Ik zit weer inmiddels aan de anti-depressiva + psychiater en hopelijk gaat het weer snel goed.
Gaat superslecht met me, zo erg dat ik het leven zelfs niet meer zag zitten en me ouders mij op straat willen zetten omdat ze mij niet meer aankunnen.
Heel me leven word weer beheerst door angsten, fobieën, dwanghandelingen en depressie.
Of dit nou door de hormonen komt, weet ik niet, maar ik weet wel dat alles weer opgang is gekomen na tijdje hormonen.
Gr,
Intrans.
androkur depressie
-
intrans
-
Barbarella
Re: androkur depressie
Dat vind ik heel erg naar om te horen Intrans, Ik hoop voor je dat het snel beter gaat.
Barbarella
Barbarella
Na mij de zondvloed!
-
Anon20180501
Je bent niet de enig Intrans en ik vind het altijd vreselijk om te horen, ik ben ook bekend met depressies en angststoornissen, dus weet hoe erg dat is.
Het zou dus aan de hormonen kunnen liggen maar ik denk wel eens (en dat is slechts een theorietje van me, geen vaststaand feit) dat het kan komen omdat men deze fase waarin men met de HRT is begonnen ziet als een definitieve onomkeerbare stap en dat men daar een beetje onzeker van word en daardoor een soort van angst opbouwt die een depressie weer kan doen 'opleven'. Ik zeg dus niet dat het bij jou zo is maar dat het slechts een mogelijkheid is.
Wil je weten of dat inderdaad zo is zou je een tijdje kunnen stoppen en natuurlijk stopt dan ook de depressiviteit maar in de tussentijd kan je dan weer veel helderder denken en nog eens alles op een rijtje zetten. Kom je er dan achter dat je beslist op de goede weg zit neem dit dan mee als je weer aan de hrt begint maar dan met de zekerheid dat het een omkeerbare fase is (tot op zekere hoogte) waardoor de angstaanvallen uitblijven.
Sterkte in deze moeilijke periode voor je, ook met je ouders.
x'jes en liefs
Daniéla
Het zou dus aan de hormonen kunnen liggen maar ik denk wel eens (en dat is slechts een theorietje van me, geen vaststaand feit) dat het kan komen omdat men deze fase waarin men met de HRT is begonnen ziet als een definitieve onomkeerbare stap en dat men daar een beetje onzeker van word en daardoor een soort van angst opbouwt die een depressie weer kan doen 'opleven'. Ik zeg dus niet dat het bij jou zo is maar dat het slechts een mogelijkheid is.
Wil je weten of dat inderdaad zo is zou je een tijdje kunnen stoppen en natuurlijk stopt dan ook de depressiviteit maar in de tussentijd kan je dan weer veel helderder denken en nog eens alles op een rijtje zetten. Kom je er dan achter dat je beslist op de goede weg zit neem dit dan mee als je weer aan de hrt begint maar dan met de zekerheid dat het een omkeerbare fase is (tot op zekere hoogte) waardoor de angstaanvallen uitblijven.
Sterkte in deze moeilijke periode voor je, ook met je ouders.
x'jes en liefs
Daniéla
-
elke
Ik denk dat een transitie en trans zijn erg ingrijpend kunnen zijn ... het speelt zich af op persoonlijk vlak... mentaal vlak, fysiek vlak, sociaal vlak, seksueel vlak... het is nogal veel. En soms willen we te snel maar dit soort dingen kosten gewoon heel veel tijd.
En vaak hebben we pre transitie ook al een moeilijk verleden achter de rug ... ik had dat wel althans... dat is ook geen fijne basis voor een transitie... het wordt al snel veel te veel dan.... geduld hebben met jezelf en de tijd nemen... het is allemaal echt niet niks...
Heb er ook behoorlijk wat aan ten onder zien gaan... dat hele proces... geef jezelf daarom de tijd en wees een beetje lief en begripvol naar jezelf want het is echt een hele ommezwaai op allerlei vlak met een hoop onbegrip vanuit de omgeving.
En vaak hebben we pre transitie ook al een moeilijk verleden achter de rug ... ik had dat wel althans... dat is ook geen fijne basis voor een transitie... het wordt al snel veel te veel dan.... geduld hebben met jezelf en de tijd nemen... het is allemaal echt niet niks...
Heb er ook behoorlijk wat aan ten onder zien gaan... dat hele proces... geef jezelf daarom de tijd en wees een beetje lief en begripvol naar jezelf want het is echt een hele ommezwaai op allerlei vlak met een hoop onbegrip vanuit de omgeving.
-
Fay
Het blijft lastig de 'oorzaak' of oorzaken te vinden
Hormonen versteken ene hele hoop, dus als je al last had van angsten of depressieve stemming dan komen die klachten nog harder naar boven, en daarnaast natuurlijk de werking van de moontjes zelf
Ik herken ook het dwangmatige denken, veel malen, repeteergedachten, niet verwerkt krijgen, als gevolg van depressie, en je kan daar niets aan doen, medicatie is niet verkeerd, if it works it works
Lastig en vooral jammer te lezen dat het ook bij jou zo duidelijk door de hormonen lijkt te komen
sterkte iig,maar je slikt al medicatie en je hebt hulp gezocht, op de goede weg dus
Fay
Hormonen versteken ene hele hoop, dus als je al last had van angsten of depressieve stemming dan komen die klachten nog harder naar boven, en daarnaast natuurlijk de werking van de moontjes zelf
Ik herken ook het dwangmatige denken, veel malen, repeteergedachten, niet verwerkt krijgen, als gevolg van depressie, en je kan daar niets aan doen, medicatie is niet verkeerd, if it works it works
Lastig en vooral jammer te lezen dat het ook bij jou zo duidelijk door de hormonen lijkt te komen
sterkte iig,maar je slikt al medicatie en je hebt hulp gezocht, op de goede weg dus
Fay
-
Anon20180730
hopelijk vindt je de weg weer uit dit dal. goede moed en troost toegewenst Intrans..
-
Anon20180730
@Fay wat moet er voor jou nu nog gedaan zijn wil je het weer aandurven met de androcur?
-
Fay
I know my issues, het is vooral veel bewustwording, deels gevolgen van verleden, deels het vinden van manieren om beter met mezelf en die issues om te gaan, pas wanneer ik het id heb dat ik dat onder de knie heb, en ok genoeg met mezelf kan zijn, zet ik de volgende stap, de tijd zal het leren
Een ander huis als nieuwe ondersteunende stap zal daar zeker in helpen ,en dat gaat gebeuren:)
Fay
Een ander huis als nieuwe ondersteunende stap zal daar zeker in helpen ,en dat gaat gebeuren:)
Fay
Laatst gewijzigd door Fay op 19 mar 2014, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Veronica
Ik dacht in het begin wel dat er niks mis was maar niet dus, nergens zin in, veel vermoeidheid en slecht humeur.
Al valt het dan reuze mee vergeleken met sommigen.
Al valt het dan reuze mee vergeleken met sommigen.
-
Raisa
Is het misschien een mogenlijkheid om over te stappen naar Spironolacton in plaats van Androcur? Het heeft weer heel andere bijwerkingen maar sommige mensen varen er beter bij.