Het vertelt aan een deel van mijn omgeving...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Harro

Re: Het vertelt aan een deel van mijn omgeving...

Bericht door Harro »

Fijn dat jullie zulke goede ervaringen hebben.
Ik zelf overigens ook ;-) en dat is echt iets om te vieren !!

In het begin maakte ik mij nogal druk om hoe ik zou overkomen. Nu heb ik zoiets van: ik voel me goed hierin, wat de rest vind boeit me niet
LauraB

Bericht door LauraB »

hoi meisje,

fijn om te horen dat er zo goed op je gereageerd is, heeft volgens mij er mee te maken hoe je er zelf mee omgaat. hoe vond je het achteraf dat je deze stap hebt gezet? ga je dit nu vaker doen? ben je ook zo naar het VU gegaan of er daar over vertelt?

Sent from my GT-N7000 Using ForumTouch for Android
Meisje1991

Bericht door Meisje1991 »

Dank voor de reacties :-)

Ik ben blij dat ik deze stap heb gezet en ik ben zeker van plan dit vaker te doen. In nieuwe omgevingen wil ik me voortaan sowieso als Meisje gaan voorstellen :-) Naar de afspraak bij het VU ben ik dan ook als Meisje gegaan :-D

De reacties van bekenden zijn eigenlijk het meest spannend/eng, vind ik. Momenteel weten de directe buren nog van niets, ze hebben mij nog nooit als Meisje gezien. Dat is nog wel even afwachten, het is onvermijdelijk dat ik ze een keer tegenkom :P Misschien valt dat ook wel mee :-)
Venka

Bericht door Venka »

Je hoeft toch ook niet gelijk helemaal als vrouw de deur uit,ik heb het ook heel langzaam gedaan.Stel dat je in eens de deur uit gaat in vol vrouwelijk ornaat dan kan ik mij voorstellen dat mensen even slikken.Je kan ook vrouwelijk de deur uit gaan wat minder opvallend is en langzaam uit bouwen naar echt vrouwelijk.Het is maar een gedachten hoor ;)
Engel

Bericht door Engel »

Inderdaad het kan ook langzaam zoals je zegt Aafke. Vandaag bij goede kennissen geweest. Ik had ze via de mail al op de hoogte gebracht. Ging in een zwarte vrouwenbroek en laarsjes en met roze nagellak. Eigenlijk had ik alleen nog maar een mannen overhemd aan. Het duurde even maar toen het gesprek op gang kwam hadden ze best wel veel vragen die ze eigenlijk niet durfden te stellen, maar toen ik zei je mag alles vragen hoor komen ze aardig los. Ze reageerden eigenlijk heel goed ze zeiden ook eerlijk dat het een heel stuk scheelde dat ze al iemand kenden die transgender is. Er veranderde voor hun niets ik was echt blij had ik me zorgen gemaakt om niets. In de middags samen geshopt en zowaar schoenen met hak maat 43 gevonden mede met hulp door de vrouwen. Het was echt leuk om met zijn drieën te zoeken. Had mijn vriend even buiten geparkeert met zijn rolstoel. Toen ik afrekende zag de verkoopster mijn nagellak en de maat 43 en zei: Veel plezier ermee....meneer. Toen we 's avonds thuis kwamen en ik mijn nieuwe schoenen aandeed zei mijn vrouw de mooiste opmerking tot nu toe. Je begint al aardig op een vrouw te lijken....en de glimlach van mijn gezicht is er voorlopig niet af te krijgen....
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Venka

Bericht door Venka »

Leuk toch Engel,elke keer een stapje verder tot je uiteindelijk overal als jezelf heen gaat en (hopelijk) dat ze je ook als vrouw zien.Dit laatste,heb ik gemerkt, kun je anderen niet opleggen omdat velen er toch andere gedachten er op na houden.Ach zolang ze het niet uitspreken heeft iedereen recht op zijn/haar gedachten. Alleen de opmerking " Veel plezier ermee....meneer" daar gaan mijn haren van overeind staan maar ja dat is een tussen stap en die tussen stap vond ik het moeilijkst omdat je eigenlijk tussen de sekse(oei lelijk woord) in leeft.Leuke schoenen alleen niet mijn smaak maar dat mag :D
Fay

Bericht door Fay »

Kleine stapjes, werken het best, en je zult merken dat elke stap die in je hoofd nogal groot leek in praktijk juist rust geeft en je beter doet voelen

Gekker, het went heel snel, van nog met 1 been mannenleven - vorige week - naar full time femme thuis, het lijkt al heel snel heel normaal en dat is het ook

Stapjes buiten de deur naar vrienden idem,maar, het begint ook harder te knagen, je wil meer, je wil altijd,en begint dat sterker te voelen,zowel een goed als minder fijn teken

Geniet van de stappen die je zet, niet te ver vooruit kijken , heb geduld en plan je traject stap voor stap zouk denken

Vicky
Meisje1991

Bericht door Meisje1991 »

Ondertussen hebben de meeste bekenden mij wel als Meisje gezien. Als ik naar die vriend ga of naar hobby-gerelateerde activiteiten ga (en veel naar de McDonalds :P ), dan ben ik gewoon Meisje. Die vriend en de meeste anderen noemen mij ook Meisje, ze lijken er weinig moeite mee te hebben :) Ook de technische mannen bij een museumstichting hadden er geen moeite mee toen ik daar als meisje tussen de bussen rondliep en aan tekstbakken zat :P

Mijn moeder blijft me wel "J" noemen. Meestal vind ik het niet zo erg, maar laatst kreeg ik bezoek van een jongeman. Ik kende hem niet eerder en ik had mij als Meisje voorgesteld. En dan kwam mijn moeder op een gegeven moment limonade aanbieden en vroeg ze: "J, wil je ook wat" :lol: Oh ja, en toen ik mijn verzameling tekstbakken liet zien, verscheen er op eentje per ongeluk "J's Feestrit" :oops: Komende week die dingen maar eens herprogrammeren :lol:

Soms ga ik zelf ook nog de fout in met mijn naam. Vorige week had ik mij per ongeluk 2x als J voorgesteld terwijl ik als meisje stond bij resp. een busbedrijf en een sloperij en er naar mijn naam/mailadres werd gevraagd :fpalm:

Ik ben ook al eens gaan winkelen met m'n moeder, in m'n eentje kleding gaan kopen vind ik namelijk nog best lastig :oops: Ik had weinig van "aanstaar-gedrag" gemerkt en kreeg ook geen opmerkingen. Alleen moeder zei dat ze zag dat veel mensen naar mij staarden en dat ze het vervelend vond. Ikzelf had het echter niet gemerkt, ook geen last van gehad. De enkele keren dat ik erop probeerde te letten zag ik op een uitzondering na, geen opvallende blikken :P
EdwinJulian

Bericht door EdwinJulian »

Het schiet dus al lekker op zo te horen! Je bent goed bezig hoor Meisje :) Ik vind je op je foto ook echt een vrouw, als ik niet beter had geweten als ik er niks achter gezocht! Dus niet zo vreemd dat ze je niet nastaren ;) :)
Sometimes I wish I was born a girl. I'd like make-up and pretty clothes, instead of just having this vagina :(
Freetouch

Bericht door Freetouch »

gaat goed Meisje...
diegene die je aanstaarden dachten vast, wat een lekker ding hihi...

X
“good enough”