Leven jaren na de transitie, hoe is het?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180311

Re: Leven jaren na de transitie, hoe is het?

Bericht door Anon20180311 »

"Stealth", leven kan iedere passabele trans-gender onder ons. Maar, als ze het nog zien of blijven zien aan je ( jammer genoeg, dat verdiend niemand), dan kan je onmogelijk " stealth" door het leven. Plus daarboven, als iedere passabele trans-gender " stealth" gaat leven wat eigenlijk toch een onhaalbaar doel, is vroeg of laat.

Wat is het beeld dan, dat de mensen via onze media zullen kennen of krijgen over trans-gender zijnde ?.

Grtz Nick ;) ( Ps. :hug2: Emma en Eva).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Nick schreef:
Wat is het beeld dan, dat de mensen via onze media zullen kennen of krijgen over trans-gender zijnde ?.
Is dat een retorische vraag?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311

Sigrid schreef:
Nick schreef:
Is dat een retorische vraag?
Mss of mss ook niet Sigrid, het is maar hoe je het bekijkt.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311

Emma schreef:Het wonderlijke is dat ik absoluut dat stealth zijn niet nastreef, en steeds weer dingen doe die het onmogelijk zou moeten maken om ooit stealth te gaan. Met je hoofd in de krant of op TV komen is nu eenmal knap strijdig met het begrip 'stealth'.

En toch he, toch heb ik niet de indruk dat de mensen om me heen, of dat nu de buren zijn, de dames van de vleeswarenafdeling van de plaatelijke supermarkt, mijn collega's of de burgemeester, mij als iemand anders zien dan wie ik ben. Dat verleden lijken ze allang weer vergeten te zijn.
Hoi Emma en Eva,

Nu het toch even ter sprake komt op dit draadje. Dit hoorde ik van lotgenoten uit België, die jullie op TV zagen,

- Aan die Eva, kan je totaal niet zien. Wat een mooie vrouw op haar leeftijd.
- Emma, ja maar zag je hoe die eruit zag als gast ? Wat een mooie kerel was die. En, ja dan is het gemakkelijk een mooi mens blijft een mooi mens, ongeacht man of vrouw-zijnde.

Deze woorden zijn uit Vlaanderen ( België).

Grtz Nick ;)
wiggeltje

Bericht door wiggeltje »

francisca schreef:
Lotte85 schreef: Hoe zou je behandeld willen worden, als je ergens koffie besteld? Dat je koffie krijgt, hoop ik.
Ik doe dat meestal zonder verwachtingen. Door verwachtingen bouw je alleen maar de angst op, dat ze niet uitkomen.
Op straat kunnen mensen je vreemd aankijken, dat valt te verwachten, en is niet vreemd, Mensen kunnen je ook heel lief aankijken of begrijpend,
prachtige ervaring, maar doen mensen dat niet altijd, ongeacht wie je bent of wat je ook bent. En wat kan het je schelen!
Het gaat er toch om, hoe jij je voelt en hoe jij in de wereld wilt zijn.
In het sociale leven kun je verliezen lijden, maar ook winst boeken. Voor mij is de winst groter en belangrijker dan het verlies.
Bovendien kun je met geduld en voortdurend blijven investeren in de contacten die lijken af te vallen, na je outcomming, de verliezen vaak wel beperken, als jou dat zelf de moeite waard is tenminste.
Meer serieus is natuurlijk de verminderde kans op het vinden van werk of een partner, wat natuurlijk niet wil zeggen, dat het dan ook daadwerkelijk moeilijker hoeft te zijn. Maar dat hangt natuurlijk af van een aantal persoonlijke omstandigheden.
Kan me voorstellen, dat afhankelijk van je opleiding, het vinden van werk moeilijker zou kunnen zijn, als vrouw. Bijvoorbeeld in technische beroepen.
De keuze daarin kan niemand je adviseren. Helaas.
Verder sluit ik me aan bij Nienke, dat het vinden van geluk, niets met gender te maken heeft. Het overkomt je, of het overkomt je niet
Je kansen zijn het grootst, als jezelf geluk en eerlijkheid uitstraalt.
Ik verwacht wel dat als ik koffie bestel dat iemand mij deze niet alleen geeft alsof men een paart voert, maar met de gebruikelijke etiketten: alstublieft, met in de ogen een gemeende glimlach, waarop ik dank u wel zeg. Anders krijgt hij of zij geen fooi van mij ;) en wens ik hem/haar armoe.

verder van koffie tot eind perfect geschreven :)

Tot zover ben ik nog niet met "het grote werk" bezig behalve blablabla... bij het VU. Maar ik voel me nu al beter. De kleding staat mij. Ja, mensen zien heus wel dat ik trans ben. Sommige ook weer niet, maar als ik praat of als iemand mij nader bekijkt, dan ben ik betrapt. En ik hou ervan om mij te etaleren, ik wil gezien worden! en de wereld laten zien dat het mijn wereld is :D want God houd van mij!
J1nny

Bericht door J1nny »

Wel, mijn kwartje,

Ik ben net als Emma absoluut niet bezig om stealth te zijn, maar gewoon als mevrouw aangesproken en geen rare blikken is mij voldoende.

Wat de rest aangaat, ik leef mijn leven, en met meer tevredenheid dan daarvoor.
Geslaagd dus.
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

beweeg me gemakkelijk in 't gewone leven, maar in m'n uppie s'avonds ergens uitgaan vind ik nog steeds erg (té) spannend
J1nny

Bericht door J1nny »

Pff, ben gisteravond in mijn eentje naar een concert van Antrax geweest...
Niks mis hoor...
Hooguit verbaasde blikken toen ik vertelde dat de laatste keer daarvoor in '86 geweest was.
Sommigen van de fans nu waren toen nog niet eens een gedachte...
Gewoon mevrouw....