Tips over komende radio of TV uitzendingen
-
KarenTS
Re: Tips over komende radio of TV uitzendingen
en dan vraag ik me ook af hoe serieus je je eigen transitie neemt, als je het hebt over Jos'' kleding
-
KarenTS
of eigenlijk Jos,als persoon..als mens
-
diederique
Truien, saai, neusgruis. Jammer.
Ik was blij met de documentaire en de schijnwerper op de pioniers en hun tijd. Laten we niet uit het oog verliezen dat die schets van de zestiger en zeventiger jaren ook de schets is van de reden waarom oudere transen - ook hier op het forum- nu pas die kast uit rollen; je zou wel gek zijn als je het al op jonge leeftijd zou doen...
Ik was blij met de documentaire en de schijnwerper op de pioniers en hun tijd. Laten we niet uit het oog verliezen dat die schets van de zestiger en zeventiger jaren ook de schets is van de reden waarom oudere transen - ook hier op het forum- nu pas die kast uit rollen; je zou wel gek zijn als je het al op jonge leeftijd zou doen...
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
Merel77
Ja natuurlijk snap ik dat je in die tijd er niet vroeg bij kon zijn. Als dat wel zou kunnen dan zou het ook wel gebeuren. Ik was ook al 18 toen ik pas met de hormonen begon. Ik was liever 4 geweest, maar ik begrijp ook wel dat ik er voor die tijd extreem vroeg bij was. Die ene vrouw die zo 3 of 4 lotegenoten kan opnoemen die zelfmoord hebben gepleegd dat vind ik heel erg. Dat zegt ook een heleboel over die tijd. Voor die mensen is het veranderen van de tijd te laat geweest (terwijl het nog maar de vraag is of de huidige tijd goed genoeg zou zijn geweest).
Ik vind het dus wel misleidend want hoe erg het vroeger ook geweest mag zijn, het is nog steeds erg en nog steeds weet de maatschappij niet waar het em wringt, krijg ik ook niet de indruk dat mensen het willen weten enz enz.
Ik heb in de uitzending veel goeie dingen gezien hoor, maar ook het een en ander gemist. Bijvoorbeeld de beroemde kruk uit 1984.
Ik krijg de indruk dat het voor de VU heel moeilijk is geweest om ons te zien als vrouwen... een indruk he! Zie vorige post. Ik weet ook dat dat evengoed kan komen door de lotgenoten, want ondanks dat ze zelf roepen dat ze van binnen meisje zijn, blijven heel veel ook twijfelen over hun echtheid... stralen ze vaak wel uit in ieder geval. En dan is het misschien ook niet zo heel verwonderlijk als omstanders dat ook niet helemaal inzien.
Wat Jos betreft. Op zich wekt hij bij mij de indruk dat hij wel een soort van een eerlijk verslag doet, maar ik ontkom niet aan de indruk dat hij toch echt wel zo zijn eigen stokpaardjes heeft. Maar dat is ook niet zo erg. Wat ik minder goed begrijp is dat het allemaal niet sneller kon, de ontwikkeling van GD emancipatie, wat de vu daar actief aan heeft bij willen dragen, wat ze daarin precies gedaan hebben, of dat ze in dat opzicht een Laissez Faire houding hebben aangenomen. Maar ik heb geleerd dat je geen kwaad woord over de vu mag spreken, dat je eigenlijk ook geen kritische vragen mag stellen, maar als je zelfs al geen kritische opmerkingen mag maken over zijn kleding.... dan breekt bij mij de klomp.
Ik vind het dus wel misleidend want hoe erg het vroeger ook geweest mag zijn, het is nog steeds erg en nog steeds weet de maatschappij niet waar het em wringt, krijg ik ook niet de indruk dat mensen het willen weten enz enz.
Ik heb in de uitzending veel goeie dingen gezien hoor, maar ook het een en ander gemist. Bijvoorbeeld de beroemde kruk uit 1984.
Ik krijg de indruk dat het voor de VU heel moeilijk is geweest om ons te zien als vrouwen... een indruk he! Zie vorige post. Ik weet ook dat dat evengoed kan komen door de lotgenoten, want ondanks dat ze zelf roepen dat ze van binnen meisje zijn, blijven heel veel ook twijfelen over hun echtheid... stralen ze vaak wel uit in ieder geval. En dan is het misschien ook niet zo heel verwonderlijk als omstanders dat ook niet helemaal inzien.
Wat Jos betreft. Op zich wekt hij bij mij de indruk dat hij wel een soort van een eerlijk verslag doet, maar ik ontkom niet aan de indruk dat hij toch echt wel zo zijn eigen stokpaardjes heeft. Maar dat is ook niet zo erg. Wat ik minder goed begrijp is dat het allemaal niet sneller kon, de ontwikkeling van GD emancipatie, wat de vu daar actief aan heeft bij willen dragen, wat ze daarin precies gedaan hebben, of dat ze in dat opzicht een Laissez Faire houding hebben aangenomen. Maar ik heb geleerd dat je geen kwaad woord over de vu mag spreken, dat je eigenlijk ook geen kritische vragen mag stellen, maar als je zelfs al geen kritische opmerkingen mag maken over zijn kleding.... dan breekt bij mij de klomp.
-
Miazara
andere tijden word zaterdag 14 december 13:10 herhaald staat op hun website.
Code Sorceress
-
Rense
De kruk? Dat verhaal ken ik niet. vertel eens!Merel77 schreef:Ik heb in de uitzending veel goeie dingen gezien hoor, maar ook het een en ander gemist. Bijvoorbeeld de beroemde kruk uit 1984.
Ik kreeg sterk de indruk dat de VU nogal werd opgehemeld in deze aflevering. Alsof ze vanaf dag 1 super transvriendelijke zorg boden zonder vooroordelen.
Wat me als historicus vooral op viel is dat meerdere malen hun vernieuwendheid op wereldniveau werd benadrukt. Dat vond ik heel vreemd.
Het Hirschfeld instituut in Duitsland bood al in de jaren '30 de combi van deskundige psychologische hulp, hormoontherapie en operaties. Helaas overleefden ze het Hitler tijdperk niet. In de jaren '50 begon Harry Benjamin in de VS twee genderklinieken waarbij voor operaties werd doorverwezen naar het buitenland en in de jaren '60 kwamen er in de VS nog een paar klinieken bij, waarvan 1 verbonden aan een universiteit (Stanford University). Daar begonnen vanaf 1966 operaties. In Casablanca was in de jaren '50 een genderkliniek die MtF operaties bood en tientallen chirurgen namen in de jaren '60 de technieken uit Casablanca over in eigen land. In 1966 kon je een MtF hormoonbehandeling en operaties krijgen in Frankrijk, Denemarken, Marokko, Thailand, Japan, Mexico, de Verenigde Staten, etc etc.
Waarom wordt deze 40 jaar geschiedenis VOOR de VU niet genoemd? Ik begrijp best dat dat misschien te veel tijd kost, maar licht dan de claim van vernieuwendheid beter toe! Ik wil best geloven dat de VU iets unieks deed op wereldtoneel, maar ik zou dan wel graag weten wat.
-
Raisa
Ik heb een donkerbruin vermoeden waar Merel naar verwijst, het is een inside joke, neem het vooral niet letterlijk.Rense schreef:De kruk? Dat verhaal ken ik niet. vertel eens!
-
Sabrina
Voor mensen die er nog niet van op de hoogte waren; vanavond om 22:00 bij Nieuwsuur op Nederland 2 wordt er aandacht besteed aan de transgenderwet.
-
Sabrina40
Via "Uitzending Gemist" is het misschien nog leuk om even te kijken naar de aflevering van afgelopen vrijdagavond op RTL-4 van "The Voice Kids". Als laatste treedt daar een meisje van zo'n jaar of 14 op, waarvan eerst wat jongensfoto's worden getoond uit haar baby en prille kleutertijd, waarna zij al snel in de meisjeskleren dook en nu pubertijdsremmers slikt. Zij doet het hartstikke goed en is ook door naar de volgende ronde.
-
Venka
Vanavond 18:05 word het herhaalt op RTL8Sabrina40 schreef:Via "Uitzending Gemist" is het misschien nog leuk om even te kijken naar de aflevering van afgelopen vrijdagavond op RTL-4 van "The Voice Kids". Als laatste treedt daar een meisje van zo'n jaar of 14 op, waarvan eerst wat jongensfoto's worden getoond uit haar baby en prille kleutertijd, waarna zij al snel in de meisjeskleren dook en nu pubertijdsremmers slikt. Zij doet het hartstikke goed en is ook door naar de volgende ronde.