vraagje over de wc

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
JacquelineM

Re: vraagje over de wc

Bericht door JacquelineM »

Even een kleine update. Wat het gebruik van toiletten betreft is alles hetzelfde gebleven, maar op de sportschool zijn er na ruim een maand toch problemen gerezen m.b.t. het gebruik van de dameskleedkamer. Klachten van dames die niet (willen) zien dat er behalve cisvrouwen ook nog zoiets bestaat als transvrouwen. Ik ben door de directie nu tot persona-non-grata verklaard. De acceptatie van transgenders blijkt dus flinterdun en met een hoog NIMBY-gehalte.
(NIMBY: Not In My BackYard).
Groetjes, JacquelineM.
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Dat is dan weer heel triest. En dat terwijl je vermijd om geheel ontbloot daar te staan. Betekend dus feitelijk dat je als transgender dus niet naar een sportschool kan gaan. En meteen de vraag, wat accepteren ze dan wel? Alleen post-ops die er perfect uit zien?
Claire

Bericht door Claire »

JacquelineM schreef:Even een kleine update. Wat het gebruik van toiletten betreft is alles hetzelfde gebleven, maar op de sportschool zijn er na ruim een maand toch problemen gerezen m.b.t. het gebruik van de dameskleedkamer. Klachten van dames die niet (willen) zien dat er behalve cisvrouwen ook nog zoiets bestaat als transvrouwen. Ik ben door de directie nu tot persona-non-grata verklaard. De acceptatie van transgenders blijkt dus flinterdun en met een hoog NIMBY-gehalte.
(NIMBY: Not In My BackYard).
Groetjes, JacquelineM.
He bah wat een ellende. Wel die klacht indienen hoor! Ook al kan ik me goed voorstellen dat je geen zin meer hebt om daar naar toe te gaan. Ze hebben geen poot om op te staan.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Wat een bizarre maatregel, Jaqueline... Willen ze dan liever dat je gewoon niet meer komt? Heel, heel, heel raar :/
meerdere zakken met zaagsel
Petratrans

Bericht door Petratrans »

Ik heb nooit problemen gehad op de sportschool (basic fit). maar moet eerlijk zeggen dat ik mij thuis omkleed.
wiggeltje

Bericht door wiggeltje »

Ik plas liever buiten :D

Maar serieus, ik ken dat probleem. Zelf heb ik ervaren dat ik soms aardig wat "huh"-ogen of "mannenhumor" krijg op het mannentoilet. Het hangt ervan af in welk soort van sfeer het is waar ik mijn dagelijkse behoefte (dames of herentoilet) doe. Ik probeer er niet bij na te denken en gewoon automatisch keuzevrij te handelen. Voor het geval van aanranding of agressieve bejegening (heb ik op een toilet gelukkig nooit meegemaakt), zou dat inderdaad een klote situatie zijn. Soms ga ik naar de gehandicaptentoilet (als die aanwezig zijn), deze zijn tweeslachtig, schoner en vaak een stuk luxer met een geheel eigen privacy, spiegel en wastafel.

Ik kan mij voorstellen dat bij gelegenheden zoals basic-fit dat daar meer mensen zijn die bekrompen gaan klagen. Bij de wat meer welgestelde gelegenheden, of waar mensen wat intelligenter van begrip zijn, zal dat minder plaats vinden. In de situatie dat een trans/cis-gender persoon zoiets kiest, zal dit bij een beetje wat intelligente omstanders die het opmerken vast wel opkomen dat zo'n persoon niet komt om mensen lastig te vallen en deze dit niet voor de lol doet.

ps: ik doel niks tegen basis-fit of zo, maar je begrijpt wat ik bedoel.. ;)
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik denk dat het wat basic fit e.d. betreft behoorlijk verschilt per locatie... En dat je niet kunt zeggen dat zgn 'welgestelde gelegenheden' per se beter zijn. Vind het overigens ook een beetje rare opmerking dat mensen die naar een standaard sportschool gaan minder 'intelligent van begrip' zouden zijn?

Maar goed. Ik gebruik nog de dameskleedkamer ivm het pre-testosteron zijnde en ga alleen op rustige momenten zodat de kleedkamers meestal gewoon leeg zijn... Wellicht dat ik er tijdens de transitie wel voor kies om me thuis om te kleden, net als Petra, maar ik vind het nog steeds bullshit dat een transgender persoon niet de juiste kleedkamer zou mogen gebruiken...

Misschien een tip om naar een andere sportschool te gaan en voordat je lid wordt een medewerker aanschieten over de kwestie?
meerdere zakken met zaagsel
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Het was dan geen sportschool maar een tijdelijke 4 daagsecamping .

de Douches waren van het type 'dixi 'met een een dames en heren kant
tsja het vergde enige moed van mijn kant maar de herenkant was uitgesloten voor mij . Het is maar een cup B maar daar had ik mij helemaal niet op mijn gemak gevoeld .

De reacties aan de dameskant waren hartverwarmend .Ik kan niet anders zeggen. Heel soms een nette vraag maar dat was eigenlijk alleen maar mooi . Mijn slipje hield ik dan wel aan maar een dixi heeft geen ruimte om alles binnen te doen dus aankleden gebeurde dan toch in de algemene ruimte .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
wiggeltje

Bericht door wiggeltje »

@Nate_0,

Mijn opmerking was inderdaad wat kort door de bocht. Ik wist niet hoe ik het elders moest verwoorden en het gaat mij ook niet om sportscholen maar om bepaalde type mensen en persoonlijke ervaring. Misschien zijn dat de type mensen (ruziezoekers en stoer-doeners) die ik van schools af aan heb ervaren, en toevallig doen die graag aan vechtsporten, spier en krachttrainingen ;)