Dat zal per persoon verschillen, maar in veel gevallen kan dat evengoed. Na een SRS is dat vaak ook mogelijk. Een alternatief voor een SRS is orchidectomie (verwijderen van de testikels). Voor je daartoe besluit, kan je met t-blockers eerst proberen hoe het bevalt zonder testosteron. Bevalt het slecht, dan kan je er weer mee stoppen en niet overgaan tot een operatie. Het kan een zoektocht zijn. Probeer te bekijken hoe het dan gaat op seksueel gebied. Misschien ontdek je wel hele nieuwe dingen.Blue schreef:Maar SRS is geen simpele poliklinische ingreep zoals een vasectomy dus kies ik daar niet voor.
Plus dat ik ook veel verhalen heb gelezen dat met t-blockers vaak geen orgasme meer bereikt kan worden en dat is voor mij wel belangrijk. Een erectie kunnen krijgen is mooi meegenomen maar een orgasme kunnen krijgen is een must.
Dat is ook mogelijk binnen de gebruikelijke transgenderzorg.Blue schreef:dat een partiele transitie in mijn geval de beste oplossing is. Dus inderdaad als "shemale", mijn excuses voor het gebruik van deze term maar dit komt wel het dichtst in de buurt van hoe ik mezelf classificeer, althans met mijn innerlijk.
En nog even voor de duidelijkheid; Ik wil je, met wat ik schrijf, niet een bepaalde richting opduwen. Het is juist omdat je ook dit schrijft:
Dat kan dus wel positief zijn voor je vrouwelijke ontwikkeling.Blue schreef:Maar inderdaad de testosteron mag best wel wat omlaag, graag zelfs.