Female to Male

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gabriël

Re: Female to Male

Bericht door Gabriël »

Veel succes Paul! En fijn dat ze een aangepast schema voor je kunnen maken.
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Paul schreef:Ben zelf vandaag naar Fit for free gegaan, en toen het meisje wat me rondleidde vroeg wat voor doel ik voor ogen had, heb ik eerlijk verteld wat ik wil, en dat ik een transgender ben. Ze vond het interessant om te weten en ze vond het tevens dapper da ik dat vertelden. Vervolgens vertelde ze me dat er wel een aagepast schema van fitnessoefeningen gemaakt kan worden.
Ik heb dus nog hoop!
En voor mezelf helpt het ook om af te vallen, heb veel vrouwelijk vet zeg maar. Maar ben al 6 kilo kwijt inmiddels, het is een start!
Goed dat je de stap hebt durven te zetten en ook dat je eerlijk bent tegenover het personeel daar. Daar kom je het verst mee. Veel succes alvast, wie weet doe je dadelijk nog mee met de bodybuilding mannen ;)
Paul

Bericht door Paul »

Hahaha, ik een bodybuilder??? No thanks, ik wil geen machoman look krijgen; ik wil alleenm maar een beetje extra spiermassa om andere dingen te verbloemen - dus bredere borst en smallere heupen - en daar laat ik het bij. Maar het idee is wel lachen :) Zie mezelf al lopen :lol: :lol:
mick1984

Bericht door mick1984 »

weet je wat frustrend was.. gister moest ik naar een sportarts een sma keuring laten doen.. maar vond eht niet prettig om bijna naakt bij de arts te zijn...bah dubbel leven blijft voorlopig.. naja voor de vu sta ik op de wachtlijst nog maar me sporten is weer begonnen me skitrainigen...
Harro

Bericht door Harro »

Kan me voorstellen dat het inderdaad confronterend en onprettig is om bij zo'n arts te zijn bij een lichamelijk onderzoek. Ik vind het al onprettig (half) naakt te zijn als ik alleen ben, kan je nagaan ;-)

wel goed dat je weer begonnen bent met sporten
Harro

Bericht door Harro »

Eerder in dit topic ging het over Orgametril. Inmiddels bij mijn huisarts geweest. Zij kende het niet en moest het ter plekke opzoeken, heeft het overigens wel gewoon voorgeschreven.

Deze week had ik een gesprek bij Transvisie en daar kwam dit ter sprake. Ik werd gewaarschuwd voor eventuele bijwerkingen. Je zou er emotioneel, depressief ed van kunnen worden omdat je lichaam als het ware in de overgang kwam. Lijkt me eerlijk gezegd wel vreemd. Ik ben geen medicus dus heb geen idee of dat klopt. Kreeg wel gelijk allerlei beelden van 1 van mijn collega's die opvliegers, uitbarstingen ed heeft.

Daar zit ik echt niet op te wachten. Iemand ervaring hiermee?

NB: ik word hierin graag gerust gesteld :D
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb geen ervaring met FTM, maar als je hormoonbalans verstoord wordt, op natuurlijke of geforceerde wijze zijn overgangsverschijnselen heel normaal.
Irene
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Ik kan me voorstellen dat omdat het je hormoonbalans verandert, wat Irene zegt, waardoor je die bijwerkingen kunt krijgen. Maar goed, elk medicijn komt met bijwerkingen en dat verschilt ook per persoon, dus het is altijd afwachten hoe je er zelf op reageert.
Tyler

Bericht door Tyler »

Mark schreef: Ze zeggen ook dat als je sport (bijvoorbeeld hardlopen) er een stofje in je hersenen vrijkomt (ik geloof endorfine) waar je gelukkig(er) van word. Dat heb ik tenminste eens horen zeggen door een psycholoog. Of het in de praktijk ook zo werkt weet ik niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Endorfine
Endorfine is inderdaad een stofje dat vrijkomt bij het sporten en waar je een soort high van krijgt. Ik ken mensen die puur alleen daar voor sporten en zo dus verslaafd zijn aan sporten omdat ze anders depressief worden. Ook niet gezond. Geluk moet je uit jezelf kunnen halen. het is wel zo dat sporten kan helpen om de productie van endorfine te activeren waardoor het makkelijker is om uit een depressie te komen.

Je kan helaas niet zelf sturen waar je afvalt. Vrouwen verzamelen vet op hun heupen, billen en bovenbenen. Niets aan te doen. Als je daar vanaf wilt moet je je totaal vet omlaag brengen. Die botten doe je echter niets aan. Misschien dat hormonen iets kunnen helpen maar meer kan je niet doen. Een smalle taille lijkt me lastig. Het probleem met extra buikspier oefeningen doen is dat die spieren niet echt groot worden en je dus die holte niet kan vullen. Maar veel mannen zouden een moord doen voor een extra smalle taille omdat hun bovenlichaam dan nog breder lijkt. Ik ga binnenkort een stuk schrijven voor de workshop bij het COC Leiden ( http://www.cocleiden.nl/nieuws/12-oktob ... -dansfeest ). Als ik de workshop heb gegeven en dan nog wat aanpassingen heb gemaakt aan de hand van de vragen die ik heb gekregen zal ik alles hier posten. Het komt natuurlijk ook in mijn blog te staan.
Als je in de buurt van Leiderdorp woont en daar kan sporten, ik werk daar dus bij The FitnessClub op de baanderij. Deze maand is er geen inschrijfgeld en je krijgt 1 PT sessie gratis. Je kan dan dus een afspraak met mij maken en dan kunnen we even rustig gaan zitten om een schema voor je te maken.
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Tyler schreef:
Mark schreef: Ze zeggen ook dat als je sport (bijvoorbeeld hardlopen) er een stofje in je hersenen vrijkomt (ik geloof endorfine) waar je gelukkig(er) van word. Dat heb ik tenminste eens horen zeggen door een psycholoog. Of het in de praktijk ook zo werkt weet ik niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Endorfine
Endorfine is inderdaad een stofje dat vrijkomt bij het sporten en waar je een soort high van krijgt. Ik ken mensen die puur alleen daar voor sporten en zo dus verslaafd zijn aan sporten omdat ze anders depressief worden. Ook niet gezond. Geluk moet je uit jezelf kunnen halen. het is wel zo dat sporten kan helpen om de productie van endorfine te activeren waardoor het makkelijker is om uit een depressie te komen.

Je kan helaas niet zelf sturen waar je afvalt. Vrouwen verzamelen vet op hun heupen, billen en bovenbenen. Niets aan te doen. Als je daar vanaf wilt moet je je totaal vet omlaag brengen. Die botten doe je echter niets aan. Misschien dat hormonen iets kunnen helpen maar meer kan je niet doen. Een smalle taille lijkt me lastig. Het probleem met extra buikspier oefeningen doen is dat die spieren niet echt groot worden en je dus die holte niet kan vullen. Maar veel mannen zouden een moord doen voor een extra smalle taille omdat hun bovenlichaam dan nog breder lijkt. Ik ga binnenkort een stuk schrijven voor de workshop bij het COC Leiden ( http://www.cocleiden.nl/nieuws/12-oktob ... -dansfeest ). Als ik de workshop heb gegeven en dan nog wat aanpassingen heb gemaakt aan de hand van de vragen die ik heb gekregen zal ik alles hier posten. Het komt natuurlijk ook in mijn blog te staan.
Als je in de buurt van Leiderdorp woont en daar kan sporten, ik werk daar dus bij The FitnessClub op de baanderij. Deze maand is er geen inschrijfgeld en je krijgt 1 PT sessie gratis. Je kan dan dus een afspraak met mij maken en dan kunnen we even rustig gaan zitten om een schema voor je te maken.
Ik heb nog niet direct gemerkt dat die endorfine werkt maar ik heb wel het gevoel dat alles wat minder slecht is in mijn hoofd. Dat ik iets positiever ben geworden sinds ik een beetje ben gaan rennen en gezonder ben gaan eten. Ik ben zelfs al een beetje trots op mezelf dat ik het al bijna een week vol heb gehouden.

Met afvallen wil ik ook bereiken dat het vet van die heupen (en buik) eraf gaat maar helaas is het een kwaaltje (hoe ik het zie) van de vrouwelijke kant van de familie. Mijn zus, moeder, oma en ik hebben alle vier gewoon grote heupen en kont zeg maar. Ik zal ze nooit echt smal krijgen maar wil er wel vanaf krijgen wat kan. Mijn taille daarentegen is relatief smal wat mijn heupen weer accentueert. Ik kijk daardoor heel erg uit naar je post over de workshop + vragen.

Helaas woon ik niet in de buurt van Leiden/leierdorp en kan daar dus niet beginnen met daar te sporten. Trein is wel een oplossing maar dat word mij te duur. Ik vind het wel een heel prettig idee dat je die afspraken zelf doet omdat je ook weet van het gender-gedoe zeg maar. Is er ook een mogelijkheid om één afspraak met je te maken (ik betaal gewoon) om er samen eens naar te kijken wat ik kan doen en een schema op te stellen? Of eens in de zoveel tijd het schema vernieuwen? Ik betaal dan gewoon. Ik zou het heel fijn vinden dat iemand die er verstand van heeft er eens naar kan kijken en wat voor oefeningen mogelijk zijn. Maar zoals ik al zei kan ik helaas echt niet twee of drie keer per week naar Leiden komen.