Vreemde opmerking

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
anne-nienke

Re: Vreemde opmerking

Bericht door anne-nienke »

tanisha schreef:
Nick schreef:Thx tanisha,

Toch iemand die me een beetje kan volgen.

Grtz Nick :hug2:
Ik volg je volledig dit soort uitspraken als wat jij kreeg zijn mij ook al jarenlang een ergernis!
Dat kan ik me wel voorstellen. Maar denk je dat mensen dit bewust doen om je te ergeren?

Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die (omdat ze nooit over gender nadenken of er nooit mee worstelen) het een beetje ironisch vinden als iemand veel tijd, energie en geld besteed om van geslacht te veranderen en dan werk doet dat "typisch" door het oude geslacht gedaan wordt. Als mensen iets ironisch vinden dan zeggen ze al snel iets. Dat iets kan makkelijk in niet zo'n goede aard ontvangen worden......maar was dat ook zo bedoeld?

Zou je daar je ervaring over willen delen?
anne-nienke

Suikerklontje schreef:Volgens mij zeggen anne-nienke en Nick precies hetzelfde maar probeert anne wel uit te leggen waarom ze de rare opmerking begrijpt.

Een vrouw die een auto repareert is ongebruikelijk dus het is vreemd. Niet dat het niet kan of mag, maar het is wel ongebruikelijk.

Niks verkeerds aan.
:hug:

Ik wou dat ik het zo duidelijk uit kon leggen.

Mijn nichtje roept al een jaar dat ze een Jongen is (4 jaar oud). Ik stond een kast te schuren met een elektrische machine. Zij wou en moest mee helpen (arg....geen tijd). Het is me 5 minuten gelukt om haar af te schepen met een houten schuurblokje...maar dat was niet genoeg. Ik maar terug naar de schuur en de lichtste schuurmachine gepakt die we hebben. Kind oordoppen op, bril op en stof kap voor....en schuren maar. Daar staat ze dan, roze pet op, spijkerbroek en bodywarmer aan een plank te schuren....elektrisch.
anne-nienke

Daniéla schreef:Hoi Anne-Nienke
Ik heb de discussie gevolgd en denk dat we het er allemaal (ook jij) wel over eens zijn dat generaliseren niet van deze tijd is, maar ik vraag me wel af of het iets te maken heeft met je twijfels en angst om stappen te ondernemen..??
Ik weet niet of we daar hier over verder moeten gaan....maar in het kort: Jazeker. Ik ben doodsbang dat mensen me indelen in een groep en alleen daarop tot conclusies komen.

Ik denk niet dat er iets inherent mis is met generaliseren (is vaak gebaseerd op een feit). Er is iets mis met wat we doen op het moment dat de generalisatie gemaakt is. Zelf op de TG040 avond....zeker de helft (steekproef van 4 mensen) van wie ik gesproken heb heeft me gevraagd: VU of niet VU? Voor een groep die niet in hokjes zou denken zijn het toch vragen die erg veel lijken op vragen om mensen op te delen in hokjes. Maar ik snap het wel, no big deal.

@Nick, sorry dat ik kennelijk iets controversieels gezegd heb en sorry dat ik het topic volledig ontspoort heb. Was niet mijn bedoeling.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik weet niet of we daar hier over verder moeten gaan....maar in het kort: Jazeker. Ik ben doodsbang dat mensen me indelen in een groep en alleen daarop tot conclusies komen.
Je zou kunnen vragen het topic te splitsen... ;)
82c65d4a

Bericht door 82c65d4a »

Ik weet zeker dat noch mijn vader, noch mijn moeder het gras maaiden, dat mocht ik doen :D :?
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Mijn vader maaide het gras om de tuin heen, met trekker en cyclomaaier , grof geweld . Moeders deed de tuin wel
Overigens , mijn vaders devies , een maaier daar zit je op , heb ik ter harte genomen . de rest gaat met de bosmaaier.
Op een gemengd bedrijf is de opvatting van mannen en vrouwenwerk iets genuanceerder denk ik en zo ben ik ook opgevoed .
Van beide kanten heb ik heel wat meegekregen met als resultaat , trekker en maaimachine zijn mij niet vreemd maar de naaimachine ook niet .
Ik leerde overigens vuurtje stoken en " bussieknallen" van mama en oma ........ en later van pa hoe dat ook kon .............

Doe gewoon wat op dat moment gedaan moet worden en denk niet in hokjes , dat is mijn mening ...
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Michelle

Bericht door Michelle »

Renée schreef:Mijn vader maaide het gras om de tuin heen, met trekker en cyclomaaier , grof geweld . Moeders deed de tuin wel
Overigens , mijn vaders devies , een maaier daar zit je op , heb ik ter harte genomen . de rest gaat met de bosmaaier.
Op een gemengd bedrijf is de opvatting van mannen en vrouwenwerk iets genuanceerder denk ik en zo ben ik ook opgevoed .
Van beide kanten heb ik heel wat meegekregen met als resultaat , trekker en maaimachine zijn mij niet vreemd maar de naaimachine ook niet .
Ik leerde overigens vuurtje stoken en " bussieknallen" van mama en oma ........ en later van pa hoe dat ook kon .............

Doe gewoon wat op dat moment gedaan moet worden en denk niet in hokjes , dat is mijn mening ...
Zo is dat :P wat moet dat moet :)
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

anne-nienke schreef:
tanisha schreef:
Nick schreef:Thx tanisha,

Toch iemand die me een beetje kan volgen.

Grtz Nick :hug2:
Ik volg je volledig dit soort uitspraken als wat jij kreeg zijn mij ook al jarenlang een ergernis!
Dat kan ik me wel voorstellen. Maar denk je dat mensen dit bewust doen om je te ergeren?

Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die (omdat ze nooit over gender nadenken of er nooit mee worstelen) het een beetje ironisch vinden als iemand veel tijd, energie en geld besteed om van geslacht te veranderen en dan werk doet dat "typisch" door het oude geslacht gedaan wordt. Als mensen iets ironisch vinden dan zeggen ze al snel iets. Dat iets kan makkelijk in niet zo'n goede aard ontvangen worden......maar was dat ook zo bedoeld?

Zou je daar je ervaring over willen delen?
Ik worstel gelukkig al ruim 20 jaar niet meer met mijn gender!

Waar ik mij mijn hele leven al over verwonder en soms verergert over raak is dat mensen de domste aannames maken die eigenlijk nergens op slaan maar omdat iedereen dat doet wel zo zal moeten horen jouw stelling hoort daar ook bij en slaat eigenlijk kant nog wal!

Maar om nog een antwoord op je vraag te geven ik denk dat mensen te dom of te lui zijn om over hun uitspraken na te denken!
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Inmiddels was ik deze morgen, bij de postmeester om mijn verhaal de doen. De "dame" in kwestie werd er even bij geroepen. Ik citeer de vraag van haar postmeester:".......(naam) wat voor een opmerking was dat nu tegenover Nick, verklaar dat nu eens nader ? " Zij,........werd rood :oops: en gaf, zoekend te kennen: Ik citeer opnieuw, " Ik bedoelde daarmee dat je alleen kan zien aan de handigheid in Nick, zijn vrouwelijk werk dat hij geboren is als vrouw ". Waarop de postmeester, onmiddellijk te kennen gaf: " ..... als je dat zo bedoelde, had je dat Nick, onmiddellijk zo te kennen kunnen geven, en tussen haakjes Nick werd niet geboren als vrouw, maar als een kind van het vrouwelijk geslacht-zijnde, is dat duidelijk.
............(opnieuw haar naam) het is trouwens niet de eerste klacht dat ik te verwerken krijg, i.v.m. u ongepaste persoonlijke opmerkingen. Maar hopelijk wel de laatste nu. Ik ben postmeester, geen brandweerman, die steeds opnieuw u brandjes zal blijven blussen."

Waarop ik, sorry, kon het echt niet laten zei: mss,........ geen zo'n slecht idee. Dan heb je, zeker een vaste job.

Ik bedankte te postmeester :wship: met een tevreden gevoel ( laatste waarschuwing voor ......, geen job verlies voor alle duidelijkheid, wilde ik ook niet.).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Dat is mooi Nick misschien denkt ze nu wel na voor ze haar mond open doet met een domme opmerking! :handgestures-thumbupleft: