Referentiewaarden testo in NL

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Ender
Transgender

Re: Referentiewaarden testo in NL

Bericht door Ender »

Nick schreef: Testosterone 193- 740 ug/L = 645 oké.
uhh dat komt neer op meer dan 2000 nmol/L :D leef je nog, Nick?
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Ender schreef:
Nick schreef: Testosterone 193- 740 ug/L = 645 oké.
uhh dat komt neer op meer dan 2000 nmol/L :D leef je nog, Nick?
Hihi, 193 =19.3 nmol/L , 740 =74.0 nmol/L , 645 =64,5 nmol/L
Grtz Nick ;) en ja ik leef nog. ( Ga ook eens zien wat zijn " normale testo waarden, testosteron bij de man " ).

Grtz Nick ( als er nog mensen hier uit België zijn, laat jullie testo waarden eens kennen, alvast bedankt).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

uh, nee Nick xD
hier de volgens jou testo waarden
Afbeelding

de testo vergelijker die ik vond, gaat niet verder dan 1154 ng/dl (en omgerekend zou die van jou dus 6450 ug/dl zijn)
Afbeelding
deze max is dus 1154 ug/dl.. dus jij zit met jouw waarden ruim 6x over het maximum.. en kom je op ruim 2000 nmol/l (precies 2236.322 nmol/l).
Jer158

Bericht door Jer158 »

Nick, even los van het feit dat de eenheid van je testowaarde waarschijnlijk niet klopt (zie Enders bericht hierboven, als die eenheid zou kloppen zouden die waarden sowieso fataal zijn), geef je aan dat het wel in de normale range voor een man valt en dat het "oké" is.

Dat proberen wij je al een tijdje duidelijk te maken, dat het als trans man niet de bedoeling is dat je buiten de normale range voor een man komt. Jij claimde eerder wel dat je als trans man hogere testowaarden wil/moet hebben dan een cis man:
Nick schreef:Wil je, je vrouwelijk lichaam zien veranderen, dan is er meer nodig dan de natuurlijke testo waarde ( zelfs van een jongen van u leeftijd, omdat je als meisje geboren bent).
Dat is pertinent niet waar zoals al eerder door meerdere mensen aangegeven, en dat lijk jij nu ook te onderschrijven met je eigen bloedtest, dus ik begrijp je punt (nu al helemaal) niet meer.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20180311

Ender schreef:uh, nee Nick xD
hier de volgens jou testo waarden
Afbeelding

de testo vergelijker die ik vond, gaat niet verder dan 1154 ng/dl (en omgerekend zou die van jou dus 6450 ug/dl zijn)
Afbeelding
deze max is dus 1154 ug/dl.. dus jij zit met jouw waarden ruim 6x over het maximum.. en kom je op ruim 2000 nmol/l (precies 2236.322 nmol/l).
Het is jammer dat ik het niet kan plaatsen, maar 645 ng / ja shit sorry, het is dl :fpalm: sorry
Testosterone 193 -740 ng /dl .

Ik liet me vangen door Prolactine 4.0 -15.2 ug/L en typte fout.

Grtz Nick :oops:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Het hangt er ook van af wat er precies gemeten is. Je hebt namelijk total, free en bioavailable testo. Een groot deel van onze testo bindt zich met het sex hormone-binding globulin (SHBG). Een kleiner deel is niet gebonden, en dus vrij. Die twee zijn apart te meten, of samen (total). Maar omdat total dus veel meer kan zijn dan het kleine deel dat niet gebonden is, zijn de referentie waarden ook heel anders.

En nIck, dat is dus iets van 22 nmol/liter, wat helemaal niet hoger is dan een cisman. Houden zo, en niet meer gevaarlijke onzin verkondigen over hogere waarden nodig hebben als transman.
Jer158

Bericht door Jer158 »

Nu komt de aap uit de mouw, Nick.

625 ng/dL = 22.3632 nmol/L wat inderdaad perfect in range is voor een (cis) man

En de referentiewaarden in België zijn dus 6.6916 tot 25.6570 nmol/L, ietwat (maar niet schokkend) lager dan in Nederland. Komt niet in de buurt van de 40 tot 60 waar je het eerst over had. En met reden.
Anon20180311

Mr.X schreef:Het hangt er ook van af wat er precies gemeten is. Je hebt namelijk total, free en bioavailable testo. Een groot deel van onze testo bindt zich met het sex hormone-binding globulin (SHBG). Een kleiner deel is niet gebonden, en dus vrij. Die twee zijn apart te meten, of samen (total). Maar omdat total dus veel meer kan zijn dan het kleine deel dat niet gebonden is, zijn de referentie waarden ook heel anders.

En nIck, dat is dus iets van 22 nmol/liter, wat helemaal niet hoger is dan een cisman. Houden zo, en niet meer gevaarlijke onzin verkondigen over hogere waarden nodig hebben als transman.
Deed ik niet met opzet, net daarboven staat ug/l . Nogmaals sorry . En neen dat is niet hoger, zelfs een mannetje van 80j kent die waarden. Maar ik ben 53j en al meer dan 20j aan de testo. Toen ik begon stond die veel hoger.

Grtz Nick ;)
Jer158

Bericht door Jer158 »

Nu deze non-discussie maar eens samenvatten voor de leesbaarheid.

1. Bij een bloedtest voor totale testosteron (zoals bij trans mannen doorgaans wordt afgenomen) zijn de normale waarden voor een man als volgt:
- België: 6.6916 tot 25.6570 nmol/L (193 tot 740 ng/dL)
- Nederland: meer dan 8.0 nmol/L (geen hard maximum, maar waarden die structureel boven de 35 liggen zijn te hoog)
- Ander EU-land: 8.4 tot 28.7 nmol/L

2. Het streven voor trans man aan de testo is om testowaarden te hebben die binnen de bovenstaande referentiewaarden vallen. Welke waarden precies als "ideaal" worden gezien verschilt per endo, per land, en per type testo dat je gebruikt (Nebido, Sustanon, gels). Vraag je endo hierom als je benieuwd bent.
Anon20180311

Jer158 schreef:Nu deze non-discussie maar eens samenvatten voor de leesbaarheid.

1. Bij een bloedtest voor totale testosteron (zoals bij trans mannen doorgaans wordt afgenomen) zijn de normale waarden voor een man als volgt:
- België: 6.6916 tot 25.6570 nmol/L (193 tot 740 ng/dL)
- Nederland: meer dan 8.0 nmol/L (geen hard maximum, maar waarden die structureel boven de 35 liggen zijn te hoog)
- Ander EU-land: 8.4 tot 28.7 nmol/L

2. Het streven voor trans man aan de testo is om testowaarden te hebben die binnen de bovenstaande referentiewaarden vallen. Welke waarden precies als "ideaal" worden gezien verschilt per endo, per land, en per type testo dat je gebruikt (Nebido, Sustanon, gels). Vraag je endo hierom als je benieuwd bent.
Yep, plus de leeftijd en de duur van de testo gebruik en al dan niet al de buikoperatie kennen.

Grtz Nick ;)