Wat is het beeld dan, dat de mensen via onze media zullen kennen of krijgen over trans-gender zijnde ?.
Grtz Nick
Is dat een retorische vraag?Nick schreef:
Wat is het beeld dan, dat de mensen via onze media zullen kennen of krijgen over trans-gender zijnde ?.
Mss of mss ook niet Sigrid, het is maar hoe je het bekijkt.Sigrid schreef:Is dat een retorische vraag?Nick schreef:
Hoi Emma en Eva,Emma schreef:Het wonderlijke is dat ik absoluut dat stealth zijn niet nastreef, en steeds weer dingen doe die het onmogelijk zou moeten maken om ooit stealth te gaan. Met je hoofd in de krant of op TV komen is nu eenmal knap strijdig met het begrip 'stealth'.
En toch he, toch heb ik niet de indruk dat de mensen om me heen, of dat nu de buren zijn, de dames van de vleeswarenafdeling van de plaatelijke supermarkt, mijn collega's of de burgemeester, mij als iemand anders zien dan wie ik ben. Dat verleden lijken ze allang weer vergeten te zijn.
Ik verwacht wel dat als ik koffie bestel dat iemand mij deze niet alleen geeft alsof men een paart voert, maar met de gebruikelijke etiketten: alstublieft, met in de ogen een gemeende glimlach, waarop ik dank u wel zeg. Anders krijgt hij of zij geen fooi van mijfrancisca schreef:Lotte85 schreef: Hoe zou je behandeld willen worden, als je ergens koffie besteld? Dat je koffie krijgt, hoop ik.
Ik doe dat meestal zonder verwachtingen. Door verwachtingen bouw je alleen maar de angst op, dat ze niet uitkomen.
Op straat kunnen mensen je vreemd aankijken, dat valt te verwachten, en is niet vreemd, Mensen kunnen je ook heel lief aankijken of begrijpend,
prachtige ervaring, maar doen mensen dat niet altijd, ongeacht wie je bent of wat je ook bent. En wat kan het je schelen!
Het gaat er toch om, hoe jij je voelt en hoe jij in de wereld wilt zijn.
In het sociale leven kun je verliezen lijden, maar ook winst boeken. Voor mij is de winst groter en belangrijker dan het verlies.
Bovendien kun je met geduld en voortdurend blijven investeren in de contacten die lijken af te vallen, na je outcomming, de verliezen vaak wel beperken, als jou dat zelf de moeite waard is tenminste.
Meer serieus is natuurlijk de verminderde kans op het vinden van werk of een partner, wat natuurlijk niet wil zeggen, dat het dan ook daadwerkelijk moeilijker hoeft te zijn. Maar dat hangt natuurlijk af van een aantal persoonlijke omstandigheden.
Kan me voorstellen, dat afhankelijk van je opleiding, het vinden van werk moeilijker zou kunnen zijn, als vrouw. Bijvoorbeeld in technische beroepen.
De keuze daarin kan niemand je adviseren. Helaas.
Verder sluit ik me aan bij Nienke, dat het vinden van geluk, niets met gender te maken heeft. Het overkomt je, of het overkomt je niet
Je kansen zijn het grootst, als jezelf geluk en eerlijkheid uitstraalt.