Diagnostiek Fase

Holden

Re: Diagnostiek Fase

Bericht door Holden »

Heb even een snelle vraag - moet iedereen hier die de diagnostieke fase volgt ook een groot deel daarvan zelf betalen uit het eigen risico? Ik heb net een rekening gekregen van mijn zorgverzekeraar en blijkt dat ik nu 75euro moet betalen (van de 98euro). En hoe zit dat dan met de hormonen? Moeten wij dat ook allemaal zelf betalen (een groot deel ervan tenminste) of wordt dat wel vergoed door de verzekeraar?
Raisa

Bericht door Raisa »

Van wat ik heb gemerkt zijn de gesprekken in de diagnostiek fase niet hoeven niet uit mijn eigen risico gekomen. De hormonen weer wel (die zijn bij de apotheek een stuk goedkoper dan bij de bekende webwinkel).
Holden

Bericht door Holden »

Ok, ik ben nu aan het chatten met een werknemer van mijn verzekering en die zegt dat het ziekenhuiskosten zijn dus dat is deels eigen risico deels hun...
Holden

Bericht door Holden »

Wacht even. Ik heb het verkeerd gezien. Dit is het intake gesprek dat ik moet betalen.... Wtf?
Raisa

Bericht door Raisa »

Ik kan me herinneren dat Jos een keer zei dat het VUmc de diagnostische fase uit eigen zak moet betalen omdat er geen verzekeringscode voor is.
Holden

Bericht door Holden »

Dus dan moet ik alleen voor het intake gesprek moeten betalen en krijg ik volgend jaar niet nog een verrassende rekening voor alle diagnostiek gesprekken?

Mag ik vragen bij wie jij verzekerd bent Raisa?
jacqueline

Bericht door jacqueline »

dit klopt niet....ik heb geen cent betaald! en dat bij menzis. Hier wil de verzekeraar een slaatje uit slaan want hun hoeven aan de vu niks te betalen. Bovendien ben je ook binnengekomen bij de vu ZONDER verwijskaart als goed is
Holden

Bericht door Holden »

Ik heb VU even een e-mail gestuurd om te horen wat zij zeggen. Bij mijn verzekeraar kreeg ik het antwoord dat het ziekenhuiskosten zijn dus dat zij een deel daarvan vergoeden en dat ik de rest (75euro dus) moet betalen (aan hun overmaken). We zullen zien..
Jake

Bericht door Jake »

Bij mij worden de afspraken bij het UMCG niet eens vermeld in het notaoverzicht (??). De testosteron wel en die moet ik gewoon voluit betalen, maar dat is maar 2.50 per ampule.
Holden

Bericht door Holden »

Heb net Jos gesproken maar ik snap het nog steeds niet helemaal.. Hij had het over een jaarkaart en dat alles dan aan het eind van het jaar gefactureerd wordt (dat gedeelte snap ik dan nog wel - doet de verzekering altijd). Maar als ik het goed heb begrepen gaat het dan uit de eigen risico (die volgend jaar dus op de 350euro ligt). Pas als alles van eigen risico op is dan gaat de verzekering over? Volgens mij zei hij dat de diagnostiek niet door mij betaalt hoeft te worden, alleen de hormoonbehandeling. Maar dan snap ik niet het hele gedoe van wat hij over de jaarkaart had en hoe dat met het VU ligt... Hij sprak ook snel en was ook snel met het ophangen (zal het wel druk hebben) maar ik heb het gevoel dat ik nu niet echt een stap verder ben.

Ik ga iig dus deze 75euro overmaken (omdat het dus uit verplicht eigen risico komt) en alvast wat geld opzij leggen voor December volgend jaar wanneer eer weer zo'n factuur komt.

Off topic - Ik ben nu nog aan 't kijken naar een goede verzekering voor aankomend jaar. Hebben jullie nog tips? Ik zag ik een ander topic wel wat info d'r over maar dat ging meer over wat er voor mtf wordt vergoed..