maar ik laat me ook weer niet tegenhouden door een beetje regen en ijs ...hup naar buiten en hollen
Haha, ja. Dat heb ik ook lang gedaan. Maar ik heb altijd een MP3 speler mee, die best kapot kan gaan als ik helemaal zeik wordt geregend. En deze winter heb ik eens een soort van ijsbaanloop gedaan. Het had zo geijzeld dat alle wegen ijsbanen waren. Dat was een zeer interessante manier van hardlopen. Dus tjah. Dan is zo'n intensieve binnen video wel handig af en toe. Ik loop nog steeds wel hard, maar nu nog maar iets van 2x per week.
Jer, ook goed bezig! En helemaal mee eens. Sport geeft echt een boost, self-esteem en energie wise.
Oh, en nog wat tips qua eten. Dingen zoals pizza en patat worden vaak als 'slecht eten' gezien. Maar dat hoeft eigenlijk niet, als je het een beetje slim aanpakt.
Gefrituurd is natuurlijk nooit goed. Maar oven frieten (of airfryer) vallen op zich nog mee. Kijk goed op de verpakking en je kan zo frieten vinden die maar iets van 150 kcal zijn per 100 gram (gebakken) ipv iets van 300-400 kcal die normale frieten hebben.
ik maak ook wel eens bananenpannenkoekjes voor ontbijt, 1 banaan prakken, 1 ei loskloppen, goed met mekaar mengen, evt wat kaneel er door maar dat hoeft niet. beide kanten bruin bakken in een koekenpan en klaar
Zit er eigenlijk nog een herstelperiode aan de HIIT? Bij krachttraining bijv. is 2 of 3 keer per week de max. Kun je HIIT op opeenvolgende dagen doen, of zelfs 2x per dag?
Ik weet er zelf niks van maar las wel dat X het 5x in de week doet.
Lijkt mij dat meerdere achtereen volgende dagen wel kan dan. Zelf ben ik al volledig hersteld na een uurtje, dus wat dat betreft zou ik ook 2x per dag kunnen maar... X?
Ender schreef:Lijkt mij dat meerdere achtereen volgende dagen wel kan dan. Zelf ben ik al volledig hersteld na een uurtje, dus wat dat betreft zou ik ook 2x per dag kunnen maar... X?
Ja, same. Heb nu eigenlijk wel weer zin om het nog een keer te doen. xD Vraag mij alleen af of het ook daadwerkelijk helpt qua conditie opbouwen enzo, of het met 2x per dag sneller gaat of dat het weinig uithaalt (of zelfs contraproductief is).
HIIT, als je het goed doet (als in, je zweet je te pleuris, en je hartslag is ontzettend hoog) is erg belastend voor het lichaam. Dus 2-3 keer per week is voor de beginner echt al genoeg. Neem wel je rust periodes.
Ik doe inderdaad HIIT 5-6 keer per week. Maar ik ben dan ook al iets van 1.5 jaar deze oefeningen aan het doen, en ben er dus iets aan gewend. En ook moet ik daar bij zeggen dat ik af en toe wel over training symptomen heb. Vooral als ik 40-50 minuten HIIT doe in het weekend. Mijn huisarts raadde ook aan om het wat minder te doen, vooral ook omdat ik er bij nog 2/3 keer per week hardloop. Wees voorzichtig dus, en neem je rust!