul

Bericht door Paul »

Hey Zef,

ik begrijp helemaal wat je bedoelt; met een vrouwenlichaam is het nog niet echt fijn om enkel mannenoutfits te dragen.
Ik probeer momenteel wel de echt vrouwelijke kleding de deur uit te werken en te vervangen voor iets wat er een beetje tussen in ligt. Als er dan toch bijna 2 jaar voor staat eer er überhaupt is gaat gebeuren, kan het gaandeweg steeds mannelijker worden.
Ik heb tot die tijd een doel voor ogen om er zo androgyn mogelijk uit te gaan zien, dan is de stap naar man worden steeds makkelijker als het eenmaal zover is.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik doe dat dus al een poosje, maar dan de andere kant op.
Irene
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Ah, gelukkig dat het dan open vragen zijn! Dat voelt gelijk als een opluchting. Ik haat van die multiple choice dingen, zeker bij dit soort dingen, omdat ik me vaak niet 100% kan vinden in een antwoord.

En ik heb het juist andersom, ik kleed me nu juist meer mannelijk in plaats van androgyn, en ik kan niet wachten tot ik aan de testosteron zit en een lagere stem heb en hoekiger gezicht zodat ik weer lekker met make-up aan de slag kan. :D (Want als ik nu make-up doe, dan ben ik immer "gewoon een meisje" voor de buitenwereld.) Maar ja, evengoed in mannenkleding zie ik er niet passabel genoeg uit als man en word ik nog als vrouw gezien. Niet als lebische vrouw, maar gewoon als een raar gothic meisje. (maar goed, mijn mannenkleding is ook niet de gangbare mannenkleding natuurlijk, zoals blouses met ruches en kant. :P Of met dit weer gewoon een Joy Division t-shirt op een broek - dat is niet echt typisch mannelijk of vrouwelijk eigenlijk, hoewel beide kledingstukken van de mannenafdeling komen.)

Maar wel fijn te horen dat die psycholoog dan veel begrip heeft voor dingen. :) Dan ga ik er denk ik ook gewoon gelijk open over zijn.
Yuri

Bericht door Yuri »

patricia60 schreef:Inderdaad Paul,

Ze zien er op en top uit als mannen.
Voorbeeldje. In mei had de Vlaamse Genderkring een brunch in Antwerpen. Wij stonden boven allemaal gezellig te praten toen daar ineens drie jonge kerels binnen kwamen. Ik dacht bij mezelf:" Wat komen die hier in godsnaam zoeken". Toen ik achteraf met hen een gesprek aanknoopte, bleken het allemaal transjongens te zijn. Gewoon fantastisch.
Eén van hen heeft net zijn operatie achter de rug en mag morgen weer naar huis.

Patricia.
Misschien wel al een bericht van 2 weken geleden, maar toch. Ik wilde laten weten dat ik die jongen ben die net geopereerd is. Ik heb de falloplastie laten doen door prof. dr. Monstrey in Gent. Hij heeft een dijbeenflap en liesflap gebruikt, dus geen littekens op mijn arm :D. Ik heb tot nu toe geen enkele complicatie gehad (het is dus mogelijk :) ) . Het voelt wel soms aan alsof ik een kunstwerk in mijn broek heb :D. Ik kan hem al niet meer missen.
mick1984

Bericht door mick1984 »

Gabriël schreef:Ah, gelukkig dat het dan open vragen zijn! Dat voelt gelijk als een opluchting. Ik haat van die multiple choice dingen, zeker bij dit soort dingen, omdat ik me vaak niet 100% kan vinden in een antwoord.

En ik heb het juist andersom, ik kleed me nu juist meer mannelijk in plaats van androgyn, en ik kan niet wachten tot ik aan de testosteron zit en een lagere stem heb en hoekiger gezicht zodat ik weer lekker met make-up aan de slag kan. :D (Want als ik nu make-up doe, dan ben ik immer "gewoon een meisje" voor de buitenwereld.) Maar ja, evengoed in mannenkleding zie ik er niet passabel genoeg uit als man en word ik nog als vrouw gezien. Niet als lebische vrouw, maar gewoon als een raar gothic meisje. (maar goed, mijn mannenkleding is ook niet de gangbare mannenkleding natuurlijk, zoals blouses met ruches en kant. :P Of met dit weer gewoon een Joy Division t-shirt op een broek - dat is niet echt typisch mannelijk of vrouwelijk eigenlijk, hoewel beide kledingstukken van de mannenafdeling komen.)

Maar wel fijn te horen dat die psycholoog dan veel begrip heeft voor dingen. :) Dan ga ik er denk ik ook gewoon gelijk open over zijn.
Ik kleed me steeds mannelijker.. nieuwe kleding komen van de mannen afdeling