Female to Male

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Minne

Re: Female to Male

Bericht door Minne »

Zo, net de intake gehad..was eigenlijk een beetje een anticlimax, haha! Wat iedereen natuurlijk ook al gezegd had. Het was in het UMCG, die wachtkamers daar zien er echt heel vrolijk en knus uit, haha. Inschrijving geregeld, was zo gedaan en om 11 uur stipt kwam de psych me halen, allemaal keurig op tijd. Hele aardige psycholoog, hij was helemaal niet zo van 'maar hoe weet je dit nou/weet je het wel zeker', alleen maar gewoon luisterend naar wat ik vertelde en vragen stellen als 'hoe lang weet je het al' maar ook gewoon dingen over je leven, zoals wat voor school je hebt gedaan enzo. Hij was ook heel geinteresseerd in m'n kunst, wat voor werk ik maakte en met wat voor thema's en stijlen ik werk. Later kwam er nog een andere psych bij en dat was ook allemaal goed, die vroeg eigenlijk niet veel anders. Nu moet ik over 2 weken nog een keer terugkomen, dan ga ik met die eerste psych een biografie maken en dat stuurt ie dan allemaal op naar de genderpoli, maar hij kon wel al zeggen dat ie een doorverwijzing ging regelen. Had van tevoren via internet allemaal vragenlijsten moeten invullen en daar bleek niet uit dat ik hints had naar een of andere andere stoornis, en dat er Asperger in m'n familie zat maakte ook niet uit. Een uurtje later stond ik weer buiten. Haha, het is een beetje een vreemd gevoel, maar wel goed dat het nu toch wel min of meer begonnen is. :)

Paul, ik hoop dat het bij jou ook allemaal goed is gegaan!
Tyler

Bericht door Tyler »

Tof om te horen Sietse.

Even terug naar de boobies. Er zit geen spier in je boobies. Je kan door training wel iets volume creëren maar veel zal het niet zijn en zeker niet 2 hele cupmaten. Als je sport verbrand je vet maar je kan niet zelf bepalen waar je lichaam dat vandaan haalt. Het idee dat je vet verbrand op de plek die je gebruikt is helaas niet waar. Je lichaam bepaalt dat helemaal zelf.
Het is wel zo dat je borstgrootte niets te maken heeft met genen maar meer met hormonen. En je hormoon huishouding kan je gedeeltelijk beïnvloeden. Niet altijd even veel maar wel iets. En daarmee kan je dus ook je borstgrootte een beetje beïnvloeden. Hoe dat precies werkt zijn ze nog niet uit maar het is een leuk idee.En blijkbaar werkt het. Bij mij beginnen ze ook al iets te slinken. Niet veel maar ik merk dat mijn bh's langzaamaan iets losser gaan zitten. Alle kleine beetje helpen.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Dank je voor je uitleg hoe dat precies zit met het verbranding van vet bij spieroefeningen.

Liefs, Daniela
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Ik heb wel meer verhalen gehoord van mensen die binders dragen waardoor de borsten dan wat slapper of kleiner worden. Maar of het echt 2 cupmaten kan schelen, weet ik niet.
Figó

Bericht door Figó »

Ik ben het levende bewijs dat het wel kan dan :D Heb ik geen problemen mee, juist totaal niet. De orgametril doet zijn werk trouwens. Ik zou nu eigenlijk mijn maandelijkse rotzooi moeten hebben maar dat heb ik niet. Ben ik heel blij mee!

Heel fijn dat het zo goed ging Sietse! Het klinkt ook of de mensen daar heel aardig zijn. Ik heb mijn intake binnenkort ook dus ik ben benieuwd. Ik ga naar UZ in Gent maar ik hoorde van Kmmy al dat de psychologe waar ik daar een gesprek mee heb heel aardig is. Ik vind het in ieder geval fijn om te lezen dat het zo goed verliep. Geeft mij ook wat meer hoop
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Paul

Bericht door Paul »

Hi allemaal,

beetje late reactie, maar bij mij is de intake zeker goed gegaan.
Was een positief gesprek, en het was al fijn om te horen dat ik daar in ieder geval op de juiste plaats was (weer een stukje bevestiging, want ik dacht vroeger dat ik gek was)
Alleen heel erg jammer dat ik nu anderhalf jaar moet wachten voor de rest.
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Paul schreef:Hi allemaal,

beetje late reactie, maar bij mij is de intake zeker goed gegaan.
Was een positief gesprek, en het was al fijn om te horen dat ik daar in ieder geval op de juiste plaats was (weer een stukje bevestiging, want ik dacht vroeger dat ik gek was)
Alleen heel erg jammer dat ik nu anderhalf jaar moet wachten voor de rest.
Geweldig nieuws om te horen :D Ben blij voor je dat alles zo goed is gegaan.

Aan dat wachten kunnen we verder niks doen jammer genoeg.
Anthony

Bericht door Anthony »

Mijn eerste stap is gezet, ik ben vandaag bij de huisarts geweest en hij heeft een doorverwijzing gemaakt naar het UMCG. Dat wordt geduldig wachten :P maar het lucht zoveel op.
Afbeelding

Labels zijn voor kleren, maar zelfs dan zijn ze irritant….
Paul

Bericht door Paul »

Gefeliciteerd Anthony! Goed te horen!
Jasper

Bericht door Jasper »

Wat fijn Anthony!
wat de moeite waard is is de moeite waard