Het FtM train je lijf Topic

Paul

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Paul »

Thanks voor de support Mark. Het gaat ook lukken!
Al is het vooral om eerst af te vallen, want dat zou ook schelen in mijn figuur :)
Tyler

Bericht door Tyler »

Succes allemaal! Goed dat jullie zo bezig zijn. ben heel benieuwd naar de resultaten.
Martijn

Bericht door Martijn »

Ik ga maandag weer sporten. Afgelopen weken niet meer gelopen. Die eerste weken van het nieuwe schooljaar hakken er toch in. Ook ga ik volgens schema eten. Vind het teveel gedoe om elke keer te bedenken wat ik ga eten en dus neem ik maar een pizza mee of eet alleen een hamburger op een broodje. Nu nog even op zoek naar een goed dieet/gerechten boek(sonja bakker ligt hier al van mijn zus) met niet al te ingewikkelde gerechten. Heb een zeer grote hekel aan koken. (Dan mis je het thuiswonen toch wel)
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
mick1984

Bericht door mick1984 »

ik heb vandaag nog ff gesport.. was al een week geleden.. behalve dan dat ik vaak met dumbells me armspieren blijf trainen.
Maarja morgenochtend ga ik op vakantie.. ff lekker bijkomen..
Paul

Bericht door Paul »

offtopic: Fijne vakantie Mick!

Als ik volgende week mijn persoonlijke trainschema van de fitness ophaal, zal ik wel laten weten wat daar op staat. Misschien hebben jullie er ook wat aan :)
Tyler

Bericht door Tyler »

Goed eten is echt heel belangrijk. Als je niet goed eet kan je sporten wat je wilt maar je wordt niet sterker. Sterker nog, je kan je lichaam schaden doen. Dus houd het goed in de gaten. Ik hoor wisselende verhalen over Sonja Bakker. Ik zal er eens een keer goed naar kijken.

Zorg dat je wel in verhouding traint. Veel mensen hebben een voorkeur voor een bepaalde spiergroep of oefening maar dat is vaak omdat die al makkelijk gaat vergeleken met de rest. Vaak moet je juist de oefeningen doen waar je het meest een hekel aan hebt omdat je daar het minst goed in bent. Iets om over na te denken.

Ben benieuwd naar je schema Paul. Waarom moet je eigenlijk zo lang wachter tot je hem krijgt?
Figó

Bericht door Figó »

Thanks voor de tip Tyler. Klinkt ook best logisch dat je de spieren waarmee je de meeste moeite hebt juist ook moet trainen. Had ik nog nooit over nagedacht! Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook beginnen met fitness. Het is alleen zo duur. Bijna 50 euro per maand. Het voordeel is wel dat je dan ook alles kan doen. Alle groepslessen e.d. Toch is het veel geld. Ik ga navragen of ik een proefperiode kan krijgen, hopelijk kan dat.
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Tyler

Bericht door Tyler »

50 euro is behoorlijk veel inderdaad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik naast de sportschool waar ik werk ook bij een andere, dure sportschool zit, maar nog wel op het studenten tarief (hoort eigenlijk niet maar ik ben daar al zo lang lid dat ze dat blijkbaar niet erg vinden). Misschien hebben ze daar ook kortingen voor bepaalde mensen. In Leiden hebben we het minimabeleid. Dat houdt in dat de gemeente geld heeft liggen voor mensen met een minimum inkomen om ze toch te laten sporten of iets cultureels te laten doen. Niet iedere gemeente heeft dat maar je kan er naar kijken.

Mark heeft me trouwens zijn Sonja Bakker boek laten zien en eerlijk gezegd schrok ik er een beetje van. Het lijkt mij echt enorm ongezond. Natuurlijk val je af als je dat volgt maar je wordt er ook ziek van op termijn. Je komt niet aan je vitamines en mineralen en je hebt echt meer energie nodig dan dat, ook als je wilt afvallen. Ik raad het echt iedereen af.
Figó

Bericht door Figó »

Ik ben geen fan van sonja bakker. Maar ik ben ook niet op dieet. Blijkbaar hebben ze bij die sportschool wel een studentenkorting (GELUKKIG!!) Dan is het 36 euro per maand en krijg je 2 maanden proeftijd. Scheelt wel gelukkig. Mijn moeder zei (ze zit daar zelf al heel lang) dat ze je een persoonlijk schema kunnen geven en dat je bij het inschrijven moet aangeven wat je wil dus dat is heel fijn!
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Paul

Bericht door Paul »

36 euro is nog veel. Ik betaal bij Fit for Free E15,95 per maand, en dan kan ik onbeperkt er heen!