voorlichtingsavond VU

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
mick1984

Re: voorlichtingsavond VU

Bericht door mick1984 »

ik ben geweest.. het was toch wel byzonder.. ook omdat ik me broers mee had genomen en me oudste broers zijn vriendin is door die avond het zelfs nog sertieuzer gaan nemen..en ze was geraakt door wat ze hoorde daar en in de pauze van mij. Nau daar was ik best blij mee.. en verder vond ik eht goed nieuws dat wachtlijsten minder worden mischien vanwege nieuwe mensen aangenomen zijn.
Barbarella

Bericht door Barbarella »

@ Gabriel, Wat kan jij ontzettend goed verslagen schrijven. Dat is alles wat ik te zeggen heb maar ik moest het even kwijt.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Damien7002

Bericht door Damien7002 »

Ik sluit me aan bij Gabriël, weinig nieuwe dingen gehoord. Maar voor mijn moeder die mee was gekomen was het wel allemaal erg handige informatie.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Dat laatste deel over de gezonde levensstijl.... Alleen maar over stoppen met roken.
Nou, gelukkig ben ik er niet aan verslaafd en ik herken dus niets in dat dagelijkse snakken naar de rookmomenten dat zo mooi werd beschreven in dat praatje.
Maar soms rook ik wel eens, puur recreatief in combinatie met een alcoholische drank.
Het is natuurlijk goed bedoeld, zo'n preek over stoppen, maar ik kreeg er wel heel erg veel trek door. Later op de avond, thuis, heb ik er dus eentje opgestoken.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Het ging inderdaad heel erg veel over het roken maar als hun cijfers kloppen snap ik ook waarom (dit komt van een niet-roker). Ik schrok wel een beetje van die phalloplastiek en metaidoioplastiek. Nu heb ik deze thermen op internet gezocht maar weet niet zeker of het wel is wat ik bedoel. Ik dacht dan lijk ik wat slimmer ;) Ik bedoel dus die operaties die de penis maken. In ieder geval, ik schrok van het feit dat het nog in de experimenteerfase zat en er best veel kans is dat het fout kan gaan allemaal.

Na dit verhaal heb ik maar besloten (hoe super graag ik het ook zou willen) dat ik het denk ik niet doe. Dan zou ik me wel nooit man kunnen voelen.

Dus van de ene kant was ik blij dat ik ben gegaan maar van de andere kant ook weer niet. Ik vond het verder heel erg informatief aangezien ik (bijna) niks op internet heb opgezocht aan informatie en alleen wat had gehoord op dit forum en het intakegesprek.

Wat ik voor mezelf op een rijtje heb gezet wat ik wil zijn de operatie's voor de borstverwijdering en die rommel uit mijn buik en natuurlijk hormonen. Wat betreft geslachtstherapie ben ik echt aan het twijfelen gebracht. Maar zoals die psycholoog zei: als er iets is, dan praten we erover :)
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Levendula schreef:@ Gabriel, Wat kan jij ontzettend goed verslagen schrijven. Dat is alles wat ik te zeggen heb maar ik moest het even kwijt.

Levendula
Dank je, dat is leuk om te horen! :D

@ Mark: Ja inderdaad, er zitten echt heel veel complicaties bij. Ik heb meerdere verhalen gehoord van jongens die dan vernauwingen of andere problemen hebben, waardoor de plasbuis verstopt raakt en ze ineens niet meer kunnen plassen. En dan vaak alsnog een 'achterdeur' (een gaatje achter de penis) hebben om te plassen, dus dan wel een penis hebben, maar er nog steeds niet staand mee kunnen plassen.
Gelukkig heb ik nooit een penis gemist en daarom is het voor mij ook makkelijk om te zeggen van; ik heb dan wel een vagina waar ik ook niet bij mee, maar nu kan ik tenminste gewoon plassen, dus dan hou ik die maar lekker zoals die is.
Ik denk dat je dan moet proberen om je man te voelen op andere punten. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar wie weet als je aan de testosteron zit en je borsten verwijderd zijn, je je ook al flink man voelt. En als je kijkt naar bijvoorbeeld Buck Angel, die ziet eruit als een man en die voelt zich ook echt een man, maar die heeft ook gewoon nog steeds een vagina.

En wie weet heb je over een jaar of 10 bijvoorbeeld dan ze ineens veel betere penissen kunnen maken, en dan kan je alsnog je aanmelden voor een penisconstructie. :)
Tyler

Bericht door Tyler »

Goed geschreven Gabriël.

Ik ben eerlijk gezegd tijdens de pauze weggegaan. Ik moest de volgende ochtend om half 6 op en ik had tot dan toe nog niets nieuws gehoord. Ik wist al aardig wat van de chirurgie en had om bovengenoemde redenen inderdaad al besloten de boel aan de onderkant gewoon te laten voor wat het is de komende 10 jaar of zo. Heb er geen spijt van dat ik niet ben gebleven. Ik vond het redelijk zonde van mijn tijd. Het enige wat ik wel leuk vond was om zo veel transen bij elkaar te zien in allerlei stadia.
Venka

Bericht door Venka »

Ik ben niet geweest,geen oppas voor mijn kinderen dus dan houdt het op.
Paul

Bericht door Paul »

Ik kon er helaas ook niet bij zijn wegens verjaardagsvisite, maar vind het wel jammer.

@Mark: waar jij tegen aanloopt qua angst voor een operatie 'beneden', dat is de enige operatie wat ik echt, maar dan ook echt NIET zou zien zitten. Ik heb teveel negatieve dingen erover gelezen, dat ik dat voorlopig niet zou durven. (Maar eigenlijk - welke van de operaties zou ik wel durven? Ik ben een enorme angsthaas).
Aan de andere kant heb ik ook weer positieve berichten gelezen van Yuri, die hier op dit forum aangemeld is. Dat is schijnbaar dé perfecte operatie geweest, dus dat geeft weer moed!
Tyler

Bericht door Tyler »

Gabriël, zou ik die samenvatting van je mogen lenen en ergens ander posten?