Wat eet je vandaag...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Lindsay

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Lindsay »

Irene schreef:gevulde varkensfilet rollade met spercie boontjes en aardappels en rode wijn
Hoi Irene, is die rode wijn om alles weg te spoelen of is dit een aanrader van de kok?
Heb het fornuis leeg de pannen uit het stof, er kan gekookt worden.
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

Volgens een kankerinstituut zouden vrouwelijke wijndrinkers een verhoogd risico op borstkanker vertonen. Blijkbaar wakkert alcohol de activiteit van een bepaald enzym 'aromatase' aan. Een enzym dat in staat is om mannelijke bijnierhormonen om te zetten in circulerende oestrogenen. Verder zegt het instituut dat drie vierde van alle borstkankers hormoonafhankelijk is en verband houdt met de duur en de intensiteit van de blootstelling aan oestrogenen, maar dat het risico pas aanzienlijk toeneemt vanaf drie glazen per dag". Met de wijn die overblijft spoelen we daarom maar de borden af. Geheim van de Kokkin ;)
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Ben zwaar aan het twijfelen wat ik vanavond klar ga maken, makkelijk of super makkelijk?
Voor beide zijn de spullen in huis het is maar net hoeveel handelingen ik nog wil doen nna een dag werken.
Wordt het nu een maaltijd bestaande uit zetmeelstaafjes of gaat het pizzadeeg het winnen of wordt het toch nog wat anders?
Op dit moment is de stand gelijk, ik laat het maar over me heen komen als een warme deken.
En aan Irene zou ik willen vragen of het het restje wijn wat overgebleven is van haar bonenschnitzel op mag drinken hik hik hik

Troedles met noedels

Elizabeth

Bericht door Elizabeth »

Ben vanavond alleen thuis dus neem ik lekker gebakken eieren met spek.
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Elizabeth schreef:Ben vanavond alleen thuis dus neem ik lekker gebakken eieren met spek.
Dat zal mij niet tegenhouden om wel of niet te koken, toch smakelijk met gebakken eieren met spek

Elizabeth

Bericht door Elizabeth »

Lindsay schreef:
Elizabeth schreef:Ben vanavond alleen thuis dus neem ik lekker gebakken eieren met spek.
Dat zal mij niet tegenhouden om wel of niet te koken, toch smakelijk met gebakken eieren met spek
Ik ben een hobbykok en kook zo'n 6 dagen in de week.
Veronica

Bericht door Veronica »

Vegetarisch vandaag, pasta met basilicum saus.
Afbeelding
Anon20180730

Asperges overgoten met gesmolten roomboter, peterselie, en stukjes hard gekookte eieren.
Tezamen met een glas (of twee ;) ) aromatische chardonnay (witte) wijn (smaakt o.a. naar citrus en tropische vruchten)

ps. verder gebruik ik daar hele licht blauwe nagellak bij :)
Anon20180730

een kant klare plof kip van AH met gehaalde frites en wat sla. Spijt als haren op mijn hoofd (die ik dan niettemin gelukkig nog een paar aantal heb)
en ook nog een vetvlek op mijn jeans.. Maar ja.. ik zal het wel weer overleven.. :fpalm:
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Irene schreef:Asperges overgoten met gesmolten roomboter, peterselie, en stukjes hard gekookte eieren.
Tezamen met een glas (of twee ;) ) aromatische chardonnay (witte) wijn (smaakt o.a. naar citrus en tropische vruchten)

ps. verder gebruik ik daar hele licht blauwe nagellak bij :)
Mijn kanariegeel zou er ook goed bij staan, smakelijk trouwens ik schuif wel aan.