Genderteam VUmc overbelast

Psychologen en procedures
Anon20190122

Re: Genderteam VUmc overbelast

Bericht door Anon20190122 »

Danielle schreef:
Eva schreef:
Emma schreef:Zoals al gezegd, lang niet alle huisartsen willen zich daar aan wagen. En dan zit je pas echt tussen de wal en het schip.
Iemand reageert buiten het forum om met:
Na je srs neemt elke huisarts gewoon je recepten over zo heeft het altijd al in elkaar gezeten.
Ja, dat zal best, maar de praktijk wijst toch echt anders uit. Zoals ik al aangaf verlangen medici in zo'n geval een overdracht. Zelfs dát is nu niet mogelijk...
Hmz, toen ik er eens naar vroeg kreeg ik van de arts (één van de vele co-assistenten volgens mij, ik heb alleen Van Trotsenburg vaker dan één keer tegenover me gehad) te horen dat het niet wenselijk was om herhaalrecepten bij de huisarts te vragen. Ik had toen net bij mijn huisarts een recept voor 3 maanden oestrogeen gekregen zodat ik de paar weken wachttijd tussen volmaken van een vorig recept en mijn controleafspraak bij de endo kon overbruggen. Dat was toch echt niet de bedoeling vond de endo, ik moest gewoon jaarlijks mijn recepten bij het VUmc opvragen en om het jaar langs voor controle.

Ik heb gelijk de proef op de som nemen. Dit voorjaar is het tijd voor die tweejaarlijkse controle en ik ben bijna door mijn Progynova heen. Net per e-mail om een herhaalrecept gevraagd en ik zal van de week eens bellen voor een afspraak met de arts. Zodra ik meer weet laat ik het horen.
Nathan90 schreef:Wat ik me nu toevallig bedenk, zou een huisarts niet (net zoals het VU in principe doet na eerste je aanmelding) dossier kunnen opvragen? Zegmaar, dat jij een brief thuis krijgt, handtekening zet dat je akkoord gaat en de rest 'vanzelf' gaat? (ja, ik weet hoe eng het is om het woord 'vanzelf' in VU context te lezen, maar puur voor het idee)

Of is een dergelijke aanvraag alleen toegestaan als ziekenhuis richting huisarts?
Je huisarts is sowieso op de hoogte van de belangrijkste zaken. Daarover krijgt deze bericht van het ziekenhuis. In het ergste geval moet je zelf naar naar VUmc om je dossier op te halen (ze zijn wettelijk verplicht hierin mee te helpen).
Als je met het recept van de VU via je huisarts gaat met het verzoek of hij/zij de recepten kan overnemen van het vu omdat je er in principe toch levenslang aan vast zit zal je voortaan bij je huisarts terecht kunnen of ze laten het direct als levenslang herhaalrecept bij je apotheker lopen.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

*Jouw* huisarts wel, maar het is niet voor iedereen zo simpel. Was het maar zo.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122

Dan is het hoog nodig tijd voor een andere huisarts of je zegt je huidige goed en grondig de wacht aan zo simpel is het.
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Niet zomaar. Ik hecht aan bepaalde principes, bijvoorbeeld dat mijn huisarts mijn ideeën over euthanasie onderschrijft. Daar heb je er hier niet veel van.
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
Anon20190122

Ik kan niet echt zeggen dat ik een geweldige huisarts heb Emma.
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Nee, maar dat betekent dat ik voorlopig op een endo aangewezen ben, en dan mag ik van geluk spreken dat ik naar het Haga kan. Maar je zal er maar mee zitten.
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
Anon20190122

Je weet inmiddels wel wat en hoeveel er van je de rest van je leven mag gaan gebruiken .
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik krijg van mijn Endo hier in Tilburg bij elke controle-afspraak een recept mee maar heel soms red ik het daar net niet mee. In het begin nam ik dan contact op met de assistenten van mijn Endo en die losten dat dan op voor mij. Tot een jaar terug ongeveer mijn apotheker mij mededeelde dat mijn huisarts voortaan ook een herhaalrecept mocht uitschrijven, idd omdat ik levenslang heb. Dat de dosering nog af en toe aangepast wordt maakt niet uit, zolang mijn endo maar de hoofdbehandelaar is en blijft.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Je kan de meest verschrikkelijke medicaties op oneindige herhalingen krijgen bij de huisarts , geloof me ik heb daar meer dan genoeg ellende mee gezien . En dan zouden huisartsen hier moeilijk over doen ...... fantastisch ............
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Saskia

Bericht door Saskia »

In december mijn laatste controle bij de endo gehad. Alleen een algemeen gesprekje met wegen en bloeddruk. Wel een recept gekregen omdat de huidige pleisters niet plakken. Geen bloedprikken gehad. Was wel de eerste na mijn srs. Stelt dus helemaal niets meer voor. Daarna van de psycholoog afscheid genomen. Zolang alles goed gaat wordt er alleen op mijn verzoek een afspraak gemaakt..
Dag later via de huisarts tegelijk met de jaarlijkse cholesterol controle oestrogeen laten checken. Mocht omdat de vu het niet had gedaan. In principe wil hij niet dubbel, naast de vu het doen. Hij wil gewoon niet In hun vaarwater zitten.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)