Female to Male

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Minne

Re: Female to Male

Bericht door Minne »

Welkom Yuri, en gefeliciteerd met de operatie(dat klinkt een beetje raar, maar lijkt me wel op z'n plaats)! Tof dat het zo goed ging, zonder complicaties. Kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent!

Ik heb net een brief gehad van het UMCG met de datum van de intake: 24 september! Best snel nog, viel me helemaal niet tegen, vooral gezien dat de verwijzing afgelopen dinsdag de deur uit ging en ik dus vannochtend een brief kreeg met datum van de intake. Ik moet eerst naar de afdeling psychiatrie, en daar zit een psych die transgenders doorverwijst/de intake doet. Dus er zat een hele lijst aan vragen bij voor 'gewoon' psychiatrische patienten, plus foldertjes over hoe dat gaat als je een psychiatrische poli bezoekt. Voelt een beetje vreemd. Ik ben nog nooit naar een psychiater, psycholoog of wat dan ook geweest en ik zie mezelf ook helemaal niet als hebbende een 'geestelijk probleem'. Ik heb een lichamelijk probleem! Daarnaast heb ik een beetje irrationele angst voor psychiatrische hulpverleners. Maar daar moet ik me maar overheen zetten, wees een vent en op naar die intake! XD

Qua kleren, gister heb ik al mijn jurkjes en kousjes en meisjes achtige kleding in zakken gedaan en onder m'n bed gepropt. Ruimt aardig op in de kast, moet ik zeggen. Nu heb ik een mix van jongensachtige meisjeskleding en jongenskleding, maar ik wil nog meer jongenskleding gaan kopen, al blijft het een beetje zoeken naar dingen die ik pas én leuk vind.
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Sietse schreef:Welkom Yuri, en gefeliciteerd met de operatie(dat klinkt een beetje raar, maar lijkt me wel op z'n plaats)! Tof dat het zo goed ging, zonder complicaties. Kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent!

Ik heb net een brief gehad van het UMCG met de datum van de intake: 24 september! Best snel nog, viel me helemaal niet tegen, vooral gezien dat de verwijzing afgelopen dinsdag de deur uit ging en ik dus vannochtend een brief kreeg met datum van de intake. Ik moet eerst naar de afdeling psychiatrie, en daar zit een psych die transgenders doorverwijst/de intake doet. Dus er zat een hele lijst aan vragen bij voor 'gewoon' psychiatrische patienten, plus foldertjes over hoe dat gaat als je een psychiatrische poli bezoekt. Voelt een beetje vreemd. Ik ben nog nooit naar een psychiater, psycholoog of wat dan ook geweest en ik zie mezelf ook helemaal niet als hebbende een 'geestelijk probleem'. Ik heb een lichamelijk probleem! Daarnaast heb ik een beetje irrationele angst voor psychiatrische hulpverleners. Maar daar moet ik me maar overheen zetten, wees een vent en op naar die intake! XD

Qua kleren, gister heb ik al mijn jurkjes en kousjes en meisjes achtige kleding in zakken gedaan en onder m'n bed gepropt. Ruimt aardig op in de kast, moet ik zeggen. Nu heb ik een mix van jongensachtige meisjeskleding en jongenskleding, maar ik wil nog meer jongenskleding gaan kopen, al blijft het een beetje zoeken naar dingen die ik pas én leuk vind.
Wat fijn dat je zo snel terecht kunt bij het UMCG. Je hoeft niet bang te zijn als je naar de afdeling psychiatrie gaat. Het klinkt alsof er mensen zitten die je de hele tijd in je hoofd zitten te kijken maar zo is het in de werkelijkheid niet. Vroeger misschien wel, maar nu zijn het ook maar gewoon mensen. Ik heb er genoeg gezien in mijn korte leven.

Ze willen gewoon meer over je te weten komen, als jij je lekker in je vel voelt zitten dan straal je dat ook uit en zo'n psychiater merkt die signalen heus wel op. Gewoon eerlijk antwoorden, en als jij alles ziet als een lichamelijk probleem zeg je dat tegen hem/haar. Ze zullen wel aantekeningen maken.

En wat een grote stap, zo'n kledingopruiming! Goed van je, nu heb je genoeg plaats om weer allemaal nieuwe kleren te kopen. Tijd voor een nieuwe garderobe :D
nadieh2thomas

Bericht door nadieh2thomas »

hey iedereen,
ik heb het pas 2maanden geleden tegen mijn ouders gezegt dat ik een FTM ben.
ik weet nu niet hoe ik met mijn ouders om moet gaan.
heeft een van jullie misschien tips voor me?

grtz nadieh
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Hoe reageerden je ouders, Nadie?
Welkom overigens :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

nadieh2thomas schreef:hey iedereen,
ik heb het pas 2maanden geleden tegen mijn ouders gezegt dat ik een FTM ben.
ik weet nu niet hoe ik met mijn ouders om moet gaan.
heeft een van jullie misschien tips voor me?

grtz nadieh
Hey thomas,

Het ligt er natuurlijk aan hoe je ouders reageerden. Toch zou ik zeggen dat je in beide gevallen jezelf moet zijn. Ik neem aan dat je al een tijdje met het gevoel loopt een FtM te zijn en het je al een tijdje tegen je ouders wilt zeggen.

Denk eraan het is een hele grote verandering voor je ouders. Ik merk zelf bijvoorbeeld dat mijn vader er erg veel moeite mee heeft, ook al vatte hij het goed op.

Ik zou als ik jou was veel erover praten met je ouders. Ze zullen wel met veel vragen zitten en dan zou ik overal eerlijk op antwoorden. Ga eens samen aan tafel zitten als jullie allemaal in een goede stemming zijn en praat erover.

Nogmaals, ik weet natuurlijk niet wat voor band je met je ouders hebt, hoe ze reageerden en wat voor mensen het zijn. Veel succes ermee!
mick1984

Bericht door mick1984 »

mijn ouders weten eht ook.. ik heb opzich een goede band met ze.. maar ze zijn gelovig en dat is /was wel moeilijk
maaar het lijkt er op dat ze het al beetje stap voor stap accepteren
nadieh2thomas

Bericht door nadieh2thomas »

bedankt voor al jullie reacties
ik heb een goede band met mijn ouders.
maar mijn moeder weet nu niet zo goed wat ze met me moet.
maar ik ga wel een keer met mijn ouders rond de tafel zitten.

thnx ;)
Minne

Bericht door Minne »

Mark schreef:
Sietse schreef:Welkom Yuri, en gefeliciteerd met de operatie(dat klinkt een beetje raar, maar lijkt me wel op z'n plaats)! Tof dat het zo goed ging, zonder complicaties. Kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent!

Wat fijn dat je zo snel terecht kunt bij het UMCG. Je hoeft niet bang te zijn als je naar de afdeling psychiatrie gaat. Het klinkt alsof er mensen zitten die je de hele tijd in je hoofd zitten te kijken maar zo is het in de werkelijkheid niet. Vroeger misschien wel, maar nu zijn het ook maar gewoon mensen. Ik heb er genoeg gezien in mijn korte leven.

Ze willen gewoon meer over je te weten komen, als jij je lekker in je vel voelt zitten dan straal je dat ook uit en zo'n psychiater merkt die signalen heus wel op. Gewoon eerlijk antwoorden, en als jij alles ziet als een lichamelijk probleem zeg je dat tegen hem/haar. Ze zullen wel aantekeningen maken.

En wat een grote stap, zo'n kledingopruiming! Goed van je, nu heb je genoeg plaats om weer allemaal nieuwe kleren te kopen. Tijd voor een nieuwe garderobe :D
Dankjewel! Haha, het is een beetje stom, maar ik heb met psychen wat andere mensen met de tandarts hebben(en daar ben ik dan weer helemaal niet bang voor). Soort van irrationele angst dat ze halverwege het gesprek roepen dat ik gek ben en me ergens opsluiten. Wat natuurlijk helemaal niet gebeurd. En ik ben ook bang dat als ik té goed in m'n vel lijk te zitten, dat ze vinden dat ik er best mee kan leven en dat ik helemaal niet naar een genderteam hoef. En dat is niet zo, en er zijn heel veel dingen die niet goed lopen of hebben gelopen vanwege het gendergedoe, maar ik relativeer het dan te veel(zo van, ik functioneer toch, wat zeik ik nou). Of ik wil geen zwakte tonen-zeker niet tegenover een psych!

Nouja. Het zal wel goed komen, en waarschijnlijk overdrijft mijn hoofd het allemaal en zijn het hele aardige mensen ;) Het is goed om te weten dat jij in ieder geval een positieve ervaring met psychs hebt.

Inderdaad tijd voor een nieuwe garderobe! Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met schoenen, dankzij m'n laatste girlygirl periode heb ik alleen maar schoenen met schattige hakjes, en ik wil een paar stoere kisten :D
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Komt me wel bekend voor Sietse, dat overdrijven van mogelijke problemen in het hoofd, in de praktijk valt het dan allemaal wel mee. Schoenen met schattige hakjes hou ik wel van :-)
Irene
Tyler

Bericht door Tyler »

Wilde even laten weten dat ik het vrij druk heb met werk en dat ik er niet aan toe kom om te reageren maar nog wel mee lees. Dus bij deze even een algemene thumbs up en sterkte aan iedereen. Onoe way or the other, het gaat allemaal goed komen. Heb vertrouwen. Geloof in jezelf.

*springt weer op de iets naar werk*