petitie:pleit voor transgender gevangenis
-
Anon20190501
Re: petitie:pleit voor transgender gevangenis
@Citizen Erased: wat bedoel je met een machocultuur die criminaliteit in stand houdt? Ik bespeur geen onvermijdelijke causaliteit tussen beide fenomenen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Nate_0
Je zou natuurlijk wel rekening moeten houden met de achtergrond van mensen wanneer je het over een gemengde gevangenis hebt. In de mannengevangenis zitten immers wel degelijk mannen ivm verkrachting/mishandeling/moord op vrouwen vanuit een haat voor vrouwen of het nodig te hebben een vrouw onderdanig te maken (en vice versa, wellicht, maar in veel mindere mate). Die kun je natuurlijk beter niet in een gemengde gevangenis zitten, waar ter wereld je ook bent.
Daarentegen zijn er genoeg andere criminelen die voor andere redenen in de gevangenis zitten, en die weinig tegen hebben op vrouwen. Waar ik mij dan persoonlijk het meeste zorgen over zou maken is de intimidatie de de heren op de vrouwen zouden kunnen uitoefenen vanwege het van nature toch behoorlijk wat meer spiermassa te hebben... En dus een strafblad waarbij zij opgesloten zitten ivm misdragingen tegenover vrouwen.
Of een LGBT gevangenis handig zou zijn... dat weet ik niet. Misschien wel. Misschien niet. Ik weet dat het in Amerika gebeurt dat homo-mannen uit voorzorg in isolatiecellen worden gezet voor hun eigen veiligheid, of soms vrouwelijke hormonen gaan gebruiken. Niet omdat ze transgender zijn, maar omdat ze zo minder risico lopen vermoord te worden. Daarnaast worden ze überhaupt sneller misbruikt. Daar zou het dus geen overbodige luxe zijn, zeker gezien de hoeveelheid incarceraties en toch de andere manier van omgang met zaken ten opzichte van Nederland. Hier in Nederland weet ik het niet--ik weet niet hoe de gevangeniscultuur hier is maar ik weet wel dat er beter voor de gevangenen wordt gezorgd en dat ze dus waarschijnlijk minder haat hebben aan het systeem, en dus rustiger zijn, naast nog het feit dat LGBT hier meer geaccepteerd lijkt.
Daarentegen zijn er genoeg andere criminelen die voor andere redenen in de gevangenis zitten, en die weinig tegen hebben op vrouwen. Waar ik mij dan persoonlijk het meeste zorgen over zou maken is de intimidatie de de heren op de vrouwen zouden kunnen uitoefenen vanwege het van nature toch behoorlijk wat meer spiermassa te hebben... En dus een strafblad waarbij zij opgesloten zitten ivm misdragingen tegenover vrouwen.
Of een LGBT gevangenis handig zou zijn... dat weet ik niet. Misschien wel. Misschien niet. Ik weet dat het in Amerika gebeurt dat homo-mannen uit voorzorg in isolatiecellen worden gezet voor hun eigen veiligheid, of soms vrouwelijke hormonen gaan gebruiken. Niet omdat ze transgender zijn, maar omdat ze zo minder risico lopen vermoord te worden. Daarnaast worden ze überhaupt sneller misbruikt. Daar zou het dus geen overbodige luxe zijn, zeker gezien de hoeveelheid incarceraties en toch de andere manier van omgang met zaken ten opzichte van Nederland. Hier in Nederland weet ik het niet--ik weet niet hoe de gevangeniscultuur hier is maar ik weet wel dat er beter voor de gevangenen wordt gezorgd en dat ze dus waarschijnlijk minder haat hebben aan het systeem, en dus rustiger zijn, naast nog het feit dat LGBT hier meer geaccepteerd lijkt.
meerdere zakken met zaagsel
-
Anon20190712
Een van de voornaamste redenen om mannen en vrouwen gescheiden te houden is omdat er ander begeleidingspakket wordt aangeboden, niet zo zeer omdat een vrouw weerloos zou zijn tussen mannen die vastzitten voor een ernstig delict. Zou het gemengd zijn, dan zitten de zware jongens bij de zware dames, waardoor er niet meer kans bestaat dat het ene kamp het ander onevenredig veel zou aan kunnen doen. Erwordt al gelet op de achtergrond van mensen die vast komen te zitten. Behalve bij de huizen van bewaring- dat zou dan ook een risico-plek zijn, als het ware. Daarnaast is het in Nederland echt niet zo'n helse bende waar iedereen elkaar verkracht en neersteekt en waar de bewakers een beetje pesten en voor jan lul rondlopen zoals we gewend zijn te zien in docu's over Amerikaanse PI's. De scheiding zit 'm hier meer in een verschil van psychische ondersteuning, zorgbehoeften, andere aanpak van rehabilitatie en een ander type bewaking. En omdat de dames een relatief kleine groep zijn (6 a 10% meen ik te herinneren) is het dan vrij handig om die apart te zetten en de behandeling te geven die catered voor die doelgroep.
Een LHBT gevangenis...Lijkt me hier in NL niet nodig, het zal vast 'minder prettig' zijn in de gevangenis als LHBT'er, maargoed, ik vind het als ik met m'n partner hand in hand in de stad loop ook 'minder prettig'. We hebben best een goed gevangenis systeem, en we behoeven naar mijn idee geen special treatment.
Een LHBT gevangenis...Lijkt me hier in NL niet nodig, het zal vast 'minder prettig' zijn in de gevangenis als LHBT'er, maargoed, ik vind het als ik met m'n partner hand in hand in de stad loop ook 'minder prettig'. We hebben best een goed gevangenis systeem, en we behoeven naar mijn idee geen special treatment.
-
wiggeltje
Getekend..!