Psychische gevolgen HRT NL versus VS
-
Venka
Re: Psychische gevolgen HRT NL versus VS
Het kan ook anders om vrouwen die sjagerijnig worden als ze niet een stevige beurt krijgen. Ik denk dat innige liefde aan de zoort relatie ligt en aan de personen in relatie staan. Het is niet typisch vrouwelijk al denk ik wel dat mannen meer gericht zijn op de daad en het klaar komen dan vrouwen.
-
Freetouch
en als er nu geen relatie is en toch sprake is van intens houden van....
innige verliefdheid enz....
30 sec. in mijn hoofd en je zou gillend gek worden...
innige verliefdheid enz....
30 sec. in mijn hoofd en je zou gillend gek worden...
“good enough”
-
Veronica
Dat heb je ook natuurlijk, vrouwen alleen sex willen, al is het heel normaal als een man dat wil, is het toch minder voorkomend bij vrouwen (vergeleken met hoe vaak het bij mannen voorkomt).Aafke schreef:Het kan ook anders om vrouwen die sjagerijnig worden als ze niet een stevige beurt krijgen. Ik denk dat innige liefde aan de zoort relatie ligt en aan de personen in relatie staan. Het is niet typisch vrouwelijk al denk ik wel dat mannen meer gericht zijn op de daad en het klaar komen dan vrouwen.
Dat is mijn gedachte erover dan.
-
NaomiClareNL
Ik doe een moord voor een endokrinoloog die in staat is om na te denken, vragen te stellen, zijn of haar opgedane kennis toe te passen op mijn situatie en een oplossing weet te bedenken.
Die lopen niet bij het VUmc "kennis" en "zorg"centrum gender dysforie.
Nu alleen tijd zien te winnen zodat ik die endokrinoloog kan zoeken, die zal ik naar alle waarschijnlijkheid niet in NL gaan vinden. Een vrijwel onmogelijke klus aangezien mijn geestelijke toestand met de dag achteruit gaat.
Een meter onder de grond is de meest effektieve oplossing van gender dysforie maar ja die moed om daar te komen heb ik niet.
Wie een goede buitenlandse endokrinoloog weet die aan bovengenoemde kriteria kan voldoen mag die aan mij melden.
Die lopen niet bij het VUmc "kennis" en "zorg"centrum gender dysforie.
Nu alleen tijd zien te winnen zodat ik die endokrinoloog kan zoeken, die zal ik naar alle waarschijnlijkheid niet in NL gaan vinden. Een vrijwel onmogelijke klus aangezien mijn geestelijke toestand met de dag achteruit gaat.
Een meter onder de grond is de meest effektieve oplossing van gender dysforie maar ja die moed om daar te komen heb ik niet.
Wie een goede buitenlandse endokrinoloog weet die aan bovengenoemde kriteria kan voldoen mag die aan mij melden.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
-
Freetouch
die ken ik wel maar is voor je eigen rekening..
“good enough”
-
Sabrina
Als het goed is krijg je daarvan gelijk je eerste recepten mee. Ik was destijds blij verrast dat dat ineens ging na de lange weg ernaartoe.Veronica schreef:Maar goed, ik hoop dat ik spoedig mijn hormonen krijg, volgende week moet ik naar de endo, vraag mij af hoe lang ik daarna nog moet wachten.
-
Veronica
Ik zie het volgende week wel, bedankt voor de tipSabrina schreef:Als het goed is krijg je daarvan gelijk je eerste recepten mee. Ik was destijds blij verrast dat dat ineens ging na de lange weg ernaartoe.Veronica schreef:Maar goed, ik hoop dat ik spoedig mijn hormonen krijg, volgende week moet ik naar de endo, vraag mij af hoe lang ik daarna nog moet wachten.
-
Venka
Ik ben benieuwd wat ze met mij gaan doen,ik heb nu al een jaar androcur 2 keer 50 mg p/d en 4 maanden estradiol van een endocrinoloog die niet voor het VU werkt.12 februari moet ik naar de VU endo en kan ik weer opnieuw gaan beginnen met mijn real life
met mijn psych van het VU heb ik overlegd dat ik eigenlijk alleen voor de SRS bij het VU wil en dat daar een jaar RLE + bezoek endo bij hoort oke maar ik ben heel content met mijn huidige dosis medicatie en dat wil ik graag zo houden.Maar overal lees ik dat starters (waar ik niet bij hoor vind ik) 50 mg p/d krijgen van androcur,ik heb nog genoeg op voorraad hoor,maar de 100 mg p/d bevalt mij prima. Ik ben sowieso benieuwd want toen het VU belde afgelopen vrijdag om mij het "goede nieuws" te vertellen was de dame die belde nogal verrast dat ik niet een gat in de lucht sprong.Zij wilde gelijk een afspraak plannen voor de Dexa Scan en nog meer van die ongein en ik had haar uitgelegd dat ik al lang aan de hormonen was,dat ik alle onderzoeken al heb gehad,dat ik in mijn 5e maand RLE zit bij het PIG en geen zin heb om weer onder dat apparaat te liggen.Daar wist zij even niet wat mee te doen en ging even overleggen met Jos,nou de scan hoefde niet,wel het bloed prikken,ze doen maar.
Dus vroeg ik aan die mevrouw welke endo ik kreeg en daar wilde zij geen antwoord op geven en heb ik haar verteld dat mijn endo mij fatsoenlijk wil overdragen naar de endo van het VU omdat ik na mijn SRS weer terug ga naar mijn eigen endo.Ik moest mijn papieren maar opvragen en meenemen met mijn bezoek 12 februari want het VU doet niet aan overdragen,Amsterdamse bluf! alsof er in de regio geen goede endocrinologen zijn.Als ik de telefoon op pak dan is dat met Aafke en de VU mevrouw zei dat zij op zoek was naar patiënt xxxxx waarop ik antwoordde dat ik dat ben en dat patiënt niet mijn voornaam is maar Aafke.Waarop ik dus zei,verander mijn voornaam toch eens een keer want daar heb ik al zo vaak om gevraagd nee dat kon niet volgens VU protocollen en bureaucratie en dat kon pas 12 februari.Nou 12 februari neem ik een dikke marker stift mee en geef die demonstratief aan de personen waar ik mee te doen heb en veranderen die naam,het is toch van de zotte dat nota bene een gender poli moeilijk doet hoe iemand aan te spreken.Nou ik ben nog geen eens begonnen bij het VU maar de irritatie factor gaat al weer sky high hoor.Ik heb mijzelf voorgenomen om in mijn RLE periode alles te doen zodra ik uit de RLE kom dat dan ik helemaal klaar ben voor de SRS en bij wijze zo door kan naar de operatie tafel.
Dus vroeg ik aan die mevrouw welke endo ik kreeg en daar wilde zij geen antwoord op geven en heb ik haar verteld dat mijn endo mij fatsoenlijk wil overdragen naar de endo van het VU omdat ik na mijn SRS weer terug ga naar mijn eigen endo.Ik moest mijn papieren maar opvragen en meenemen met mijn bezoek 12 februari want het VU doet niet aan overdragen,Amsterdamse bluf! alsof er in de regio geen goede endocrinologen zijn.Als ik de telefoon op pak dan is dat met Aafke en de VU mevrouw zei dat zij op zoek was naar patiënt xxxxx waarop ik antwoordde dat ik dat ben en dat patiënt niet mijn voornaam is maar Aafke.Waarop ik dus zei,verander mijn voornaam toch eens een keer want daar heb ik al zo vaak om gevraagd nee dat kon niet volgens VU protocollen en bureaucratie en dat kon pas 12 februari.Nou 12 februari neem ik een dikke marker stift mee en geef die demonstratief aan de personen waar ik mee te doen heb en veranderen die naam,het is toch van de zotte dat nota bene een gender poli moeilijk doet hoe iemand aan te spreken.Nou ik ben nog geen eens begonnen bij het VU maar de irritatie factor gaat al weer sky high hoor.Ik heb mijzelf voorgenomen om in mijn RLE periode alles te doen zodra ik uit de RLE kom dat dan ik helemaal klaar ben voor de SRS en bij wijze zo door kan naar de operatie tafel.
-
Veronica
De naam kwestie, als ik hormonen krijg dan mag ik pas mijn naam wijzigen (bij het VU, aldus het VU), dus er staat mijn jongensnaam en mijn achternaam, en ook nog een dhr..
Gelukkig als ik gebeld wordt of aan de balie sta, zeggen ze mevrouw, dan is dat de pleister op een open wond.
Gelukkig als ik gebeld wordt of aan de balie sta, zeggen ze mevrouw, dan is dat de pleister op een open wond.
-
Venka
Ik kom niet zo vaak bij het VU,aan de balie is het gewoon mevrouw maar als ze bellen is het altijd patiënt en dat vind ik zo onpersoonlijk.Ik heb ook maar 4 gesprekken gehad met mijn psycholoog want ik ben al gediagnosticeerd en mijn laatste gesprek (telefonisch) dateert alweer van november en ik kom pas 12 februari daar weer dus zit er ongeveer 6 maanden tussen dat ik daar ben geweest.Mijn laatste echte bezoek was in augustus dus ik begrijp best dat ze mij niet goed kennen maar ala ik zeg dat ik al vanaf aug. 2012 leef als vrouw en graag Aafke genoemd wil worden...............Veronica schreef:De naam kwestie, als ik hormonen krijg dan mag ik pas mijn naam wijzigen (bij het VU, aldus het VU), dus er staat mijn jongensnaam en mijn achternaam, en ook nog een dhr..