Onzeker over je uiterlijk met al die mooie mensen op tv

Make-up, kleding, en zo voort
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Re: Onzeker over je uiterlijk met al die mooie mensen op tv

Bericht door Jeste »

Daniéla schreef:Ik vind het me gewoon mooi staan Jeste, mag dat ook.?? :)

Maar ik begrijp natuurlijk wel wat je bedoelt, ;)

Ik zou zeggen blijf zo dicht mogelijk bij jezelf. Vanaf mijn hrt herkende ik mezelf steeds meer in de spiegel en dat had invloed op de hoeveelheid en manier van opbrengen van make-up, het accenturen van mijn jukbeenderen bv, kan ik nu met veel minder af...
Ja, dat mag zeker. Maar je begreep ook al hoe ik het bedoelde.
Mensen moeten inderdaad doen waar ze zich goed bij voelen. Niet omdat ze een zekere druk voelen.
Bregje schreef:Dat vind ik ook heel herkenbaar. Als man deed ik vanalles dat anderen graag als iets voor vrouwen zien. Daardoor kreeg ik bijvoorbeeld aanspraak als ik in de trein zat te breien. Als vrouw negeren ze me totaal. Dat is best even wennen.
Dat had ik toen ook. Ik nam wel naaiwerk mee in de trein. Verder trok mijn, androgyne maar wel vrouwlijke, manier van kleden nogal de aandacht. Andere vrouwen vonden het wel bijzonder wanneer een jongen dat deed. Omdat ik toen nog niet zeker genoeg van mijzelf was, lukte het niet goed om als meisje over te komen. Ik "viel dus door de mand" als vrouw, maar dat had dus soms ook wel voordelen.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Ik ben totaal in de war Jeste, vat het niet verkeerd op (of goed?) maar heb nog steeds eigenlijk geen idee of je nu bio man of vrouw bent?
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Je zal de eerste niet zijn Ender... :whistle:

:)
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Jeste schreef:Mensen moeten inderdaad doen waar ze zich goed bij voelen. Niet omdat ze een zekere druk voelen.
En nog even een aanvulling hierop: Dat doe ik zelf namelijk ook. Ik gebruik geen make-up, maar ik ben er zeker wel mee bezig om er goed uit te zien. Gezond leven is daarbij het belangrijkst. Goed erop letten wat ik eet en elke dag (soms ook nacht, afhankelijk van op wat voor tijden ik leef) beginnen met een uurtje fitness. Dat zorgt bij mij voor een positieve uitstraling en daar voel ik me goed bij.
Ender schreef:Ik ben totaal in de war Jeste, vat het niet verkeerd op (of goed?) maar heb nog steeds eigenlijk geen idee of je nu bio man of vrouw bent?
Nee, dat vat ik niet verkeerd op. Gebeurd wel vaker. Zelfs toen ik voor het eerst een psycholoog sprak, vanwege genderdysforie, had die het verkeerd. Maar nu voor de duidelijkheid: Toen ik geboren werd was ik een jongetje, maar de mannelijke ontwikkeling bleef een beetje achter. Daar was ik eigenlijk wel blij mee.
mijn excuses voor het afdwalen van het onderwerp
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.