D66 toont zich zeer betrokken. Op het Transgenderfestival Nijmegen afgelopen jaar in woord, ik heb het ook op schrift: "Het houdt onze aandacht". Dank u.
De SP is ook zeer betrokken. Ik heb hun laatste reactie even onder de muts gehouden om een bevriend lid de gelegenheid te geven hier iets aan te doen, maar plaats het nu toch maar hier:
Als de capaciteit bij het VUmc te gering is, moet deze capaciteit worden uitgebreid. Voor zover het in de verzekering zit, kunnen betrokkenen zich wenden tot hun zorgverzekeraar die verantwoordelijk is voor de inkoop en het beperken van wachtlijsten. Om vanwege tekorten uit te wijken naar minder betrouwbare private hulpverleners lijkt ons geen goede zaak.
Pardon...??? Lees ik hier dat de P.I.G. van Tanja van Hengel minder betrouwbaar is dan het genderteam van de VU...???
Eigenlijk ben ik nog steeds razend.
We werken aan een Transgenderfestival in Amersfoort, in mei volgend jaar. Ik heb het niet alleen voor het zeggen, maar ik zou hier in het debat wel een kernpunt van willen maken.
Overigens heb ik ook een tweede reactie van het CDA. Je raadt het al; het houdt hun aandacht. De overige partijen vonden het niet de moeite waard te reageren. Denk je werkelijk dat ze de komende maanden tijd hebben om in de campagne ook maar 1 minuut aan ons te besteden?
Juist omdat de SP zich zo opstelt (maar als enige inhoudelijk reageert) is het misschien nuttig om juist die partij te bestoken met onze mening(en). Geen voorbeeldteksten, alsjeblieft! Doe het op je eigen manier en in je eigen woorden. Ik ga zelfs geen adressen geven. Zoek dat zelf op. Laat de berichten via diverse e-mailadressen of desnoods per papierpost daar binnenkomen.
In een brief die ik van Onze Minister heb ontvangen wordt weer vaag gerept over uitbreiding van de capaciteit. Die worst wordt ons al jarenlang voorgehouden als zoethoudertje. Er gebeurt echter nog steeds niets.
Kom op, meiden en mannen!