Genderteam misser?
-
Xandra
Re: Genderteam misser?
De bloeduitslagen worden altijd naar de huisarts verzonden, houdt er wel rekening mee dat de hormonale waardes pas na ruim twee en halve week bekend zijn en dan nog naar de huisarts moeten worden gezonden.
-
Veronica
Dan moeten ze dat voorlopig naar mij sturen, ik ga nu geen huisarts zoeken, ik heb nog bergen aan huiswerk.Xandra schreef:De bloeduitslagen worden altijd naar de huisarts verzonden, houdt er wel rekening mee dat de hormonale waardes pas na ruim twee en halve week bekend zijn en dan nog naar de huisarts moeten worden gezonden.
-
Mr.X
Nog even een vraagje voor diegenen die bij het Groningen team zitten. Is dat team betrouwbaarder wat betreft de afspraken en het in de gaten houden van je gezondheid? Ik woon nu alweer 2 maanden in het Noorden en denk dus dat overstappen een mogelijkheid zou zijn.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Misschien is dat de bedoeling, maar kennelijk geen automatisme. Mijn huisarts wist afgelopen week nog nergens van. Ook niet over de opwinding van de endocrinoloog over mijn leverwaarden. De bloeduitslagen van bijna 6 maanden geleden en later blijven dus verborgen. Gelukkig doet mijn huisarts daar heel ontspannen over en ik haal er ook mijn schouders een beetje over op.Xandra schreef:De bloeduitslagen worden altijd naar de huisarts verzonden, houdt er wel rekening mee dat de hormonale waardes pas na ruim twee en halve week bekend zijn en dan nog naar de huisarts moeten worden gezonden.
Een daaraan gerelateerd punt is dat ik op de 21e ben besproken in de ALV (zo noem ik dat maar), in verband met een relatief kleine medische ingreep vóór het aflopen van de RLE. Direct gerelateerd aan die leverwaarden. Of de uitslag per e-mail mocht worden gecommuniceerd. Tuurlijk!
Niets meer van vernomen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Alice
Oké, de uitslagen worden verzonden naar de huisarts.Xandra schreef:De bloeduitslagen worden altijd naar de huisarts verzonden, houdt er wel rekening mee dat de hormonale waardes pas na ruim twee en halve week bekend zijn en dan nog naar de huisarts moeten worden gezonden.
Als dit een service is voor arts en patiënt zodat er nota van genomen kan worden is dit mooi.
Wat anders is het als van de arts verwacht wordt de waardes te interpreteren en indien nodig de patiënt te waarschuwen dat e.e.a. fout, minder goed, gaat/is.
Hoe gaat het er in een algemeen huisartsenpraktijk toe als een missive van de VUA binnenkomt;
De arts/assistent(e) neemt het voor kennisgeving aan en plaatst de kennisgeving –ongelezen- in het dossier van de patiënt.
De arts heeft meer tijd, aandacht, interesse en bekijkt de uitslagen. Daarbij zal de arts, vermoedelijk, meer naar de uitslagen kijken welke zhij in dagelijks praktijk tegen komt en daardoor, meer, kennis van heeft. Wel kan het van belang zijn dat de patiënt tevoren heeft aangegeven dat er naar bepaalde onderzoeken gelet moet worden. Maar het is niet te verwachten dat de huisarts een, brede, kennis heeft van hormoon waardes die voor transgenders gebruikelijk zijn. Daardoor is het niet gebruikelijk dat vanuit die hoek alarmbelletjes gaan rinkelen als iets niet in orde is.
De arts is van het type Veronica-Haarlem, waarvan er helaas vele zijn, die WIL niet eens kennis nemen van de inhoud.
Dus, vraag/eis (op een lieve manier) je gegevens bij de VUA op en probeer er zelf achter te komen wat de uitslagen betekenen (Mr. Google).
Alice
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.