PIG vs VU
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: PIG vs VU
Zoals al aangeduid: niet iedere verzekeraar heeft een overeenkomst met Tanja. Bij Zilveren Kruis ondervind ik geen problemen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Venka
Ik heb Menzis ook en mochten zij het niet vergoeden,stap ik eind dit jaar gewoon naar een ander.jacqueline schreef:Ik heb afgelopen zaterdag nog maar eens gehoord dat een officiele diagnose van genderdysforie, gedaan door Tanja door Menzis niet erkend werd en dat de laserontharing van die persoon daarom niet vergoed werd....Die persoon heeft hemel en aarde moeten bewegen om die vergoeding te krijgen.....En ik heb die Menzis, dus toch maar de VU
-
Arike
Mijn zorgverzekeraar (VGZ) deed juist giga moeilijk over de laserontharingsbrief van de VU...jacqueline schreef:Gebruik de PIG gewoon als psychologische begeleiding en doe de medische kant maar via de VU. Want als je het via Tanja gaat doen dan krijg je veel problemen met je verzekering omdat bij bv laserontharing een verwijsbrief van Tanja niet word erkend, ook met hormoonbehandeling moet je je nogal wat moeite doen om het voor elkaar te krijgen. Ga je via de VU dan heb je daar al geen zorgen over.... Tanja word helaas door de verzekeraars niet erkend als genderpsycholoog, wel als gewone psycholoog. Waarom? Weet ik niet, maar ik denk dat de VU hier wel eens een dikke vinger in de pap heeft....
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Tyler
Denk dat ik inderdaad maar gewoon moet bellen. Weet iemand toevallig hoe het zit met Z&Z?
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Deze week ga ik maar een brief schrijven naar m'n verzekeringsmaatschappij waarin ik even uitleg waar ik op dit moment mee bezig ben. Volgens mij kan dat geen kwaad.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
kmmy
Volgens mij interesseert het ze weinig waar je mee bezig bent. Het enige wat ze interesseert is dat ze zo weinig mogelijk betalen. Voor de laserontharing van mijn gezicht zeiden ze aanvankelijk nee. En nadat ik met de uitspraak van het CVZ zwaaide gingen ze toch vergoeden. Ze zeggen op alles eerst altijd nee. Vervolgens bezwaar maken. En dan gaan ze er pas serieus naar kijken.
Ik ben destijds overigens ook zowel bij Tanja gelopen als dat ik op de wachtlijst stond van VU MC
Ik ben destijds overigens ook zowel bij Tanja gelopen als dat ik op de wachtlijst stond van VU MC
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Dat raad ik af, Jeste. In je eerlijkheid zou je iets kunnen schrijven dat een sluwe verzekeringsjurist later tegen je kan (en zal) gebruiken.Jeste schreef:Deze week ga ik maar een brief schrijven naar m'n verzekeringsmaatschappij waarin ik even uitleg waar ik op dit moment mee bezig ben. Volgens mij kan dat geen kwaad.
Overigens sluit ik me aan bij wat Kimmy schreef.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Raisa
Persoonlijk vind ik de wachtlijst voor de diagnose een groter probleem omdat je dan al die tijd niet in behandeling bent en je lijf steeds verder ziet vermannelijken. Ik wacht liever 2 jaar op een operatie dan dat ik 2 jaar op hormonen moet wachten. Over die 1 operatie per maand, dat zal wel iets tijdelijks zijn. Waarschijnlijk door vakanties (Bouman is een tijdje weg) en omdat het lastig is om de geslachtsoperaties goed te roosteren. Ze krijgen de ok maar een beperkt aantal uren per maand en dat moeten ze zo roosteren dat (in geval van de colovaginaplastiek bijvoorbeeld) beide chirurgen op dat tijdstip ingeroosterd kunnen worden. Bovendien speelt de duur van de operatie mee. In de tijd die nodig is voor 1 phalloplastiek kan men 3x een vaginoplastiek uitvoeren.Cisca1953 schreef:De wachtlijst voor de operatie bij het VUmc is momenteel onmenselijk lang. Er vindt maar één operatie per maand plaats. Hopelijk komt er later dit jaar wat meer tempo in, maar voorlopig is het een drama.
Ik ben niet zo'n voorstander van een dubbel traject doorlopen omdat je hiermee alleen maar voor extra wachttijden zorgt.
-
Venka
Vandaag mijn intake gehad bij het VU,foei wat is K afdeling moeilijk te vinden zeg
Verder wel een goed gesprek,ze was zo klaar met mij om maar door te sturen naar de diagnostiek.Ik heb denk nog geen 15 min. bij de psych gezeten.Voor haar was het duidelijk dat ik flink met mijn identiteit in de knoop zat.Als advies kreeg ik mee om een afspraak te maken bij een psych die ervaring heeft met gender problematiek.Helaas voor mij zit er geen in de buurt. Dichtstbij is in Nijmegen maar dat is mij te ver vanuit Enschede.
Krijgt iedereen een roze kaartje mee of is dat gerelateerd aan het gender waar je voor komt.Dus een roze bij MtF en blauw bij FtM?
Verder wel een goed gesprek,ze was zo klaar met mij om maar door te sturen naar de diagnostiek.Ik heb denk nog geen 15 min. bij de psych gezeten.Voor haar was het duidelijk dat ik flink met mijn identiteit in de knoop zat.Als advies kreeg ik mee om een afspraak te maken bij een psych die ervaring heeft met gender problematiek.Helaas voor mij zit er geen in de buurt. Dichtstbij is in Nijmegen maar dat is mij te ver vanuit Enschede.
Krijgt iedereen een roze kaartje mee of is dat gerelateerd aan het gender waar je voor komt.Dus een roze bij MtF en blauw bij FtM?
-
Tyler
Wat maf. Ik heb daar zeker een uur gezeten. Ik weet van geen kaartjes af.