Wachttijd de Vaart

Psychologen en procedures
Geke76
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Geke76 »

Marije schreef: 22 mar 2022, 17:52 Jee, wat een onmogelijke "keuze".

Waarom wordt PsyTrans niet vergoed? Volgens mij moeten ze sowieso 70% vergoeden toch? Mijn intake is ook 70% vergoed en toen ben ik geswitcht naar een verzekering die 100% vergoed. Tot nu toe alles zonder problemen. Gedoe, dat wel, maar geen problemen.
Dit is ook wasr het bij mij op uit gaat komen geloof ik.

Maar geen fijn gevoel voor je @EmilyFara. Ik snap je twijfel in keuze. Ik denk dat geld niet een keuze zou moeten of hoeven zijn.
Ik ben blij met PsyTrans en heb nog steeds géén bevestiging van mijn afmelding bij De Vaart ontvangen. Dat bevestigd voor mij het gevoel wat ik al had gekregen met hun. Onprettige gevoel in openheid en medewerking voor en naar mij...

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marije »

Ik zou ook zo weer voor Psytrans kiezen zonder nadenken. Maar zelf betalen is wel pittig. Ik weet inmiddels wat het per uur kost en da's niet grappig.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Frederieke
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Frederieke »

Ik ook. Ben super tevreden met Psytrans. Administratie prima voor elkaar. Afspraken worden nagekomen. Maar inderdaad, bewust geen contracten met zorgverzekeraars.

En een restitutiepolis is in deze wereld aan te bevelen en dan wordt alles gewoon 100% vergoed.
Geke76

Bericht door Geke76 »

Frederieke schreef: 22 mar 2022, 22:47 Ik ook. Ben super tevreden met Psytrans. Administratie prima voor elkaar. Afspraken worden nagekomen. Maar inderdaad, bewust geen contracten met zorgverzekeraars.

En een restitutiepolis is in deze wereld aan te bevelen en dan wordt alles gewoon 100% vergoed.
Mooi, en dat heb ik, dus zou het goed moeten komen.
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
San(ne)
Voornaamwoorden: Die/diens

Bericht door San(ne) »

Ik ben zelf ook tevreden tot nu toe bij De Vaart. Wel een redelijk beginnende psycholoog, maar voor mij werkt dat wel. We zitten een beetje in dezelfde levensfase, dat zorgt ervoor dat we gelijkwaardige gesprekspartners zijn.

De administratie tot nu toe ook geen problemen mee gehad. De secretaresse vind ik altijd vriendelijk als je haar belt, maar ik geloof dat er ook mindere arvaringen zijn.
Ik heb wel een beetje een houtje-touwtje-gevoel bij sommige aspecten bij De Vaart. De locatie in Almere voelt wat onprofessioneel.
Verder is het mij, na 3 gesprekken in de behandelfase, totaal onduidelijk hoe lang dit door zal gaan. Bij de intake gaf de persoon aan dat gemiddeld 4-8 gesprekken nodig zijn in deze fase, maar ik heb nog niet het gevoel dat dit snel afgerond gaat worden. Ondanks dat ik er zeer weinig uit haal en niet per se behoefte heb aan psychologische begeleiding.
EmilyFara

Bericht door EmilyFara »

Ik ben vandaag gebeld door De Vaart en ik blijk op #3 in de wachtlijst te staan. Ze gaan nieuwe capaciteit openen in Waddinxveen met voormalig Stepwork psychologen. Ze gaan capaciteit uitbreiden in Assen. Dus ookal staat er officieel dat ze 30 weken wachttijd hebben is dat in realiteit veel minder. Ik heb me dus ook uit laten schrijven bij Psytrans, want dan gaat alles tenminste via mijn verzekering en hoef ik me geen zorgen te maken over de restitutieverzekering.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Geke76

Bericht door Geke76 »

Blij te lezen dat dus voor jou het balletje de goede kant uit lijkt te rollen nu. :)

Met die nieuwe locatie in Waddinxveen had mij dat wel beter uitgekomen dan Apeldoorn nu. Maarja, ik voel mij meer dan prima bij PsyTrans.

Gr. Geke
Marije

Bericht door Marije »

Wat fijn dat ze bij De Vaart er nu vaart in hebben. (woordgrapje, flauw...). Maar vooral fijn dat je de knoop hebt doorgehakt en kunt starten. Er is al genoeg onzekerheid in onze levens.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
-Brianne-

Bericht door -Brianne- »

ik kom nu pas om de hoek kijken hierzo maar ik hoor vaker over De Vaart, alleen maar positief. maar zij werken dus via je verzekering en psytrans kan je heen gaan als een bepaalde soort polis heb, toch? ik ben totaal niet bekend met praktijken buiten het vu amsterdam, radboud of groningen en ik was al enige tijd op zoek
Irene_de_Vreede
Moderator

Bericht door Irene_de_Vreede »

-Brianne- schreef: 23 mar 2022, 21:23 ik kom nu pas om de hoek kijken hierzo maar ik hoor vaker over De Vaart, alleen maar positief. maar zij werken dus via je verzekering en psytrans kan je heen gaan als een bepaalde soort polis heb, toch? ik ben totaal niet bekend met praktijken buiten het vu amsterdam, radboud of groningen en ik was al enige tijd op zoek
Dat klopt niet helemaal, dat is namelijk ook afhankelijk van je verzekeraar. Bij een restitutiepolis kun je in principe bij iedere behandelaar terecht, met een budgetpolis alleen bij behandelaars die een contract hebben met je verzekeraar. Als je een zorgvraag hebt is een restitutiepolis altijd aan te bevelen.
Irene