Melany schreef:Das in mijn ogen nu een bijzaak... Daarom ben ik ook zo enorm blij met de US Endo...
daar waar ik lees van de NL benadering met een zo laag mogelijke dosering, merken jullie niet veel van de intense beleving van de vrouwelijke psyche...
Die wil ik nooooit meer kwijt!
Dat is wel de belangrijkste wijziging door de mix die ik krijg!
xxx
een cocktail van hormonen..
Nou ja.. dan plak ik morgen toch een pleister Systen 100 extra.. wat kan t geven. Hoe zeggen ze 't al weer "de dood of de gladiolen"
Eigenlijk vind ik het heel raar dat er geen Progestoron wordt gegeven in Nederland, Progestoron lijkt wel een rol te spelen in de gevoelswereld en en ik wil een zo compleet mogenlijke gevoelswereld.
Eigenlijk schuilt er een stukje maatschappelijke ongelijkheid in het niet voorschrijven van progestoron aan transvrouwen. Er wordt namelijk onbedoeld gesteld dat de gevoelswereld van vrouwen irrelevant is,
ik denk dat het eerder een geldkwestie is. Als wij allemaal een dergelijke cocktail aan hormonen kregen voorgeschreven dan zouden de kosten te hoog worden en dat willen de zorgverziekeraars weer niet. Daarom het minimale. Maareh...als ik nou zo'n second opinion ga doen en die endo schrijft wel meer voor kan mijn verzekeraar die extra kosten dan weigeren te vergoeden?
jacqueline schreef:ik denk dat het eerder een geldkwestie is. Als wij allemaal een dergelijke cocktail aan hormonen kregen voorgeschreven dan zouden de kosten te hoog worden en dat willen de zorgverziekeraars weer niet. Daarom het minimale. Maareh...als ik nou zo'n second opinion ga doen en die endo schrijft wel meer voor kan mijn verzekeraar die extra kosten dan weigeren te vergoeden?
Ik krijg al mijn medicijnen gewoon vergoed... (moet het wel zelf voorschieten...)
vandaag dus 1,5 pleister Systen 100 geplakt, maar ik was de hele dag erg dizzy (duizelig, beetje misselijk zelfs en emotioneel). Het gaat nu pas beter..