Hoi Sigy,
Vrouw/man zijn enkel psychisch, lijkt mij "persoonlijk" eveneens onmogelijk ( idem, omgekeerd). Daar is een lichaam en geest voor nodig.
Lichaam dysforie, is naar mijn mening geen gender dysforie ( GD).
Een gedeeltelijke/volledige transitie, zal naar mijn mening, bij iemand met lichaam dysforie weinig/onvoldoende soelaas brengen.
Grtz Nick
Trans pride tattoos en sieraden?
-
Anon20180311
Re: Trans pride tattoos en sieraden?
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
-
Nate_0
Dit bedacht ik me inderdaad ook. BRRR.Mr.X schreef:maar genetisch gezien, en ook qua skelet, blijf ik vrouwelijk DNA hebben. Dit kan ook nooit veranderen. Het is dan voor mij ook deprimerend dat als mijn skelet over een eeuw oid gevonden wordt door archeologen, ze mij ook gewoon als vrouw zouden bestempelen.
En Nick, als je het over mensen hebt die niet tevreden zijn met hun lichaam heb je het over Body Dysmorphic Disorder
Maar goed, je lichaam heeft een gender net zo goed als je hoofd, dus ga je er van uit dat het hoofd gezond is, dan is het lichaam nog steeds het verkeerde geslacht en dus zou je het dan geslachtsdysforie kunnen noemen. En gezien gender en geslacht normaliter als 1 worden gezien, vind ik het niet zo raar dat het genderdysforie wordt genoemd, zeker omdat de behandelaren er waarschijnlijk niet zelf onder leden en de eerste behandelingen waren gericht op de gedachten veranderen, niet het lichaam.
meerdere zakken met zaagsel
-
Citizen Erased
Volgens mij heb ik nergens beweerd dat énkel de psyche het man/vrouw-zijn defineert, wél dat ik de psyche in deze verheven en belangrijker acht dan het lichamelijke; in tegenstelling dus tot de gebruikelijke termen genderdysforie, geslachtsidentiteitsstoornis die de lichamelijke hoedanigheid laten prevaleren.
In Jip en Janneke-taal, die termen suggereren: lichaam klopt, geest klopt niet, dus genderdysforie. Terwijl je dat net zo goed omgekeerd kunt beoordelen (geest klopt, lichaam klopt niet, lichaamsdysforie). Voor mij persoonlijk is dat passender, wat niet betekent dat ik dat als een absolute waarheid zie, enkel passender.
In Jip en Janneke-taal, die termen suggereren: lichaam klopt, geest klopt niet, dus genderdysforie. Terwijl je dat net zo goed omgekeerd kunt beoordelen (geest klopt, lichaam klopt niet, lichaamsdysforie). Voor mij persoonlijk is dat passender, wat niet betekent dat ik dat als een absolute waarheid zie, enkel passender.
-
Alice
@Sigy,
“Maar 't is wel een boeiende discussie. Wel vermoeiend, dus ik ga ter ontspanning 's wat sieraadjes shoppen...”
Voor mij tijd om aan een kruik genever te sabbelen, dan weet ik tenminste waar mijn hoofdpijn vandaan komt.
@Nate,
“zeker omdat de behandelaren er waarschijnlijk niet zelf onder leden en de eerste behandelingen waren gericht op de gedachten veranderen, niet het lichaam.”
Dit is op heden nog van toepassing. Berucht, in transgender kringen, is dr. Joost M.L.G. á Campo, En natuurlijk Bailey.
“Maar 't is wel een boeiende discussie. Wel vermoeiend, dus ik ga ter ontspanning 's wat sieraadjes shoppen...”
Voor mij tijd om aan een kruik genever te sabbelen, dan weet ik tenminste waar mijn hoofdpijn vandaan komt.
@Nate,
“zeker omdat de behandelaren er waarschijnlijk niet zelf onder leden en de eerste behandelingen waren gericht op de gedachten veranderen, niet het lichaam.”
Dit is op heden nog van toepassing. Berucht, in transgender kringen, is dr. Joost M.L.G. á Campo, En natuurlijk Bailey.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
-
Anon20180311
@ Citizen Erased,
Sorry, maar voor mij persoonlijk genderdysforie/gelachtdysforie/lichaamdysforie : genderstoornis/ geslachtstoornis/lichaamstoornis, niets verzacht hier de geest ( letterlijk) het blijven gewoon/nog meer stoornissen. Dysforiegender/dysforiegeslacht, mss.
Persoonlijk hou ik het liever gewoon op GD.
Grtz Nick.
Sorry, maar voor mij persoonlijk genderdysforie/gelachtdysforie/lichaamdysforie : genderstoornis/ geslachtstoornis/lichaamstoornis, niets verzacht hier de geest ( letterlijk) het blijven gewoon/nog meer stoornissen. Dysforiegender/dysforiegeslacht, mss.
Persoonlijk hou ik het liever gewoon op GD.
Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
.
-
Dieuwertje
@Sigy,
Om maar weer op het oorspronkelijke onderwerp terug te komen je hebt er precies de 2 dingen uit gepikt die ik ook zou kiezen. Een tattoo is niets voor mij. Een kettinkje of armbandje kan je altijd nog van denken 'vandaag wel, morgen weer even niet'. Maar ik moet het op de eerste plaats leuk/mooi vinden en dan mag het daarnaast een boodschap uitdragen (als ik er maar achter sta, gaat wel lukken met 'transgender').
Om maar weer op het oorspronkelijke onderwerp terug te komen je hebt er precies de 2 dingen uit gepikt die ik ook zou kiezen. Een tattoo is niets voor mij. Een kettinkje of armbandje kan je altijd nog van denken 'vandaag wel, morgen weer even niet'. Maar ik moet het op de eerste plaats leuk/mooi vinden en dan mag het daarnaast een boodschap uitdragen (als ik er maar achter sta, gaat wel lukken met 'transgender').
-
Anon20190501
@Dieuwertje:
Ik heb ze allebei net besteld!
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Anon20180311
Hoi Nate, Mr. X,( sorry sigy, opnieuw off-topic )Nate_0 schreef:Dit bedacht ik me inderdaad ook. BRRR.Mr.X schreef:maar genetisch gezien, en ook qua skelet, blijf ik vrouwelijk DNA hebben. Dit kan ook nooit veranderen. Het is dan voor mij ook deprimerend dat als mijn skelet over een eeuw oid gevonden wordt door archeologen, ze mij ook gewoon als vrouw zouden bestempelen.
Hier maak in me totaal geen zorgen om. Omdat ik het " persoonlijk" erger vind te leven zonder,........... dan eventueel gevonden te worden, na mijn dood zonder,......... door archeologen om welke reden dan ook.
Grtz Nick
.
-
Anon20180311
Hoi Sigy,Sigy schreef:@Dieuwertje:
Proficiat met je aankoop, persoonlijk vind ik die wel bijzonder mooi. Maar niet voor mezelf.
Voor de gaypride en transpride, heb ik wel een x-aantal regenboog vlaggen, en een paar vlinder tatoeages, verder niets.
Idd. sieraden, vlaggen en dergelijk, kun je gebruiken naar wens. Persoonlijk ken ik, totaal geen spijt van mijn " Vlinder" tatoeage, integendeel.
Grtz Nick.
.
-
Jer158
Ik ga een T-shirt kopen dat "trans" zegt op de voorkant, deze: http://tpatches.bigcartel.com/product/p ... -pre-order
Of ik hem ook ga dragen weet ik nog niet. Waarschijnlijk sowieso niet direct. Ik ben alleen uit naar een handjevol mensen. Niettemin denk ik dat dit T-shirt een stimulans kan zijn om uiteindelijk op dat punt te komen waar ik OKE kan zijn met wie ik ben.
Mensen vallen hier (en elders) over "trots zijn" om trans te zijn. Volgens mij bedoelen veel mensen met "trots zijn" niet meer dan "OKE zijn" en met opgeheven hoofd kunnen leven. Dat geldt in elk geval wel voor mij. Ik wil komen op een punt waar ik mij niet langer hoef te schamen en verbergen, noem het hoe je wil.
Of ik hem ook ga dragen weet ik nog niet. Waarschijnlijk sowieso niet direct. Ik ben alleen uit naar een handjevol mensen. Niettemin denk ik dat dit T-shirt een stimulans kan zijn om uiteindelijk op dat punt te komen waar ik OKE kan zijn met wie ik ben.
Mensen vallen hier (en elders) over "trots zijn" om trans te zijn. Volgens mij bedoelen veel mensen met "trots zijn" niet meer dan "OKE zijn" en met opgeheven hoofd kunnen leven. Dat geldt in elk geval wel voor mij. Ik wil komen op een punt waar ik mij niet langer hoef te schamen en verbergen, noem het hoe je wil.
Hung her from the branches of a mango tree