hormonen: oestrogenen omgezet in testosteron?

Freetouch

Re: hormonen: oestrogenen omgezet in testosteron?

Bericht door Freetouch »

En bij mij lijkt alles met de maand erger te worden.... Humeur, borstgroei, Moodswings, vet op de billen enz....
“good enough”
jacqueline

Bericht door jacqueline »

ik zit nu bijna 2 maanden aan de androcur. Dan mag je zo onderhand wel gaan aannemen dat er geen testosteron meer in het bloed zit. Maar waarom blijft mijn haaruitval dan nog doorgaan? Dat bevalt me niet zo..Daar maak ik me zorgen over. Daarom denk ik dat er nog steeds testosteron in mijn bloed aanwezig is en wel in die mate dat er ook nog DHT in mijn haar word aangemaakt. Daarom wil ik een bloedtest om mijn T-waarden te laten meten.
Venka

Bericht door Venka »

jacqueline schreef:ik zit nu bijna 2 maanden aan de androcur. Dan mag je zo onderhand wel gaan aannemen dat er geen testosteron meer in het bloed zit. Maar waarom blijft mijn haaruitval dan nog doorgaan? Dat bevalt me niet zo..Daar maak ik me zorgen over. Daarom denk ik dat er nog steeds testosteron in mijn bloed aanwezig is en wel in die mate dat er ook nog DHT in mijn haar word aangemaakt. Daarom wil ik een bloedtest om mijn T-waarden te laten meten.
Geduld is een schone zaak.Wat denk je dat na een paar pilletjes vermannelijking gelijk stopt.Was er maar een wonder middel dat je 1 pilletje kon slikken en je een complete vrouw was maar helaas een transitie en de behandeling heeft tijd nodig en dat geld voor iedereen hier.Ik had ook hele kleine inhammetjes maar daar is weinig van over,geduld!!!
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Ik denk dat het bij mensen die op leeftijd zijn makkelijker is om de T te verdringen. 20e levensjaar is de piek, en daarna gaat alles langzaam bergafwaarts met de T. Maar Ik vind de vrouwen op leeftijd meestal heel overtuigend, soms nog meer dan mezelf... Leeftijd zegt me dus niet zoveel.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

Melany schreef:En bij mij lijkt alles met de maand erger te worden.... Humeur, borstgroei, Moodswings, vet op de billen enz....
Maar jij bent dan ook een ' USA trans ' ;)
Elizabeth

Bericht door Elizabeth »

Ik denk dat het bij iedereen anders is. Hoeveel testosteron heb je als man in je lichaam. Ik bedoel hoe mannelijk ben je lichamelijk. Als ik naar mijzelf kijk weet ik dat het testosteron level al van nature bij mij erg laag is. Over een paar maanden ben ik 60 en ik heb een kop met haar waar de vrouwen jaloers van worden. Totaal geen uitval en enorm dik, bijna geen grijze haar aanwezig. Mijn kapster weet niets van mij maar die wil mijn haar niet kort knippen. Lang haar past bij je zegt ze.
Toen ik de estraderm 50 gebruikte reageerde ik lichamelijk al binnen een paar weken. De huilbuien bij een film op de tv waren sneller :)
Elizabeth

Bericht door Elizabeth »

Sasha schreef:Ik denk dat het bij mensen die op leeftijd zijn makkelijker is om de T te verdringen. 20e levensjaar is de piek, en daarna gaat alles langzaam bergafwaarts met de T. Maar Ik vind de vrouwen op leeftijd meestal heel overtuigend, soms nog meer dan mezelf... Leeftijd zegt me dus niet zoveel.
Ik heb de indruk dat het bij het ouder worden erger gaat worden. Ben er soms heel erg mee bezig, soms 24 uur per dag. Om er gek van te worden. Of dat te maken heeft met een dalende testosteron spiegel en bij mij is hij al niet hoog.
Veronica

Bericht door Veronica »

jacqueline schreef:ik zit nu bijna 2 maanden aan de androcur. Dan mag je zo onderhand wel gaan aannemen dat er geen testosteron meer in het bloed zit. Maar waarom blijft mijn haaruitval dan nog doorgaan? Dat bevalt me niet zo..Daar maak ik me zorgen over. Daarom denk ik dat er nog steeds testosteron in mijn bloed aanwezig is en wel in die mate dat er ook nog DHT in mijn haar word aangemaakt. Daarom wil ik een bloedtest om mijn T-waarden te laten meten.
Ik heb dat prachtige lijstje van het VU voor mij, de eerste 1 tot 3 maanden kun je de volgende verwachten:

- Humeur wisselingen
- Minder erecties
- Je huid BEGINT zachter te worden

Maar dat is de lijstje, in werkelijkheid is het anders, ik heb met een T gesproken (39 jaar) die zei dat ze na 3 maanden pas minder erecties kreeg, en dat pas na 7 maanden er dingen begonnen te veranderen, wel zei ze dat voor bijna alles op borstgroei na het tussen de maand 7 en 15 zo snel ging dat haar omgeving positief verbaasd was.

Dus haar (ochtend)erecties werden pas minder na 3 maanden, de mijne verdween na 5 dagen, wat ik hiermee bedoel is dat alles enorm per persoon verschilt, voor je gemak kun je gewoon aannemen dat de eerste maanden er dingen "onder de motorkap" gaan gebeuren.
Afbeelding